magix video deluxe 2008

marcellinus schreef op 19.01.2013 om 22:46 uur

Geachte leden,

Ik werk met een computer met windows xp.

Vanwege mijn dementie ( lewy body en FTD ) kan ik niet met een nieuwere pc omgaan.

Ik heb wel filmpjes kunnen maken en branden met Magix VDL 2008, maar nu heb ik het probleem dat mijn nieuwe fottoestel filmpjes maakt in MPEG-4 bestanden.

Hiervoor heb ik wel een aparte code gekocht bij Magix.

Maar ik krijg in het bewerken haparende beelden.

Terwijl als de filmpjes worden afgespeeld in Quick-time, dat het dan wel vloeiend verloopt.

Wie heeft hier een advies over.

Vriendelijke groet, Marcel.

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 20.01.2013 om 14:13 uur

Hallo Marcel,

Speel u deze filmpjes op de tijdlijn van Magix VDL 2008 af? Als dat zo is dan lig dit aan uw configuratie van uw PC.

Wanneer uw film op een DVD gebrand heeft of gexporteerd heeft naar een Mpeg4 bestand dan moet het vloeiend afspelen.

Succes,

Rob

mi-bo schreef op 20.01.2013 om 15:44 uur

beste,
een aanvulling op antwoord Robvroe1.
de codex die u gekocht heeft bij MAGIX mpeg4 ( dit is geen mpeg4)is om toch heel in het begin toen mpeg4 net uitkwam om dit toch in te kunnenladen ( lezen) de beeld bestanden worden omgezet naar 720:576 en 16:9 als u dit aangeeft en anders staat het onder 4:3.
En verder is het verhaal van Robvroe1 correct
succes met het mooie MAGIX product.

marcellinus schreef op 20.01.2013 om 21:13 uur

mi-bo en Robvroe1 bedankt voor jullie snelle antwoord.

Ik heb ook een vraag gestuurd naar Magix-Support, het zou alleen een paar dagen duren voor ik hier antwoord op krijg.

Vriendelijk bedankt,

Groeten, Marcel.

mi-bo schreef op 22.01.2013 om 13:15 uur

Beste,

als u een bericht heeft gekregen  van Erik Smalsteeg,wilt u dan de uitleg naar mij willen sturen, dan kunnen wij dit as feedback gebruiken.

mi-bo@magix.info

gr 

mi-bo

marcellinus schreef op 26.01.2013 om 21:18 uur

Beste mi-bo en Robvroe1,

Ik kon nog wel foto´s plaatsen om die in een film te bewerken en op dvd te branden.

Maar nu wil ik proberen om films die ik gemaakt heb met mijn Olympus SP-600UZ om die te bewerken in MAGIX VDL 2008.

Hiervoor had ik een minolta fotocamera en de films die waren toen in mpeg2 te bewerken.

ps. Het verzoek om bedankt aan te klikken, begreep ik niet helemaal. Omdat ik dan aan zou geven dat het opgelost was, en dat is jammer genoeg nog niet zo. Maar ik ben wel blij met de reacties die ik krijg.

Ik wacht gewoon nog wel even tot ik van Magix-Support een reactie krijg, en dan probeer ik wel een bericht te plaatsen.

Vr. Groet, Marcel.