mediaapeler herkent ISO bestand niet 1920x1080p50 AVCHD

winonah schreef op 23.08.2017 om 09:17 uur

Goedendag,

Zit me niet helemaal mee. Mediaspeler: "Media scanning, please try a few time later" gaat niet eens even aan, ziet hele bestand niet als een af te spelen bestand.

Mijn mediaspeler zag NA LAATSTE UPDATE VAN MAGIX mijn projecten (AVCHD brandimage ISO bestand met 50frames) niet, terwijl ik alles precies hetzelfde doe. Heb toen extra codec MPEG4 (mainconcept) gekocht en vervolgens lukte het afspelen wel.... Toen door stroomuitval gehele programma moeten verwijderen en extra codec MPEG4 staat er nog steeds bij en had die voor zekerheid ook nogmaals gedownload (op advies) en nu kan mijn mediaspeler het weer niet afspelen.... Snap er niets meer van. Ook staat er steeds een andere naam bij de AVCHD encoder instellingen opties.

VOLGORDE VAN ALLES:

1- Heette eerst voor update toen alles lukte : AVCHD 1920x1080p50 PAL

2- Na update toen mediaspeler niet meer kon herkennen : AVCHD 1920x1080p50 PAL(voor sd kaart)

3- MPEG4 codec gekocht en toen herkende mediaspeler project wel en het heette nog steeds : AVCHD 1920x1080p50 PAL(voor sd kaart)

4- Nu heet hij weer als eerst maar mediaspeler herkent file niet  : AVCHD 1920x1080p50 PAL

Volgens support team hebben ze de naam gewoon veranderd (nu weer terug????) maar verder hoe ik het op moet lossen.... Hebben het over gewoon exporteren en dat lukt wel, maar ik wil een menu en door kunnen naar volgend hoofdstuk enz en eerst kon het wel.

Wie weet een mogelijke oplossing?

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 23.08.2017 om 15:11 uur

Hallo Winonah,

Je schrijft dat de mediaspeler is geüpdatet. Nieuwe firmware? Wat is het merk van de Mediaplayer?

Bij aanschaf van VDL 365 premium (2017) zit de codex mpeg-4 er standaard bij. Inderdaad, ik heb je, nadat je een herinstallatie heb moeten doen, geadviseerd om alle programma's opnieuw te installeren, inclusief het Mainconcept. Dit heeft geen verder consequenties, je weet nu zeker dat alle programma's  goed geïnstalleerd zijn.    

Heb je nadat je alles heeft geïnstalleerd ook het Mainconcept aangezet?

Zo niet, druk op "Y" en tabblad import/export en zet deze dan van standaard op Mainconcept.

Succes,

Rob

PS. ik heb een LG Blu-Ray speler, die ook de AVHCD 1920 x 1080i Pal (standaard) (DVD's 4,7gb) kan afspelen. Echter na een firmware update was het niet meer mogelijk. Ik heb LG-support gebeld en hadden daar geen verklaring voor. Ze zeiden mij, dat ik de oude firmware niet meer terug kon zetten, omdat deze niet neerwaarts compatibel zou zijn. Ik heb toen de oude firmware gedownload van de LG site en deze weer teruggezet. Nu speelt de Blu-Ray speler mijn AVCHD Dvd's weer als vanouds af.

Aanvulling: 23-08-2017 om 16:50

Mijn Mediaspeler Mede8er Med800X3D kan een ISO bestand in  ACHCD 1920 x 1080p50 Pal met een gebrande menu in VDL 365, zonder probleem afspelen

2x gewijzigd (zin opbouw verbeterd en aanvulling)

winonah schreef op 23.08.2017 om 17:01 uur

Heb bovenstaande even aangepast was kennelijk niet duidelijk. Update ging om de update van Magix. Mediaspeler is hetzelfde gebleven. Kodi. Had al je stappen heel netjes gedaan (dankzij plaatjes makkelijk). Enig idee wat het kan zijn? Leek vorige keer dus opgelost door MPEG4 mainconcept codec die ik heb gekocht, maar nu..... en waarom wijzigen die namen steeds. Kan ik een oudere versie nu weer hebben?? Als ik zeg actualiseren meldt Magix dat die er niet is.

Voormalige gebruiker schreef op 23.08.2017 om 18:27 uur

Beste,

Ik zie dat je de vraagstelling heeft aangepast in: "Mijn mediaspeler zag NA LAATSTE UPDATE VAN MAGIX mijn projecten (AVCHD brandimage ISO bestand met 50frames) niet, terwijl ik alles precies hetzelfde doe" .

Volgens jouw zou Magix Support de naam gewijzigd hebben van  AVCHD 1920x1080p50 PAL in AVCHD 1920x1080p50 PAL(voor sd kaart)? Dit kom ik nergens tegen in het menu. zie afbeelding:

Probeer eerst dit eens voor dat je Kodi opnieuw gaat installeren:

Doordat je een stroomonderbreking hebt gehad, vermoed ik dat je het in de Mediaplayer Kodi moet zoeken. Het kan zijn dat ook door stroomonderbreking het Windows 10 register kapot is gegaan..  

Advies: deinstalleer en installeer het KODI programma opnieuw.

Groet,

Rob

PS. bij een volgende keer je vraag duidelijker formuleren

2x gewijzigd (Aanvulling en Afbeelding toevoegen)

winonah schreef op 24.08.2017 om 09:34 uur

Met de mediaspeler Kodi is gegarandeerd niets aan de hand. Is apart apparaat waar niets mee is gebeurd en de oude ISO's speelt hij perfect af. Dat waren dus ISO's van voor stroomuitval en ik voor zoveelste keer Magix moest herinstalleren..,,

Voormalige gebruiker schreef op 24.08.2017 om 10:24 uur

Hallo Winonah,

Wanneer VDL 365 (2017) foutloos een AVCHD ISO bestand aanmaakt, dan werkt VDL naar behoren. Ik kan je niet verder helpen. Leg je probleem nog eens voor aan Magix Support.

Succes met het zoek naar de juiste oplossing.

Groet,

Rob

aanvulling: 24-08-2017 11:15uur

Probeer eens een AVCHD ISO bestand te maken AVCHD 1920x1080I Pal (standaard). Klik op "reset"

Kan je ze dit ISO bestand wel afspelen?

Voormalige gebruiker schreef op 25.08.2017 om 16:31 uur

Hallo Winonah,

Ik heb vandaag Kodi 17.4 - Krypton geïnstalleerd. Ik heb geen enkel probleem ondervonden, met het opstarten van AVCHD ISO 1920x1080p50. inclusief Menu. Her installeer of update de Kodi Software.

Groet,

Rob

winonah schreef op 25.08.2017 om 18:06 uur

Dank je wel. Ga Kodi update eens proberen. Super dat er zo meegedacht wordt. Heb iso met alle formaten geprobeerd eerlijk gezegd, maar niets werkte. Zit me nog af te vragen of een heel kort testfilmpje gewoon te kort is om überhaupt af te spelen.

Voormalige gebruiker schreef op 25.08.2017 om 18:27 uur

Ik heb testen gedaan met ISO bestanden van ca. 3 minuten en ook nog met submenu's. Volgens mij zal het niet aan de te kort testfilmpjes liggen.