Vandaag geprobeerd video van een Hi8 camera te importeren met behulp van een GrassValley AVDC 110 converter, ik krijg echter de melding het apparaat wordt momenteel niet ondersteund.
Hallo Knientje,
Dit is een vervelend verhaal,
MAGIX producten werken met MAGIX producten,100% garantie dat het dan goe werkt.
zo heeft MAGIX de RUV 8.0 & 8.1 .
Op Uw vraag heb ik helaas geen antwoord, misschien bij GrassValley kijken of er drivers zijn voor MAGIX Producten
gr
Michael
WIj zijn juist overgegaan naar een andere converter omdat die stick die als converter dient, te wensen overlaat.
Dit wordt overigens door Magix Duitsland gewoon toegegeven.
De GrassValley wordt WEL door de computer herkend. En heeft in Apparaatbeheer de status: dit apparaat werkt correct. Dus zouden de drivers ook in orde moeten zijn.
Ik neem aan, dat toch zeker een oudere versie van Magix een firewire-kaart ondersteunt. De ADVC 110 wordt namelijk met een FireWirekabel aangesloten.
Het probleem met de Magix USB converter is namelijk dat je strepen in het beeld krijgt.
Iets wat niet voorkomt als je de videocamera rechtstreeks op een ouderwetse PAL (breedbeeld-)televisie aansluit.
MAGIX producten zijn Windows gevoelig, heeft u een USB omzetter die met XP werkte zal hij niet met Win 7 werken, dat zal Duitsland omschreven hebben, heeft u een ondersteuning van een fire-wirekaart , dan kunnen de beelden direct vanuit de camera ingeladen worden in VDL, zonder toevoeging van een omzetter
gr
Michael
Ik ben ook aan de slag gegaan met CANOPUS ADVC110 aangesloten via firewirekaart op pc; Heb zonet met VideoDeluxePlus een bergDV-materiaal overgezet zonder problemen. Maar nu met de oudere HI-8banden herkent Magix het niet. 'Het apparaat wordt momenteel niet ondersteund', 'er kon geen verbinding gemaakt worden met het geselecteerde apparaat.' Vreemd, gezien beeld&geluid wel binnenkomen via VLC-mediaplayer, een gratis programma nota bene..
Bovenstaande discussie dateert van juli, ondertussen zou er toch een oplossing voor moeten zijn? Voor ik dit gesprek eruit gepikt heb, dacht ik links en rechts iets gelezen te hebben van het programma te herinstalleren of zoiets. Zijn j!ullie ondertussen verder geraakt?
Denk dat ik op verkeerd forum bezig was..bij mij is het opgelost denk ik. firewirekabel eruit getrokken. Pc afgezet&heropgestart. Magix programma inladen, Firewirekabel erin en onmiddellijke herkenning apparaat. Sorry voor infovervuiling hieronder..