meerdere filmbestanden van mediapool overbrengen naar projectvenster

george-bohlander schreef op 23.01.2020 om 13:30 uur

het lukt mij niet (ondanks chk pag 41 handboek) om meerdere filmbestanden vanuit de mediapool in een keer over te brengen naar het projectvenster. ik kan wel verschillende bestanden selecteren met Chrl of Shift toets maar als ik ze ga overbrengen dan wordt alleen het 1e bestand geimporteerd. Nu moet ik het per filmbestand doen via symbool 'importeren' maar dat is monnikenwerk als je honderden bestanden moet overbrengen. wie kan mij helpen? Ik heb videodeluxe premium versie 10 en ik gebruik Windows 10 home (64 bits). alvast heel erg bedankt! george bohlander

Reacties

mi-bo schreef op 23.01.2020 om 13:55 uur

@george-bohlander

Beste George.

Niet wetend wat U verkeerd doe, geen enkel probleem.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

george-bohlander schreef op 23.01.2020 om 16:05 uur

Dank je wel voor je snelle reactie. Ik weet nu beter wat het probleem is. Het werkt niet bij.MOD bestanden en wel bij .MOV bestanden en ook bij MP4 bestanden. Wellicht heb je voor mij een oplossing? Groet George

mi-bo schreef op 23.01.2020 om 16:23 uur

@george-bohlander

Beste George,

Klopt het dat het bestanden opgenomen door een JVC camera.

Bestanden moeten dan eerst omgezet worden

Zoja, hier een link,

http://www.nldit.com/software/desktop-video/201309/120938.html#.Xim5e2hKhhE om het om te zetten.

Sc6

Michael

george-bohlander schreef op 23.01.2020 om 16:57 uur

Klopt het is een IVC camera. Dank voor de link en ga het proberen, zal je laten weten of het gelukt is. Nogmaals dank voor je snelle reactie!

mi-bo schreef op 23.01.2020 om 17:14 uur

@george-bohlander​​​​​​

Beste George .

Hoe is de camera aangesloten op de Pc is dit met een I-Link kabel of via docking station

Sc6

Michael

Wijziging aan gebracht i.v.m verbetering van woord docking

george-bohlander schreef op 23.01.2020 om 18:22 uur

ik heb bestanden eerst naar externe schijf van mijn desktop pc overgezet en vervolgens vanuit Magix de luxe premium versie 10 binnengehaald in de mediapool.

george-bohlander schreef op 24.01.2020 om 09:32 uur

Sorry ik heb een jvc camera everio GZ-mg 575 met een harde schijf.ik heb bestanden paar maanden geleden naar mijn desktop overgezet en weet niet meer precies hoe het uiteindelijk gelukt is want ik had toen problemen omdat Windows 10 home de reguliere software van de jvc camera niet herkende. De jvc camera heeft een harde schijf en volgens mij heb ik het overgezet met een usb kabel en mbo Windows verkenner en niet met I-link kabel of docking station.

Bol schreef op 24.01.2020 om 10:08 uur

Hallo George,

U schrijft: "het lukt mij niet (ondanks chk pag 41 handboek) om meerdere filmbestanden vanuit de mediapool in een keer over te brengen naar het projectvenster". Zojuist heb ik een map geopend met daarin MOD bestanden. Ik ondervind geen enkel probleem om meerdere MOD bestanden naar de tijdlijn in het projectvenster van VDL te slepen. Ik ga ik de loop van vanochtend eens kijken wat bij u het probleem zou kunnen zijn.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 24.01.2020 om 11:14 uur

@george-bohlander

Beste George.

Dank voor Uw Feedback.

Kan U ook niet vertellen hoe U het heeft gedaan de vorige keer.

De uitleg hierboven omschreven is niet gemaakt met MAGIX vdl 17 maar met MAGIX vdl 2020.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 24.01.2020 om 12:04 uur

Hallo George,

Ik kan uit u topic niet opmaken met welke versie u werkt. Inderdaad heb ik dit gedaan in VDL 2020, maar in alle versie van VDL is deze procedure gelijk, maar kunt u aangeven met welk versie u werkt. Dan kan ik gericht zoeken.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 24.01.2020, 12:26, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 24.01.2020 om 13:21 uur

Hallo George,

Helaas heb ik VDL 17 niet kunnen vinden in mijn archief. Ik vermoed, dat ik deze ooit heb uitgeleend. Maar ik heb wel VDL 15 plus kunnen vinden. Deze heb ik in een beveiligde omgeving geïnstalleerd. In VDL 15 plus was het al mogelijk om meerdere MOD bestanden in de mediapool te activeren en naar de tijdlijn (projectvenster) te slepen. Wat er bij u nu exact aan de hand kan zijn, daar kan ik alleen maar naar gissen / raden. Daarom mijn advies, als u dit nog niet gedaan hebt, deinstalleer en installeer VDL 17 eens opnieuw. Misschien is dit voor u de oplossing. Niet geschoten is altijd mis.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 24.01.2020, 13:42, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

george-bohlander schreef op 24.01.2020 om 14:13 uur

@george-bohlander

Beste George.

Dank voor Uw Feedback.

Kan U ook niet vertellen hoe U het heeft gedaan de vorige keer.

De uitleg hierboven omschreven is niet gemaakt met MAGIX vdl 17 maar met MAGIX vdl 2020.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

george-bohlander schreef op 24.01.2020 om 14:16 uur

Ik heb Magix video de luxe premium versie 19.02.49 (UDP3) met UG code 8445 KA2. Na installatie in december heb ik 2020 upgrade doorgevoerd. Hoop dat dit helpt.

mi-bo schreef op 24.01.2020 om 14:51 uur

@george-bohlander

Beste George.

op 23.01.2020 om 13:30 uur schreef U

"Ik heb videodeluxe premium versie 10 en ik gebruik Windows 10 home (64 bits)."

dat is dan hier is netjes op gereageerd

Dan schrijft U

op 23.01.2020 om 18:22 uur

"ik heb bestanden eerst naar externe schijf van mijn desktop pc overgezet en vervolgens vanuit Magix de luxe premium versie 10 binnengehaald in de mediapool."

Nu schrijft U

op 24.01.2020 om 14:16 uur

Ik heb Magix video de luxe premium versie 19.02.49 (UDP3) met UG code 8445 KA2"

Sorry, maar dit kan ik niet meer volgen.

Sc6

met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 24.01.2020 om 15:18 uur

Hallo George,

Ik vond het al zeer vreemd dat u nog VDL 17 zou hebben, want VDL 10 is nooit uitgebracht. Maar goed, ik ga daar maar niet verder op in. Het zal wel een schrijffoutje zijn. Dat gebeurd mij ook regelmatig. Als ik zo iets zie, verbeter ik het, zonder opgave van de rede: "waarom".

Nu uw probleem, zoals ik u al hebt laten zien in een van mijn antwoorden, kan ik meerdere MOD bestanden gewoon naar de tijdlijn in het projectvenster van VDL 2020 versie 19.02.49 slepen. Als u na het updaten naar VDL versie 19.02.49 uw probleem zich nog steeds voordoet, dan moet uw probleem ergens anders aanliggen maar waaraan??

U zou dan kunnen proberen om met MGET Extension Renamer de extensie van MOD te veranderen in MPG te downloaden vanaf: https://www.mget.nl/mget-bestand-extensie-hernoemer.html

Succes,

Rob

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 25.01.2020 om 14:24 uur

Hallo George,

Ik heb een gebruiksvriendelijker Rename tool gevonden op het internet, die te downloaden is vanaf: https://www.advancedrenamer.com/download . Zelf heb ik voor de portable versie gekozen.

1. start Advanced Renamer 3.85 op
  2. klik op het tabblad "Program / Environment" en kies bij Taal "Dutch"
  3. klik op: "toepassen op:" en kies voor extensie
  4. klik op "Toevoegen"
  5. type bij "Nieuwe naam" de gewenste extensie in (mpg)
  6. klik op Batch starten.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 25.01.2020, 14:38, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

george-bohlander schreef op 25.01.2020 om 14:31 uur

Beste Mi-Bo, begrijp dat het lastig wordt om mij te begrijpen maar het was een domme tikfout van mij. ik heb premum versie 19 en niet 10 (scheelt slechts een toets, maar een wereld van verschil). sorry voor het ongemak !

mi-bo schreef op 25.01.2020 om 14:39 uur

@george-bohlander

Beste George.

Dank voor Uw spontane Feedback.

Fouten maken hoe klein ook is menselijk.

Sorry geaccepteerd.

Ik lees dat via allerlei omwegen een oplossing voor U wordt gezocht.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

george-bohlander schreef op 25.01.2020 om 16:11 uur

Beste Rob,

Dank voor je mails en al je hulp!

Ik heb nog gecheckt of er nog een update beschikbaar is bij Magix maar na mijn update naar 2020 meldt Magix dat er geen nieuwe updates meer beschikbaar zijn,

Ik heb vervolgens de beide softwaretools die je voorstelde gedownload om de extensies van de filmbestanden om te zetten en het lukte me om de bestanden om te zetten van .MOD bestanden naar MPG maar probleem bleef bestaan (ik kan maar een bestand tegelijk van de mediapool overbrengen naar het projectveld). Ik heb ook MP4 en MOV geprobeerd maar helaas dat lukt ook niet.. Op zich zeer merkwaardig want bij bestaande MP4 of MPG bestanden lukt het me prima om meerdere bestanden in een keer over te zetten. Ik heb helpdesk van Magix probleem voorgelegd en ik hoop dat zij nog een oplossing hebben.

Wellicht Magix opnieuw op pc zetten, maar ben er wat huiverig van omdat als dat ook niet lukt, ik alle reeds overgebrachte bestanden opnieuw moet gaan overzetten en dat bestand per bestand........

Met vriendelijke groet

George

Bol schreef op 25.01.2020 om 16:53 uur

Hallo George,

Graag gedaan. Persoonlijk, had ik al verwacht dat het omzetten naar een andere extensie uw probleem niet zou oplossen. Het kan zijn, dat de map waarin de MOD bestanden nu staan, dit op een of andere manier blokkeert. Probeer dit eens:

1. Maak een nieuwe map aan
  2. kopieer alle MOD bestanden uit de oude map naar de nieuwe map
  3. start VDL 2020 op en ga naar de nieuwe map met daarin de MOD bestanden

Succes,

Rob

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 25.01.2020 om 18:17 uur

Hallo George,

Wat u ook eens zou kunnen proberen is om het videodeluxe.ini bestand te verwijderen. Het kan zijn dat deze corrupt is geraakt. Wanneer je deze hebt verwijderd, worden alle instellingen (incl. uw persoonlijke instellingen) gereset naar de standaardwaarden. Bij het heropstarten van VDL 2020 wordt deze dan weer automatisch aangemaakt.

Ga naar: C:\gebruikers\naam Gebruiker\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe26_premium\ Videodeluxe.ini (vergeet niet de vinkjes te zetten bij Bestandsnaamextenties en Verborgen items)

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

george-bohlander schreef op 27.01.2020 om 00:00 uur

Hi rob, ik heb een nwe map aangemaakt maar ook dit heeft geen resultaat gehad.

je andere suggestie inzake bestand videodeluxe.ini lukt mij niet om dat ik bestand niet kan vinden. Wat ik wel heb kunnen vinden is bij bestand/instellingen/programma instellingen opnieuw standaard instellen. Dat heb ik gedaan maar ook dit zonder succes.

ik kwam op mijn pc ook nog een oude versie van Magix videodeluxe 17 tegen en die heb ik er maar afgehaald. Wellicht dat dit reden zijn zijn, maar ook dit leidde niet tot verbetering.

vriendelijke groet

George

Kees-Haremaker schreef op 30.01.2020 om 15:44 uur

Hallo George, je kan ook in de lijst zoals ik met drie plaatjes laat zien de bestanden een batch conversie geven

Bestand selecteren en rechtsklikken met muisknop dan krijg je plaatje twee

Na het selecteren, in dit voorbeeld een .mob bestand, en klikken op Batch Conversie krijg je een window zie plaatje drie

Hier kan je de conversie kiezen die je hebben wilt en dan kan je het bestand importeren in het spoor
Mvg Kees

george-bohlander schreef op 30.01.2020 om 17:31 uur

Dank je wel voor je suggestie en ga het proberen!