Magix Video Deluxe 2016: achtergrond gaat mee bij wijzigen tekst

leo1948 schreef op 21.01.2016 om 09:34 uur

Wij hebben onlangs Magix Video Deluxe 2016 geinstalleerd. Jaarlijks kopen wij de nieuwe versie vanaf 2014.

Als wij in het beeld een tekst invoegen en daarna de tekst willen verplaatsen gaat de achtergrond mee. In eerdere versie was dit nooit het geval. Je kon de tekst verplaatsen en eventueel groter maken. 

Het programma draait op een onlangs nieuw aangeschafte HP desktop dus voorzien van de meest recente snelheden. 

De laatste update heb ik gisterenavond geinstalleerd maar helaas nog steeds hetzelfde probleem.

Wat te doen?

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 21.01.2016 om 12:07 uur

​Hallo Leo,

In VDL 2016 is dit ook nog mogelijk.

1. Maak de tekst, dit u wil bewerken, zichtbaar in het previewscherm

2. Klik éénmaal, met de linkermuisknop, op de tekst die u wilt verplaatsen of verkleinen / vergroten

3. Nu  moet er een gestippeld lijntje zichbaar zijn.

succes,

Rob.

leo1948 schreef op 21.01.2016 om 19:21 uur

Hallo Rob,

Dank voor je reactie.

Wij hebben het getest en inderdaad is er na het klikken met de linker muisknop een gestippeld lijntje zichtbaar. Als je op dit stippellijntje klikt kan je de tekst verplaatsen of vergroten alleen de achtergrond beweegt gelijk mee. Hierdoor wordt er niets gewijzigd. Dit was nooit het geval bij zowel VDL 2014 en VDL 2015.

Kan jij aangeven wat te doen?

Groet Leo

Ps. Als je het wilt zien dan kunnen wij deze actie filmen met ons mobiel.  

Voormalige gebruiker schreef op 21.01.2016 om 20:00 uur

​Hallo Leo,

Ga met de muiscursor op de tekst staan, nu zie je een kruis. Hou de linkermuisknop ingedrukt en sleep het tekstvak naar de gewenste plaatst.

Om de teksten te kunnen te draaien of vergroten / verkleinen klik met de muiscursor op een van de oranje stippen op de stippelijn. De muiscursor veranderd van een pijl in <-->. Om te vergroten of te verkleinen houd de linkermuisknop ingedrukt en trek het naar buiten of naar binnen.

1. Oranje stip 1 = draaien van tekst

2. Oranje stip 2 en 3 = vergroten of verkleinen

Succes,

Rob 

4 maal gewijzigd wegens aanvulling en verbetering van fouten

i.schoonhoven schreef op 04.02.2016 om 12:47 uur

Ik heb hetzelfde probleem, wat ik ook doe en probeer de achtergrond verkleind.

Het lukt me niet, heel vervelend.

Voormalige gebruiker schreef op 04.02.2016 om 13:01 uur

Heeft u het onderstaande antwoord goed gelezen. Hierin ligt uw oplossing.

Groet,

Rob

PS. Wanneer het tabblad "Effecten" is geactiveerd en bij postie/grootte dit op bewerken staat, dan is het niet mogelijk om de tekst te verplaatsen. Activeer een van de andere tabbladen of zet bij positie/grootte dit op preview (klik op bewerken). Nu is het wel mogelijk.