Mercalli & Adorage kunnen deze samen werken?

Superdave schreef op 24.10.2011 om 09:47 uur

Als ik een Adorage effect in een stukje film plaats, waarbij ook nog eens Mercalli is gebruikt, komt de overgang in het begin en eind waarin de Adorage effect is toegepast niet mooi vloeiend in beeld. Misschien heel logisch aangezien Mercalli gebruik maakt van inzoomen en daarmee de correctie maakt, maar is er iets waarmee Mercalli hier rekening mee kan houden, zodat beide toch gebruikt kunnen worden?

Ik heb het nu bv gebruikt met een flitsend optreden waarin ik 5 Adorage effecten had verwerkt. Daarna kwam ik met Mercalli erover heen, maar merkte al snel dat het de Adorage effect niet veel goeds doet.

 

Mvg,

Dave

Reacties

magixagent schreef op 24.10.2011 om 10:42 uur

Al Uw verhalen gelezen,

Als U de Pro versie van Magix zou kopen en alle onderdelen via Motion Studios zou aanschaffen, kosten plaatje 3 x zo hoog,  dan kunt U doen wat in de laatste drie oproepen staat van U.

succes,

Superdave schreef op 24.10.2011 om 11:17 uur

Hartelijk dank magixagent!

Heel mooi de Pro versie, maar wel fors in prijs voor een hobbyist én dan nog zonder de extra onderdelen ook. Ik zou het zo willen kopen hoor, maar dan mag ik eerst meer opdrachten zien binnen te halen.

Ik merk dat ik hiermee dus meteen een serieus nadeel van VDL heb ontdekt. Tenminste, als je gebruik maakt van mooie effecten en Mercalli tegelijk. En helaas doe ik dat. Jammer!

 

Mvg,

Dave

Laatst gewijzigd door Superdave op 24.10.2011, 11:17, in totaal 1 keer gewijzigd.

Video DeLuxe 16 Premium

AMD Phenom II X4 945

NVIDIA GeForce 8800 GT

GEIL Black Dragon 8Gb

Windows7 64bit

HD's 1Tb + 500Gb + 200Gb + 160Gb

magixagent schreef op 24.10.2011 om 12:04 uur

Dit is een correct antwoord op je vraag, wat denk je dat een full adobe pakket kost, dan is dit maar centen werk.

succes.

RiViS schreef op 24.10.2011 om 12:11 uur

Hallo Dave,

Ik heb 2 opties voor je:

1. Probeer de andere volgorde, dus eerst Mercalli dan Adorage, werkt dit ook niet naar je zin dan komt optie2:

2. Eerst Mercalli toepassen, dat stukje exporteren (in een geschikt formaat), weer naar de tijdlijn slepen en dan de Adorage effecten er op los laten. Beetje omslachtig misschien maar wel een stuk goedkoper dan de aanschaf van de Pro versie. Of heb jij een sterk bovenmodaal uurtarief?

groet,

Rijk

Superdave schreef op 24.10.2011 om 14:04 uur

Bedankt magixagent & RiViS!

Voor wat betreft een vergelijk met Adobe, dat zal ongetwijfeld zo zijn maar dat rechtvaardigt niet mijn persoonlijke opmerking. Ik begrijp ook wel dat er verschillen aanwezig moeten zijn om diverse pakketten aan te kunnen bieden. Welk bedrijf is daar niet (heel) groot mee geworden?! Het is daarom ook geen negatieve kritiek.

Ik zal de opties eens testen, alhoewel ik nu al denk te weten dat ik waarschijnlijk toch het beste af ben met optie 2. Dit omdat ik van mezelf weet dat ik nogal een 'pietje precies' ben en met 'een beetje' geen genoegen neem. Een derde optie zou de aanschaf van de Pro versie zijn, maar zoals gezegd, Rijk.. ben ik (ook met de interne familie & vrienden opdrachten) hiermee nog steeds geen geld vrager en doe ik het voornamelijk echt omdat ik echt leuk vind. Ik ben dus niet zo rijk als jij Rijk! Sterker nog,.. ik ben onlangs werkloos geworden, dus laten we het over centen maar niet hebben.

 

Mvg,

Dave

Laatst gewijzigd door Superdave op 24.10.2011, 14:04, in totaal 1 keer gewijzigd.

Video DeLuxe 16 Premium

AMD Phenom II X4 945

NVIDIA GeForce 8800 GT

GEIL Black Dragon 8Gb

Windows7 64bit

HD's 1Tb + 500Gb + 200Gb + 160Gb

HERMAN schreef op 22.11.2011 om 23:52 uur

Een beetje laat met een reactie maar toch, ik gebruik sinds kort de nieuwste versie van Magix, daar kan je een zelf gekozen deel van je project renderen TIJDENS  je montage, handig en echt een meerwaarde aan het programma vind ik.

 

Mischien moet je de proefversie eens proberen.

Met groet,

Herman.