Magix kan mpg bestanden niet meer vinden

ben7 schreef op 04.06.2011 om 18:20 uur

beste forumleden, Bij het samenstellen van een film heb ik een aantal mpg fragmenten vervangen door mov-fragmenten van betere kwaliteit. Dit lukte. Gisteren ging ik ermee verder. Toen kreeg ik het advies van Magix video de luxe 16 premium om te actualiseren, hetgeen ik -stom als ik ben (never change a winning team)- heb gedaan. Ik ben vervolgens verder gegaan met wijzigen (nieuwe mov objecten geïmporteerd) en heb aan het eind alles opgeslagen. Vandaag wilde ik weer verder gaan, maar tot mijn verbazing kreeg ik steeds de melding dat Magix de mpg objecten die nog in de film zitten, niet meer kan vinden. Ik heb gecontroleerd of ze er nog wel zijn en dat is zo. Ze zijn  ook niet beschadigd. Ik heb Magix laten weten in welke directory de mpg's staan, maar nog steeds kan hij ze niet vinden. De instellingen van Magix verwijzen naar de goede mappen! Wat kan ik doen om te voorkomen dat ik alle overgebleven mpg fragmenten opnieuw in de film mooet importeren? Ik werk ook met Wings Platinum en als je daar bestanden verplaatst of iets dergelijks zoekt Wings de bestanden gewoon zelf op en gaat verder alsof er niets aan de hand is. Magix schijnt dat niet te kunnen. Of zie ik iets over het hoofd? Graag jullie suggesties! Bij voorbaat mijn hartelijke dank!

Reacties

Polders schreef op 05.06.2011 om 09:52 uur

Beste Ben7, het lijkt er inderdaad op dat de verwijzingen naar bestanden zijn verloren gegaan wat niet gebruikelijk is. Mogelijk is dat toch veroorzaakt door het vervangen van de mpg fragmenten dppr de mov-fragmenten. Het is wel zo, dat Magix per fragment vraagt naar de directory. 

Er zijn een aantal verschillende sugesties:

1) maak eens een kleine nieuwe film aan en kijk of die mpg bestanden kunnen worden gevonden/geladen.

Indin duidelijk wordt dat de instellingen allemaal nog in orde zijn, dan het project openen en opnieuw de mpg.bestanden naar de tijdlijn slepen. (als de mov. bestanden gelijk zijn aan de mpg bestanden, zal het moeilijk zijn de verschillen te zien)

2) Magix maakt altijd een 'back up' bestand aan. Haal het back up bestand van voor de wijzigingen op en ga daar mee door.

 

Veel succes

ben7 schreef op 04.07.2011 om 10:54 uur

Beste Polders en andere Magix-gebruikers,

Ik ben een tijdje weggeweest. Van daar mijn late reactie. Nieuwe kleine film aangemaakt met mov en mpeg2 fragmenten. Bij ópslaan'lijkt alles weer goed te gaan, maar bij opnieuw ophalen van het project blijken de mpeg-fragmenten weer niet te vinden. Ook het aangeven van de lokatie (per fragment) helpt niet. Magix blijft herhalen dat hij de fragmenten niet vindt.

Backup bestanden werken ook niet (meer).  Wel is er een film opgeslagen die oa de term 'crash' in de naam heeft. Die kan ik wel laden in een project en die weet de mprg2 fragmenten wel te vinden. Maar: als ik nu de mpegs stuk voor stuk vervang door de mov's, dan crasht het programma ongeveer eens in de 3 of 4 mov imports! En dan wordt geadviseerd om Magix af te sluiten en dan kan ik weer opnieuw beginnen, want de ''crash'-film is nog steeds de oude. Tussentijds opslaan van het project helpt niet. Mpegs zijn dan weer niet te vinden.

Toen maar weer van voren af aan begonnen met alleen movs. Na veel crashes en ophalen van backups (werkt goed bij elleen movs) uiteindelijk tot een film van 18 minuten gekomen. Ok, exporteren maar als film. Anderhalf uur later: foutmelding: graphics drivers zouden niet actueel zijn. 3D hardwareversnelling gedeactiveerd. Film blijkt 1kb groot. Ook een foutmelding 2048-H (van Quicktime afkomstig?).

Kortom een en al ellende helaas!

Intussen Magix verhuisd naar een andere computer. Die kan het project dat gemaakt is op de 'oude' computer niet lezen (project en filmfragmenten staan op een externe schijf)!!!

Dan maar weer helemaal van voren af aan beginnen?

Magix support blijft intussen zwijgen...

groeten en bedankt voor het meedenken (voor wie dat op kan brengen).

Polders schreef op 04.07.2011 om 11:31 uur

Beste Ben, bedankt voor de uitvoerige ervaringsuitwisseling. daarmee leren we van elkaar. Zelf eerder ook een dergelijke situatie meegemaakt. QT gede-installeerd en opnieuwe geinstaleerd en daarna VDL. 

Veel overleg gevoerd met Magix en hun uiteindelijke conclusie was dat het met rechten te maken heeft.

Om die reden de MOV bestanden van mijn Pc verwijderd en de oorspronkelijke bestanden (die nog op de camera stonden opnieuw naar de PC gekopieerd.) Probleem was daarmee over. Toen MOV bestanden (als test) opnieuw verwijderd. Camera bestanden naar een losse harddisk gekopieerd en vandaar weer naar de C:. Ook toen deed probleem zich niet meer voor. Heb niet getest met de mpeg 2 fragmenten (was al blij het probleem opgelost te hebben en verder te kunnen)

Enige conclusie is dat de MAGIX support conclusie correct is en het iets met rechten ( wie is de eigenaar van de Mov. bestanden) te maken heeft.

Mocht hierover nog meer infomatie beschikbaar komen, laat dat dan weten s.v.p.

ben7 schreef op 04.07.2011 om 23:41 uur

Beste Polders,

Uit jouw antwoord begrijp ik dat jij niet in mov filmt. Maar wat als de camera wel in mov-formaat filmt? Los daarvan vind ik het eigenlijk belachelijk dat VDL de mogelijkheid geeft in mov te werken (zowel import als export), maar kennelijk geen licentie heeft om de codec te distribueren. De mpeg2 codec kan toch ook verkregen worden via Magix?

Thans heb ik alle mov's in het project zitten, geknipt en wel, en heb ik er een film van gemaakt (export in mov) en helemaal aan het einde van het afmonteren loopt het programma dan weer vast en kan ik de gemaakte film weer niet afspelen vanwege een 2048-H error. Ook Windows media player speelt de film niet af, terwijl ik de mov fragmenten wel met WMP kan afspelen. Hier is gewoon sprake van een BUG in VDL. Anders zou er wel een foutboodschap verschijnen vóór de export. in mov-formaat. Trouwens, waarom geeft VDL de optie om te exporteren in mov, als het toch niet werkt?

Niettemin, nogmaals bedankt voor je reacties!

groeten, Ben