Magix Video Delux; na dvd branden andere film dan preview

ruudvanderaalst schreef op 27.05.2011 om 08:35 uur

Beste Allemaal,

 

Het probleem is het volgende:

 

- Magix Video Deluxe 16+, versie 9.0.6.6

- Ik heb een film gemaakt van lengte 7,5 min.

- Het enige bijzondere effect wat ik heb gebruikt is 'chroma key' (groen scherm).

 

De film doet het gewoon netjes en ook het chroma key effect werkt correct. Dan wil ik deze film gaan branden op dvd. Voordat ik dit doe controleer ik de film volledig met 'preview' en het resultaat is inderdaad nog correct zoals ik het wil.

 

Dan besluit ik dan ook tot het daadwerkelijk branden over te gaan. Met afmixen, branden etc. duurt dit ongeloofelijk lang maar uiteindelijk eindigt het netjes met de melding dat het gelukt is.

 

Als ik dan de gecreeerde dvd bekijk klopt er echter niet veel meer van wat er op spoor 1 staat (achtergrond in chroma key). Het lijkt of sommige verschoven zijn en ik niet het correcte stukje van de film die ik erachter heb gezet overhoudt en soms krijg ik ook gewoon zwart op de achtergrond.

 

Ik ben hier al een week mee aan het vechten (paar mislukte dvds verder) en vandaag moet ik de dvd echt hebben omdat het een cadeautje is. Heeft iemand aub de oplossing voor dit probleem?

 

Bedankt!

Reacties

Polders schreef op 27.05.2011 om 09:58 uur

Beste ruudvanderaalst, de tekst geeft de induk dat op de Pc het eindresultaat van een ge-encodeerde film wordt vergeleken met een nog niet ge-encodeerde film. Laat eens weten welk resultaat er is als de film in een standaard DVD-speler op TV wordt afgespeeld. Kijk ook eens naar de infomatie over Chroma-key door eens rechts op dit scherm onder 'Zoeken'  het zoekbegrip in te vullen typen. Op 13.02. geeft RiVis ook goede tips.

 

Tenslotte is het advies om herschrijfbare DVD's te gebruiken (DVD-RW), zolang er nog geen definitief eindresultaat is.

Veel succes

mi-bo schreef op 27.05.2011 om 15:09 uur

Beste, misschien een tip.

het stukje project dat u op de tijdlijn heeft staan, ga naar exporteren, video als magix video, dan vindt de eerste codering( rendering) plaats, dit wordt neer gezet op de plaats waar u het aangeeft,

Open vdl en ga naar verkenner daar ziet u mxv staan sleep dit naar de tijdlijn, bekijk het resultaat is dit goed ga naar branden en uw project staat op de dvd.

succes.