Mijn ingesproken tekst geeft geen golfvorm in de tijdlijn.

Tomarja schreef op 15.09.2013 om 09:39 uur

Ik werk met Video deluxe MX Premium, Heb een hoofdmicrofoon van logitec en nadat ik mijn tekst heb ingesproken verschijnt er een rechte lijn i.p.v. een golfvorm weergave. Met behulp van het icoontje vergroten rechtsonder kan ik kleine puntjes zien maar dat werkt niet prettig met monteren.

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 15.09.2013 om 13:50 uur

Beste Tomaria,

Ik heb VDL MX niet meer op mijn PC staan wel VDL201. Volgens mij ging het op dezelfde manier zoals ik beschrijf.

Selecteer het spoor waar de ingesproken tekst op staat. Druk op de sneltoetsen Shift-E en de golfvormweergave wordt aangemaakt. Je kan dit ook doen via een popup-menu. Klik op rechtermuisknop en kies dan golfvormweergave aanmaken.

Succes,

Rob

Tomarja schreef op 15.09.2013 om 14:48 uur

Beste Robvroe,

Bedankt voor het meedenken. Ik heb direct iets geprobeerd, maar Shift-E doet helemaal niets. Het popup menu geeft niet eens de mogelijkheid voor golfvormweergave.

lucky_me schreef op 15.09.2013 om 15:10 uur

Hallo

Wellicht spreek je nogal stil? Klik eens met de rechtermuisknop op je audiospoor en kies "normaliseren"

mvg

Luc

Tomarja schreef op 15.09.2013 om 16:01 uur

Na het inspreken begin ik met normaliseren en dan stel ik de volume in.

Ik vermoed dat het aan mijn microfoon ligt. Met mijn vroegere (en staande) kreeg ik wel een golf op mijn tijdlijn.

Voormalige gebruiker schreef op 16.09.2013 om 12:07 uur

Hallo Tomaria,

Ik heb VDL MX weer op mijn computer gezet en zag dat het in VDL MX de sneltoetsen zijn Crtl-W.

1. Bij golfpatroon

Wanneer er reeds geluidsgolfpatronen zichtbaar zijn op het audiospoor, hoe klein dan ook, dan zal de sneltoetsen Ctrl-W niet werken en is in het popmenu de tekst "golfweergave aanmaken" niet meer aanwezig.  

2. Geen golfpatroon

Selecteer het geluidsspoor waar de ingesproken tekst op staat. Druk op de sneltoetsen Ctrl-W en de golfvormweergave wordt aangemaakt. Je kan dit ook doen via een popup-menu. Klik op rechtermuisknop en kies dan bovenin de golfvormweergave aanmaken.

3. Uitvergroten van het geluidsgolvenpatroon

Wanneer je geluidsgolfjes ziet op het audiospoor dan is het geluid waarschijnlijk te zacht opgenomen. Je zou deze kun vergroten door links onder op het  [X] te klikken of met de sneltoetsen Shift-F (zie Foto)

Succes

Rob