m.b.t. installatie video de luxe 16

kbattenberg schreef op 04.02.2010 om 14:35 uur

Ondergetekende heeft het volgende probleem met Video de Luxe 16
Nadat ik het programma gedownload had in mijn computer kon ik er goed mee werken totdat ik plotseling nog maar een klein deel  van alle gegevens op mijn scherm kreeg (datgene wat bij bewerking geheel rechts op het scheerm komt).
Alle filmbeelden waren vedwenen.en met geen mogelijkheid terug te halen: er was immers op het scherm geen enkele bewerkingsmogelijkheid meer te zien.
Ten einde raad heb ik opnieuw het programma van de programma-DVD trachten te downloaden, maar kreeg na lange tijd het volgende bericht:
"Het programma kan niet worden gestart. Misschien is de installatiedirectory beschadigd. Daarna heb ik nog enkele malen getracht het programma te downloaden, maar kreeg telkens dezelfde tekst op het scherm
Wat moet ik doen om toch weer met het programma te kunnen werken?
N.B. bij herinstallatie van de basisgids MAGIX Video deluxe 15 bleek dit programma verlopen te zijn. Dus ook dit gaf geen mogelijkheden om mijn films verder te bewerken.

Reacties

cfabrie schreef op 08.05.2010 om 10:22 uur
Zelfde soort probleem met video deluxe 16 onder Vista.
Precies dezelfde foutmelding na het vergroten van partitie C ten koste van partitie D.
Verwijdereren en herinstallatie van de originele CD hielp niet.
Supportformulier willen invullen maar daar stond al een mogelijke oplossing:

===============================================
Eventueel zijn er meerdere versies van het programma over elkaar heen geïnstalleerd, bijvoorbeeld; een testversie en een volledige versie van dit programma. In dit geval leidt dit tot de genoemde fout. De-installeert u alstublieft als eerste de eventuele download (test) versie en daarna de CD/DVD versie van de software.

Hierna installeert u alstublieft alleen de versie, die u later gebruiken wilt, deze fout zal dan niet meer optreden.

Indien het probleem op deze manier niet opgelost wordt, verwijdert u alstublieft het bestand installation.ini bij alle betrokkene programma´s

Deze vindt u bij:

Windows Vista: C:ProgramDataMAGIX[Programmanaam]installation.ini

en bij Windows XP: C:Documents and SettingsAll UsersApplication DataMAGIX[Programmanaam]installation.ini

(All Users kan ook uw inlognaam zijn)

--

Indien u de map Program Files en Mijn documenten onder C: niet kunt zien moet u hiervoor verborgen documenten weergeven.

Gaat u hiervoor naar Configuratiescherm en dan naar mapopties, selecteer hier bij weergave: Verborgen mappen en bestanden weergeven-ON
===============================================

Na het hernoemen van de directory C:\ProgramData\MAGIX\Video_deluxe_16\ kon de software weer met succes worden geinstalleerd van de originele CD. Het serienummer wordt dan opnieuw gevraagd.
Houd er rekening mee dat 2 secties nog niet in de nieuwe installation.ini file staan:
[MPEG2EUpgrade]
[DolbyAC3StereoUpgrade]

Deze worden er waarschijnlijk pas ingezet na het activeren van deze (gratis) opties. Mogelijk worden ze ook al geactiveerd door de volledige informatie voor deze secties te kopieren vanuit de originele installation.ini file.