Magix VDL 17 de luxe kan geen verbinding maken met apparaat

Mume schreef op 29.07.2016 om 11:17 uur

Na update naar W 10, kan Magix geen verbinding maken met videocamera Sony HDR-HC 9. Volgens Sony compatibel met windows 10. Bij apparatenbeheer niet zichtbaar in Windows. Wel bij verborgen apparaten maar de optie is lichtgrijs. Wel geluidssignaal bij aankoppelen van de camera. Oude JVC camera (van 2004) werkt zonder probleem  in Magix VDL 17. Via play media at home programma wat ik nu van de Sony website gehaald heb kan ik bestanden wel inlezen. Maar ik werk liever met Magix. Camera functioneert goed. Fire wire aansluiting werkt ook anders zouden beide camera's  ook helemaal niet werken. Vraag bij Sony gesteld, zij verwijzen mij naar jullie. Stuurprogramma's zijn volgens app beheer up to date. Ook van de firewire aansluiting. Ik heb al eerder met jullie contact gehad omdat de brander niet herkent werd door VDL 17. Dit is na een tip van jullie ook opgelost, is er een soortgelijke oplossing voor dit euvel?

Met dank, MuMe

Reacties

mi-bo schreef op 29.07.2016 om 13:41 uur

Hallo MuMe,

na het opstarten van MAGIX vdl 17 is de camera aangesloten via Fire-wire kabel,

dan op rode knop onder preview venster geklikt, en opname bron DV camera aangeklikt, dan moet het werken. vergeet niet dat MAGIX vdl 17 geen mepg4 beelden kan inladen alleen mpeg2 dit zal het probleem zijn, want de camera van 2004 heeft een mpeg2 import.

gr

Michael

Mume schreef op 30.07.2016 om 12:53 uur

Beste Michael,

Zoals je kunt lezen in mijn vraag geeft Magix geen problemen met mijn oude JVC video camera van 2004, zodra ik deze opstart om DV bestanden in te lezen start Magix direct op en kan ik beginnen met inlezen.

Echter bij mijn Sony HDR-HC 9 Full HD video camera (van 2010) geeft Magix VDL 17 aan: kan niet verbinden met het apparaat. Het is dus geen oplossing om in te lezen via opnamebron DV camera, wat natuurlijk wel kan maar dan heb je geen HD maar video formaat, helaas  werkt ook niet, ik krijg dezelfde melding. Ik heb mijn bestanden altijd ingelezen met opname bron HD camera, de middelste optie van het rijtje, dit doe ik al zolang ik deze camera heb. De eigenschappen van mijn projecten in de tijdlijn zijn dan 1440X1080 25 frs, dus dat is HDV 2.

De bestanden inlezen met Sony play media home(zie website Sony lukt wel, dan wordt het ingelezen als M2T en Modd bestanden, deze zijn te verwerken in Magix via de mediapool (even als tip voor mensen die met hetzelfde probleem zitten). Echter normaliter zet Magix het ingelezen project direct op de tijdlijn, maar nu moet ik scène voor scène op de tijdlijn slepen wat nogal erg omslachtig is.

Wie weet raad of is het een windows 10 probleem?

Met groet Mume

mi-bo schreef op 30.07.2016 om 14:30 uur

Hallo Mume.
het is jammer dat je wel heb besloten om een mooie nieuwe Sony product te kopen, maar niet met het MAGIX product bent mee gegaan, en niet de moeite heb genomen om te reageren op speciale aanbiedingen die MAGIX voor je had.
MAGIX is een product die er voor zorgt dat gebruikers, als zij nieuwe hardware producten kopen te zorgen dat zij een update van hun programma hebben om te zorgen dat MAGIX gebruikers op een fijne manier verder kunnen met hun hobby, Denk er eens over na om MAGIX vdl 2016 te kopen, vaak voor een speciale prijs voor geregistreerde gebruikers, en alle frustratie is voorbij
.En ben jij ook een gelukkige MAGIX gebruiker
Het Sony product wat bij de camera is geleverd is een lite versie met veel beperkingen
gr
Michael

Mume schreef op 12.10.2016 om 15:52 uur

Beste Michael,

Na enige tijd even een bericht hoe het mij is vergaan met Magix video de Luxe en problemen met het herkennen van mijn Sony Videocamera HDR-HC9. Je schreef in je antwoord van 30-7-2016 dat je het jammer vond dat ik niet van de gelegenheidsaanbieding gebruik had gemaakt om een nieuwe versie van VDL aan te schaffen. Uiteindelijk heb ik dit ten einde raad dus maar gedaan!! Helaas, zodra ik de camera aansloot en via het nieuwe programma mijn video probeerde binnen te halen kreeg ik weer dezelfde  melding dat VDL geen verbinding kon maken met het apparaat. Het had dus geen zin een nieuwe versie aan te schaffen en heb ik deze versie gelukkig terug kunnen sturen en keurig mijn geld retour gekregen.

Inmiddels heb ik een nieuw fototoestel gekocht waarmee ik AVCHD kan filmen, nu vraagt mijn VDL om de Mpeg4 codec, deze had ik bij de eerste activering van mijn programma al bij aanschaf geactiveerd. Omdat ik alles moest herinstalleren is de codec voor mpag 4 verdwenen was destijds gratis te activeren, wel zijn Prodad Mercalli en Vasco di Gama gewoon weer aanwezig in het programma. Kan ik deze codec alsnog weer invoegen in mijn programma?

Met dank en groet, Mume