magix vdl premium 2020 sluit steeds af

Videomeisje schreef op 05.12.2023 om 17:08 uur

Hallo, Magix werkt altijd prima, maar nu sluit het programma steeds automatisch na een paar minuten. Geen idee waarom. Ik heb Videodeluxe gedeinstalleerd en opnieuw op mijn windows laptop gezet. Het probleem is niet opgelost. Waar zou het aan kunnen liggen. Wie weet raad?

Met groet van Ilse

Reacties

Bol schreef op 06.12.2023 om 11:27 uur

@Videomeisje

Hallo Ilse,

Hebt u dit probleem ook als u een geheel nieuw MVP projectbestand aanmaakt? Het kan zijn, dat uw lopende MVP projectbestand corrupt is geworden.

Wat u ook nog eens zou kunnen proberen is het volgende:

  • start uw MVP projectbestand op
  • maak een een twee filmblad aan
  • ga naar filmblad -1-
  • selecteer alles met Ctrl+A
  • klik op Ctrl+C
  • ga naar filmblad -2-
  • plak alles met Ctrl+V op het twee filmblad
  • verwijder nu het het eerste filmblad
  • sla uw MVP projectbestand op onder een andere naam.
  • sluit VDL af en start het opnieuw op
  • zet nu uw gecorrigeerde MVP projectbestand op tijdlijn

Succes,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 07.12.2023, 13:22, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Videomeisje schreef op 07.12.2023 om 13:14 uur

Hallo Rob,

Dank voor je antwoord en daarmee de oplossing. Ik vind het knap dat je wist waar het aan lag. Ik had een filmpje gemaakt op een sd kaart en die op mijn laptop gezet. Daarna ging Magix raar doen. Het SD kaartje werd op een andere pc geweigerd omdat er iets mee was.

Ik heb, na jouw bericht over een corrupt project, bedacht dat ik dat filmpje van mijn laptop en dus ook het gestarte project moest verwijderen en toen deed Magix weer wat het hoort te doen. In dat filmpje zat dus inderdaad het probleem.

Dank je wel voor je snelle reactie.

Ilse

Bol schreef op 07.12.2023 om 13:34 uur

@Videomeisje

Hallo Ilse,

Het doet mij deugd om te vernemen, dat uw probleem is opgelost met de aangegeven oplossing. Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Een MVP projectbestand kan corrupt raken, omdat een MVP projectbestand alleen maar uit verwijzingen bestaan en geen fysieke bestanden bevat.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

J-Bontenbal schreef op 11.12.2023 om 11:22 uur

Kan er voor gezorgd worden dat deze Magix software veel minder gevoelig wordt voor dit soort aspecten. Als je scrolt door alle vragen en antwoorden bij het product VIDEO in het Forum gaat er bij talloze gebruikers nogal veel mis.

Dat is erg frustrerend en zorgt voor veel tijdverlies en ongemak bij gebruikers.

 

Je zult maar docent zijn of een ander beroep hebben en je niet op tijd je Magix project kunt voltooien en dus niet op tijd kunnen presenteren.

Echt slecht hoor

 

J-Bontenbal schreef op 11.12.2023 om 11:35 uur

Natuurlijk ga ik ook proberen of die oplossing van Rob (die bij Ilse goed werkte) ook voor mijn situatie met Magix VDL Premium 2022 werkt.

Elke keer nadat ik het programma opnieuw geïnstalleerd heb, met de aanwijzingen die ik kreeg vanuit Magix Support (via de aanwijzingen per email), bracht het geen oplossing, alles bleef hetzelfde, namelijk:

 

Zodra ik - net begonnen aan een nieuw Project - via bestand op -> opslaan als -> klik, Dan zie ik geen invulveld om daar een naam of bestemming aan te geven.

Echter, onmiddelijk wordt Magix afgesloten en komt mijn buroblad op mijn beeldscherm.

Meteen daarna wordt automatisch Magix opnieuw gestart etc. etc. dan kan ik weer opnieuw proberen maar er veranderd NIETS.

Indien iemand dit probleem herkent EN de oplossing daarvoor heeft, dan graag een reactie.

Nu ga ik proberen of die oplossing van Rob (die hielp bij Ilse) ook bij mij werkt.

Zo ja? dan laat ik dat aan het Forum weten.

 

Bol schreef op 11.12.2023 om 11:52 uur

Kan er voor gezorgd worden dat deze Magix software veel minder gevoelig wordt voor dit soort aspecten. Als je scrolt door alle vragen en antwoorden bij het product VIDEO in het Forum gaat er bij talloze gebruikers nogal veel mis.

Dat is erg frustrerend en zorgt voor veel tijdverlies en ongemak bij gebruikers.

Je zult maar docent zijn of een ander beroep hebben en je niet op tijd je Magix project kunt voltooien en dus niet op tijd kunnen presenteren.

Echt slecht hoor

@J-Bontenbal

Geachte heer J. Bontenbal,

Dit forum is waar Magix gebruikers elkander helpen, maar het staat wel geheel los van Magix Support Duitsland. Als u klachten hebt over Magix Programma, dan adviseer ik om deze neer te leggen bij Magix Duitsland. Stuur een mailtje naar: infoservice@magix.net en leg daar uw frustraties neer. Helaas kan ik als moderator uw frustraties niet wegnemen.

Succes

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 11.12.2023 om 12:47 uur

@J-Bontenbal

Geachte heer Bontenbal,

Zodra ik - net begonnen aan een nieuw Project - via bestand op -> opslaan als -> klik, Dan zie ik geen invulveld om daar een naam of bestemming aan te geven.

De oplossing, die ik aan @Videomeisje (Ilse) hebt gegeven zal uw probleem dat u geen invulveld ziet bij het opslaan als.... niet oplossen. Daarbij komt nog, dat als u Video Deluxe 2022 premium, na verwijdering weer her-installeert alleen de basisversie installeert. Zie afbeelding

Wat u zou kunnen proberen is het volgende. Verwijder het Videodeluxe.ini bestand. Hierdoor wordt het programma op de standaardwaarde teruggezet en eventueel computerconfiguratiefouten hersteld. Na het opstarten van VDL2022 wordt het INI bestand weer automatisch aangemaakt.

Zie ook: Verborgen bestanden zichtbaar maken in Windows 10 | 11 (magix.info)

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-