Magix importeert foutieve beeldverhouding

TonDijkmans schreef op 18.09.2011 om 08:25 uur

Ik heb ooit in een ander programma een film gemonteerd op het formaat 16:9. De film is een avi bestand. Als ik die avi normaal afspeel in bv. Windows Mediaplayer, wordt hij in de juiste verhouding afgespeeld. Magix MX echter importeert de film als 4:3. Ook als ik de filminstellingen op 16:9 zet. Hoe krijg ik het programma zover dat het: of de film in zijn juiste verhouding importeert, of de hele film in 1 x oprekt naar 16:9? Die eerste oplossing heeft natuurlijk mijn voorkeur omdat er dan niet gerommeld wordt met het materiaal.

Bij voorbaat dank voor jullie oplossingen!

Reacties

magixagent schreef op 18.09.2011 om 10:39 uur

Uw verhaal gelezen.

ten eerste als de dvd is opgenomen met Pinnacle heeft u een probleem want de codec van Pinnacle en Magix komen niet met elkaar overheen, Magic codec werkt wel met Adobe en Edius.

Als U een project op de tijdlijn zet wordt direct gevraagd wat u wilt doen betreffende de instellingen, aan u de keus en dan als laatste ctrl + R intoetsen als het project is geactiveerd( preview rendering starten)en dan wordt vanzelf de fouten aangegeven.

 

Fijn dat het U is gelukt, misschien ook fijn om te omschrijven wat U heeft gedaan kunnen andere bezoekers van deze site, er een leer uit trekken,

Succes met het mooie magix pakket wat nog niet door iedereen is uitgetest.

TonDijkmans schreef op 18.09.2011 om 12:28 uur

De avi is met Premiere/Encore gemaakt en laat zich ook probleemloos op de tijdlijn van Magix zetten. Maar wel in de verkeerde beeldverhouding. Ik heb inmiddels een methode in Magix gevonden om de foutieve beeldverhouding in 1x te wijzigen en dat werkt prima. Mijn probleem is dus opgelost.