Reacties

mi-bo schreef op 09.02.2020 om 09:20 uur

@AG-vanderKooi

Beste AG,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Heeft U al geprobeerd om dit met Word te doen en dan opslaan als png /jpg en dit dan waar de tekst moet komen via positie en verkleinen het op de juiste plek te zetten

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 09.02.2020 om 13:39 uur

Hallo AG van der Kooi,

Na wat experimenteren heb ik misschien een oplossing voor uw probleem gevonden. Of Google translate de juiste vertaling Nederlands naar het Thais vertaald kan u niet zeggen. Maar u waarschijnlijk wel. Ik gebruik de lettertype "Tahoma" omdat andere lettertypes de tekst niet goed weergeven op het scherm.

Hier hoe ik het gedaan heb:

1. start Google translate op: https://translate.google.com/?hl=nl
  2. Kies voor: Nederlands - Thai
  3. Type bv. een tekst in zoals: "Ik ga naar de markt"
  4. de vertaling is dan "ฉันจะไปตลาด"
  5. kopieer te tekst naar het klembord
  6. Start VDL 2020 op
  7. klik "T" (tekst aan maken)
  8. Plak de test met Ctrl+V in het tekst vak
  9. zet de lettertype op "tahoma"
  10. activeer nogmaals het lettertype en klik op enter om het te bevestingen

Zie filmpje.

Succes

Rob

Aanvulling: 09-02-2020 om 14:05uur

Laatst gewijzigd door Bol op 09.02.2020, 14:04, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

AG-vanderKooi schreef op 10.02.2020 om 18:07 uur

Hoi Bol, wow, het werkt, ik had al vele lettertypes geprobeerd maar op een gegeven moment geef je het op :-( Super bedankt voor je hulp ben er erg blij mee! Oh en ik ben Nederlands en ben al 20 jaar getrouwd met een Thaise zij kan teksten schrijven en ik kan ze dan plakken in mijn video's.

Nogmaals super bedankt!

AG-vanderKooi schreef op 10.02.2020 om 18:09 uur

Hallo Michael, helaas lukt niet wat jij voorstelt, want dat is dan een "plaatje" en ik heb de "echte" karakters nodig. Gelukkig had Bol de oplossing. Bedankt voor je reactie in ieder geval!