Ik neem aan (gezien je vorige vraag) dat ook deze over VdL gaat *).
Zelf kijk ik nooit zo exact naar de objectlengten, een schatting op de tijdlijnschaal volstaat. Als je het exact wilt weten zou je via rechtsklik en Objecteigenschappen (sneltoets Ctrl + E) kunnen kijken, daar staat het achter Objectspeeltijd, netjes in sec + rest aantal frames. Andere mogelijkheid: via Objecttrimmer (Shift + N), daar staat de objecttijd onder de rechter monitor. Het kost wel wat geklik (eerst openen, dan annuleren).
A propos: waar staat volgens jou de objectlengte in de storyboard modus? Ik zie bij mij op de monitor links boven de starttijd van het actieve (aangeklikte) object en rechts de eindtijd van het laatste frame (filmlengte dus).
groet,
Rijk
*) Het verdient aanbeveling om ook in de vraag zelf duidelijk aan te geven om welk programma en ook om welke versie het gaat, die laatste is vaak nodig voor ons om een juist antwoord te geven. Bovendien zijn mensen soms slordig met het aanklikken en blijkt de vraag over een heel ander programma te gaan dan onder de titel staat aangegeven, dat verklaart de vraag van mi-bo om meer informatie.
Ik neem aan (gezien je vorige vraag) dat ook deze over VdL gaat *).
Zelf kijk ik nooit zo exact naar de objectlengten, een schatting op de tijdlijnschaal volstaat. Als je het exact wilt weten zou je via rechtsklik en Objecteigenschappen (sneltoets Ctrl + E) kunnen kijken, daar staat het achter Objectspeeltijd, netjes in sec + rest aantal frames. Andere mogelijkheid: via Objecttrimmer (Shift + N), daar staat de objecttijd onder de rechter monitor. Het kost wel wat geklik (eerst openen, dan annuleren).
A propos: waar staat volgens jou de objectlengte in de storyboard modus? Ik zie bij mij op de monitor links boven de starttijd van het actieve (aangeklikte) object en rechts de eindtijd van het laatste frame (filmlengte dus).
groet,
Rijk
*) Het verdient aanbeveling om ook in de vraag zelf duidelijk aan te geven om welk programma en ook om welke versie het gaat, die laatste is vaak nodig voor ons om een juist antwoord te geven. Bovendien zijn mensen soms slordig met het aanklikken en blijkt de vraag over een heel ander programma te gaan dan onder de titel staat aangegeven, dat verklaart de vraag van mi-bo om meer informatie.
Zie boven in onder ONDERWERP: LENGTE VAN OBJECT daar staat onder
Hallo iedereen,
In storyboard-modus staat de duur van een foto of filmpje heel duidelijk op het object zelf.
In tijdlijn-modus heb ik deze aanduiding niet. Op de marker-lijn (juist boven spoor 1) heb ik wel een idee hoeveel tijd er al verlopen is sinds het begin van de film.
Boven de monitor vind ik de lengte van de film.
Om de lengte van van een fragment te kennen, moet er een in- en uit-punt ‘{ }’ geplaatst worden. Deze vind ik juist onder de monitor. Persoonlijk gebruik ik dit voortdurend. Heel handig om een fragment te evalueren.
Formaat lengte is MM:SS:FF
(MM = minuten ; SS = seconden ; FF = frames).
René
PS: mijn software : zie spreuk
Sorry René, ik had niet goed gekeken, zat in het sceneoverzicht i.p.v. storyboard.... beetje domme fout, nou ja, in elk geval staat de tijdsduur er duidelijk op, zie ik nu (ik werk eigenlijk nooit met storyboard).
Nu de vraag van Aletta: ze geeft niet aan of de suggesties van René en mij iets bevatten wat voor haar bruikbaar is, misschien komt dat nog en anders laten we het er bij.
Wat betreft het programma (VdL): ik meen duidelijk te hebben uitgelegd waarom mi-bo die vraag terecht heeft gesteld, omdat niet iedereen zorgvuldig is in het aanklikken van het programma (zoals de praktijk helaas al te vaak laat zien). Bovendien is het gewenst om de programma versie te kennen, er veranderen immers jaarlijks dingen. Het reageren met markeringen en hoofdletters vind ik dan ook wat overdreven.