Reacties

mi-bo schreef op 15.01.2020 om 15:56 uur

@Tomarja

Beste Tomarja,

dit is de opstart om eerst aan e geven wat precies wit is, vandaar uit wordtmet kleur gewerkt.

Sc6

Michael

Bol schreef op 15.01.2020 om 16:56 uur

Hallo Tomarja,

Bedoelt u dit met pipet deze nieuwe functie?

Dit is nieuw in één van de laatste update van VDL 2020.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Tomarja schreef op 15.01.2020 om 21:04 uur

Ja, hoe werkt dit.

Bol schreef op 15.01.2020 om 22:49 uur

Hallo Tomarja,

Sinds december 2019 is Color Picker in titel-editor toegevoegd aan de Titelbewerking. Zie: https://www.magix.com/nl/video/video-deluxe/nieuws/ Als je iets naar beneden scrol kunt een demofilmpje bekijken. Zelf vind ik het demofilmpje zeer matig weergeven hoe de Color Picker in titel-editor werkt. U moet zelf wat experimenteren met deze nieuw functie. Ik heb nog geen duidelijk uitleg hierover kunnen vinden. Ik blijf zoeken voor u.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 15.01.2020, 23:02, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Tomarja schreef op 16.01.2020 om 07:45 uur

Dat experimenteren doe ik al. De cijfers die in de onderkant te voorschijn komen heb ik genoteerd om zo in ieder project, die later een film wordt, toch dezelfde kleuren te krijgen. Ik vind het er niet eenvoudiger op geworden.

mi-bo schreef op 16.01.2020 om 15:50 uur

@Tomarja

Beste Tomarja,

een kleine compilatie hoe met Pipet in combinatie van tekst (het word dan ook transparant )gewerkt kan worden.

Thema water.

Sc6

Michael

Tomarja schreef op 16.01.2020 om 21:25 uur

Je doet erg je best, dank daarvoor. Ik ben met een film bezig die is opgebouwd uit meerdere projecten. De mensen krijgen namen in een kleur met rand. In het eerste project met behulp van het blokjesveld. Nu ben ik een paar projecten verder en kan diezelfde kleur niet terugkrijgen en moet met behulp van dat pipetje een gele kleur met een bruine rand zien te maken. Het is een film over bijen, vandaar deze kleurkeuze.

Ik wil dus weten hoe dat kleurwiel werkt.

mi-bo schreef op 16.01.2020 om 22:47 uur

@Tomarja

Beste Tomarja,

misschien een optie 3 PNG gemaakt. het thema is water in mijn geval

monitor

binnen

buiten

Water met schaartje gemaakt, binnen en buiten met Print screen gemaakt.

hoeft het niet opgeschreven te worden( kan het in een aangemaakte map worden gezet ) en kan bij het openen de kleuren er zo ingezet worden.

Sc6

Michael

Bol schreef op 17.01.2020 om 13:49 uur

Beste Marja,

Ik ben maar eens zelf wat aan het experimenteren geweest. U kunt uw gemaakte tekst incl. kleuren als een sjabloon opslaan. Zo heb ik het gedaan:

1. start VDL 2020 op
  2. Klik op "T" of met een de sneltoetsen Ctrl+T om een tekst te maken
  3. bevestig de tekst.
  4. activeer de tekst (geel)
  5. Bewerkt de tekst naar wens (lettertype, lettergrootte, kleur, etc...)
  6. klik op "▼"
  7. sla deze op als titelsjabloon.
  8. wanneer u deze een volgende keer weer wilt gebruiken. Klik op "T" of met een de sneltoetsen Ctrl+T om een tekst te maken
  9. bevestig de tekst.
  10. activeer de tekst (geel)
  11. klik op "▼"
  12. kies nu voor titelsjaboon laden...
  13. kies het gewenste titelsjabloon
  14. nu wordt de lettertype, lettergrootte, kleur, etc... ingeladen (op de tijdlijn gezet)
  15. type de gewenste tekst in zoals gebruikelijk.

Hier het resultaat.

Succes,

Rob

PS: ik heb u naam gewijzigd van Marga in Marja. Het gaat tenslotte om de geschreven inhoud.

Laatst gewijzigd door Bol op 17.01.2020, 16:46, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 17.01.2020 om 16:29 uur

@Tomarja

Beste Tomarja.

Ik zie tot mijn verbazing dat U Marga heet,dit heb ik vanaf 2011 nergens terug kunnen vinden.(anders had ik U wel met Uw eigen naam benaderd en niet met Tomarja)

Gelukkig zijn de MAGIX producten veelzijdige programma's (met andere woorden vele wegen leiden /lijden naar Rome). Wat U de gemakkelijkste en beste manier van monteren vind kunt U zich eigen maken.(dit is gelukkig mogelijk).

Sc6.

Met vriendelijke groet,

Michael

Tomarja schreef op 17.01.2020 om 17:25 uur

Het opslaan was ik vergeten, maar dat ga ik zeker toepassen. Bedankt Michael, ik heet inderdaad Marja.

Bol schreef op 17.01.2020 om 23:30 uur

Hallo Marja,

Uw vraag is: "maken van een tekst kleur met pipet hoe werkt dat?"

Dit doet u zo:

1. zet een filmfragment op de tijdlijn
  2. klik op "T" of met een de sneltoetsen Ctrl+T om een tekst te maken
  3. bevestig de tekst.
  4. klik op "pipet"
  5. sleep met de muis het kruisje naar elke gewenste kleur op scherm
  6. u kunt nu een kleur kiezen, zowel in het filmfragment als op het gehele zichtbaar scherm.
  7. met een muisklik bevestigt u uw kleurkeuze
  8. dit geld ook voor alle andere pipetten binnen het titelbewerkingsmenu

Hier het resultaat samen gevat in twee filmpjes.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 17.01.2020, 23:40, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Tomarja schreef op 18.01.2020 om 09:16 uur

Het bevestigen wat je rechts onderaan doet, is nieuw voor me. Bedankt hiermee ga ik aan de slag.

Bol schreef op 18.01.2020 om 11:24 uur

Hallo Marja,

Bedankt voor uw terugkoppeling. Mocht u nog andere vragen hebben, dan horen wij dit als forumleden wel. Ik u wens u een heel fijn weekend.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-