Magix Video de luxe 17 Premium HD speciale editie 2012en Windows 10

Mume schreef op 21.06.2016 om 15:11 uur

Beste allemaal,

Sinds update naar Windows 10 werkt Magix VDL 17 Premium HD 2012 speciale editie niet meer. Eerst Foutcode 6, daarna programma herstelt met installatie DVD. Volgens schermmelding succesvol herstelt, alles leek te werken maar.... de DVD brander en blu ray brander worden niet gevonden! Ook geprobeerd het programma in de contabiliteitsmodus te laten draaien maar dit hielp ook niet. Voor ik ver ga met modderen, is mijn programma wel compatible met windows 10?  Ik heb een 64 bits computer. Versienummer Magix weet ik niet. Ik heb nu ten einde raad Magix van de computer verwijdert. Na mxclean ook nog gebruikt te hebben om alles goed te verwijderen.

Mijn dvd en bluray brander werken prima met mijn andere programma's zoals Nero , de stuurprogramma's van de branders zijn geactualiseerd.

Nu wil ik proberen Magix opnieuw te installeren, heeft dat zin of werkt het zo wie zo niet met windows 10?

met groet,

Mume

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 21.06.2016 om 15:38 uur

Hallo Mume,

Download en instaleer deze Beta brandroutine van: https://support2.magix.com/customer/nl/download/magix-burnroutine-v1200240-beta

Succes,

Rob

Mume schreef op 22.06.2016 om 10:03 uur

Beste Rob,

Dank voor je tip, helaas is de kwestie nog niet opgelost.

Via systeemherstel terug naar Magix voor de deinstallatie. Branderupdateprogramma geinstalleerd. 2 Foutmeldingen na opstarten programma.

1e melding Het bestand C:\programfilesx86 Magix VDLspec editie kon niet worden geladen. Instal het prog opnieuw of neem contact op met Magix support.

2e melding Bij het laden van het bestandC:\ProgfilesVDL17\bitmaps\mxgui4.0\CRecMXGUI is een fout opgetreden. Opnieuwinstal van de toepassing zou het probleem kunnen verhelpen.

Toch beter om het helemaal opnieuw te installeren? Krijg ik dan geen probleem met de installatiecodes? Kun je die gewoon weer opnieuw gebruiken?

Met groet, Mume

Voormalige gebruiker schreef op 22.06.2016 om 16:07 uur

Hallo Mume,

Normaal zou deze brandroutine je probleem moet oplossen. Echter er is meer aan de hand.

Het zou geen problemen moet opleveren met het activeren van VDL 17, zolang je deze maar niet op een andere computer of onder een andere windows programma heb geinstalleerd of hardware veranderingen doe. Omdat VDL 17 al jaren geleden is uitgebracht, weet ik nieyt op hoeveel PC je dit programma al heeft geinstalleerd. 

Maar zoals ik nu kan beoordelen heb je VDL 17 op deze PC geinstalleerd en geactiveerd. Dit zou geen probleem moet opleveren.

Succes,

Rob

Mume schreef op 24.06.2016 om 19:27 uur

Beste Rob,

Vanmorgen Magix VDL 17 helemaal opnieuw geinstalleerd met alle bij behorende programma's en plug ins. Verliep vlekkeloos. Daarna het branderupdate programma van je gestuurde link opnieuw geinstalleerd. Het werkt!!

Oud project opnieuw gerenderd en als proef even een test DVD gebrand. Gaat nu prima, ben ontzettend blij! Kan ik eindelijk weer verder met met hobby!

Heel hartelijk bedankt voor je tips.

Mume

Voormalige gebruiker schreef op 24.06.2016 om 22:54 uur

Hallo Mume,

Fijn om te horen dat VDL 17 weer naar behoren weer werkt.

Veel montage plezier,

Groet,

Rob