meerdere films achter elkaar zetten

karin-m56 schreef op 12.07.2015 om 13:46 uur

Hallo lieve mensen.

Ik heb al mijn (anologe) video,s films per film opgeslagen. Nu heb ik een film van een half uur en daar kan best nog een film achter komen, zodat ik meerdere film kan branden op één DVD.

De beschrijving zegt: Druk op Media toevoegen en op film. Bij het scherm importeren: bestanden op de computer selecteren. Ik ga naar mijn bestanden, klik onder bij bestandsnaam rechts op alle video,s, klik de film aan, en druk op open. Dan verschijnt de film. Maar!!! Hoe komt hij nou achter mijn film waar ik mee bezig ben????

Kan niet rechtermuis knop doen, er is geen kopieëren, kan niet via Bewerken, kan daar wel kopieëren en knippen, maar niet plakken???

Ik heb Magix Video Easyy Versie 3,0,1,50

Alvast hartelijk bedankt,

vriendelijke groeten Karin

Reacties

magixagent schreef op 12.07.2015 om 14:28 uur

Hallo Karin.

als je analoge beelden heb omgezet naar digitaal via MVE3. zet niet meer dan max 1 uur aan beelden op een dvd

want het is namelijk al gecomprimeerd en alles wat je meer dan 1 uur doe komt dit niet ten goede  van de kwaliteit, of je moet een dual- layer gebruiken maar die kosten wat duurder en kan uiteraard meer op

gr

MAGIXagent

karin-m56 schreef op 12.07.2015 om 14:54 uur

Hallo MAGIXagent, bedankt voor je reactie.

Ik heb al films van 1,5 uur op dvd gebrand, maar die heb ik vanaf de video achter elkaar opgenomen in één bestand.

Ik weet hoeveel uur ik kan branden, bedankt voor de tip.

Maar nu heb ik per vakantie/gebeurtenis de films apart opgeslagen, nu wil ik er nog een filmpje van hetzelfde jaar achter zetten, maar hoe doe je dat. Dat is eigenlijk mijn vraag. Je zou toch ook een compilatie van diverse films moeten kunnen maken als één film? 

Vriendelijke groet Karin.

Voormalige gebruiker schreef op 12.07.2015 om 19:00 uur

Hallo Karin,

Alleerst ik heb geen Video Easy 3.0. Maar ik zou toch proberen een oplossing aan te dragen.

Als ik het goed begrijp, wil je op de tijdlijn van Video Easy, achter de film, die reeds op de tijdlijn staat, nog een film toevoegen. Volgens mij kan je de twee film, vanuit de mediapool naar de tijdlijn slepen.  Je kan maximaal 90 minuten branden op een DVD van 4,7Gb. (maar dat wist je al).

Succes,

Rob

RiViS schreef op 12.07.2015 om 20:06 uur

Hallo Karin,

Ik heb versie 4, maar dat zal niet heel veel verschillen van versie 3. Ik denk dat Rob's op zich goeie suggestie "vanuit de mediapool naar de tijdlijn slepen" voor veel Magix progr's werkt, maar niet voor Video Easy, er is daar immers geen mediapool en eigenlijk ook geen tijdlijn (maar alleen wat wij een storyboard noemen).

Het toevoegen van een film gaat in versie 4 via Importeren (bij jou heet dat wellicht Media toevoegen) en dan "Bestanden op comp. selecteren", zoals jij aangeeft. Nu kun je op die manier alleen filmbestanden toevoegen, daarom kun je beter achter Bestandsnaam kiezen voor Videobestanden i.p.v. voor Alle bestanden. Misschien heb jij geprobeerd een projectbestand toe te voegen (die hebben als extensie .MVY). Als dat zo is, maak dan van dat project eerst een film, daarna kun je die dan toevoegen op de door jou beschreven manier.

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 13.07.2015 om 09:48 uur

Hallo Karin,

Ik heb versie 4, maar dat zal niet heel veel verschillen van versie 3. Ik denk dat Rob's op zich goeie suggestie "vanuit de mediapool naar de tijdlijn slepen" voor veel Magix progr's werkt, maar niet voor Video Easy, er is daar immers geen mediapool en eigenlijk ook geen tijdlijn (maar alleen wat wij een storyboard noemen).

Het toevoegen van een film gaat in versie 4 via Importeren (bij jou heet dat wellicht Media toevoegen) en dan "Bestanden op comp. selecteren", zoals jij aangeeft. Nu kun je op die manier alleen filmbestanden toevoegen, daarom kun je beter achter Bestandsnaam kiezen voor Videobestanden i.p.v. voor Alle bestanden. Misschien heb jij geprobeerd een projectbestand toe te voegen (die hebben als extensie .MVY). Als dat zo is, maak dan van dat project eerst een film, daarna kun je die dan toevoegen op de door jou beschreven manier.

groet,

Rijk

Riijk, Bedankt voor deze aanvulling....Rob

karin-m56 schreef op 13.07.2015 om 12:25 uur

Hallo Rob en Rijk,

Het is gelukt , eerst een film maken MPEG, en dan kan je ze samen op de tijdlijn zetten.

Helemaal super, bedankt voor jullie hulp .

groetjes Karin.