Menu geeft problemen

opacor40 schreef op 02.09.2010 om 15:31 uur

Als ik de film gemonteerd heb met enkele hoofdstukken ga ik naar de tab "Branden" Dan voeg ik een standaard sjabloon toe als menu. Dan ga ik de DVD branden maar wanneer ik hem dan later op de standalone DVD speler wil bekijken lijkt hij wel gescrambeld; horizontale lijnen in diverse kleuren zijn te zien, geluid is er niet en de DVD speler loopt vast. Als ik het menu verwijder en de film opnieuw maar nu zonder menu brand speelt de film gewoon af. Maar ik wil uiteraard via de menukeuze werken. Enkele maanden geleden lukte het wel om zo'n film met menu te branden, maar opeens gaat dat niet meer. Omdat ik dacht dat er in Magix Video deluxe 16 plus een fout zat heb ik het programma van de computer verwijderd en opnieuw geinstalleerd; zonder resultaat. Ook heb ik het via een ISO bestand gedaan en dit met Nero gebrand. Zelfde resultaat.

Wat kan er aan de hand zijn.

Reacties

mi-bo schreef op 02.09.2010 om 19:15 uur

Beste, heeft u per ongeluk aangegeven met inladen dat het  niet in Pal moet zijn maar NTSC ( amerikaans systeem).

menselijke fouten zijn normaal

succes.

opacor40 schreef op 03.09.2010 om 20:01 uur

Bedankt mi-bo voor het meedenken. Het zat anders. Ik ben er door experimenteren achter gekomen. Tot nu toe, en ook in mijn vorige programma Pinnacle, hanteerde ik een bitrate van 4000. Dat ging steeds goed. Maar het menu in Magix vraagt een hogere bitrate. Ik heb met bitrate 6000 gebrand en ziedaar: probleem opgelost. Het kan zo eenvoudig zijn, maar kom er maar eens op.

 

Cor