m2ts programma's

hbeutick schreef op 25.02.2011 om 19:41 uur

ik heb op een externe harde schijf mijn film gezet maar als ik ze in het programma van video de lux 6 wil importeren krijg ik de melding kan programma niet lezen???? de video is een m2ts van sony hd camera

ik heb dit programma vandaag gekocht en de verkoper zij dat het geen probleem was .????

Wie kan het me uitleggen in begrijpbare taal . ik ben geen comp.deskundige/

 

Bij voorbaat bedankt

Hans

Reacties

Polders schreef op 26.02.2011 om 16:33 uur


Best Hans, niet duidelijk is met welke versie wordt gewerkt. Versie 6 lijkt niet goed, misschien 16 en dan Standaard, Plus of Premium? Indien 16 Plus of Premium: kijk dan eens in de handleiding op pagina 80 en 81, daar staat:

AVCHD-opname (PLUS/Premium-versie)
Deze opname is geen opname in ware zin maar slechts een overdracht van de reeds aangemaakte videobestanden en hun import naar het bestaande project. In principe moet bij AVCHD een speciale UDF-driver (normaal gesproken bij de camera meegeleverd) worden geïnstalleerd, dan pas kunnen de DVD's of verwisselbare media worden ingelezen. Bij AVCHD-camera's met ingebouwde harde schijf is dit niet nodig. De
camera meldt zich aan als station, zodra deze via USB is aangesloten aan de computer. Dit extra station is dan in de Mediapool te zien en van daaruit kunt u de betreffende M2TS-bestanden eenvoudig kopiëren.

 

De bestanden met de extensie M2TS kunt u dan heel eenvoudig vanuit de Mediapool (rechtsboven) naar onder slepen. Bij de eerste import wordt u gevraagd, of u de film in het MPEG2-formaat wilt omzetten. Beantwoordt deze vraag met "Ja" omdat u alleen zo in realtime films kunt bewerken. Bij deze vraag is ook aan te raden de
optie "Deze vraag niet meer tonen" te activeren. Het voordeel hiervan is dat u dan niet bij elke import deze vraag hoeft te beantwoorden.

 

Veel succes

hbeutick schreef op 26.02.2011 om 19:59 uur

Beste Polders

Ja hebt gelijk foutje qua versie het moet zijn Versie de lux 16, maar ik heb alles geprobeerd wat je zij maar hij blijft melden kan het niet lezen.

Ook de camera rechtstreeks aangesloten , maar hij kan geen verbinding met de camera krijgen

voorbeeld: 20081201185735.m2ts als ik deze versleep krijg ik de melding:

Het bestandformaat van J:sony hd camera\16-8-2010/20081201185735.m2ts kan niet worden gelezen!

Ik snap er niks van

 

Hans

Polders schreef op 27.02.2011 om 11:31 uur

Beste Hans,

nu versie 16 bekend is, is nog niet bekend of het een Standaard, Plus of Premium versie is.

Let op dat in mijn eerdere reactie staat dat alleen Plus en Premium HD bestanden kunnen verwerken.

Mogelijke suggesties zijn:

- check of bij camera geleverde software is geinstalleerd

- check of je programma Video de Luxe is geregistreed en geactiveerd.

- kopieer bestand van camera in de Windows Verkenner naar de gewenste locatie op de harddisk

Ga hierna naar Video de Luxe de Mediapool en sleep bestand naar de TIjdlijn.

Succes

hbeutick schreef op 27.02.2011 om 21:59 uur


 

Best Polders

Hoe kan ik zien welke versie ik heb(Standaard of Premium )

ik kan alleen maar vinden Video deluxe 16

er staat ook op:

Volledige (H)dv-ondersteuning voor alle dv.camrec. en hoge-resolutie hdv-videocamera,s

Ook de software van de camera zijn geinstaleerd ik ben geregistreerd en geactiveerd???

ik heb ook de video bestanden gekopieerd maar hij doet het nog steeds niet 

 

Hans

 

Polders schreef op 27.04.2011 om 11:54 uur

Beste Hans, verontschuldigingen voor het uitblijven van een reactie veroorzaakt door privé omstandigheden.

Hoop dat er inmiddels al een oplossing is gevonden, zoniet ga dan voor de versie naar: Start -> Configuratiescherm -> Programma's en onderdelen.

Succes