lead-out

renepsr schreef op 01.08.2013 om 10:55 uur

Ik wil een DVD branden met de volledige uitvoering.

Het encoderen duurt 28 min.

Het schrijven van de lead-out is nog niet gedaan na 52 min. Dit duurt wel heel lang niet?

Ik plaats de DVD in mijn DVD-speler en wonder boven wonder is het resultaat wat ik verwachtte.

Waarom wordt het branden niet correct afgesloten?

Ik heb dit process vroeger al verschillende keren gedaan en toen liep alles normaal. Bij mijn weten is er niets veranderd aan mijn PC;

Bedankt bij voorbaat,

renepsr

Reacties

RiViS schreef op 01.08.2013 om 12:26 uur

Hallo Rene,

Het schrijven van een dvd wordt standaard altijd afgesloten met het schrijven van de lead-out. Hij wordt dan "volgeschreven" met iets (geen idee wat) en dat proces duurt langer naarmate er minder inhoud op de dvd is geschreven en er dus meer ruimte is overgebleven. Ik vind 52 minuten wel aan de lange kant, maar het hangt ook af van de ingestelde schrijfsnelheid, was die misschien 1x?

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 03.08.2013 om 13:13 uur

Beste,

Standaard staat de snelheid op 1x. Wanneer u gaat branden wordt deze snelheid aangepast aan de snelheid van de door u ingelegde DVD.

Zelf brand ik deze als ISO bestand, dit voorkomt onnodige DVD verspilling. Daar brand ik het ISO bestand met Nero of een gratis programma ,die zo van het internet kan downloaden. Zo kan ik ten alle tijde mijn films nogeens een DVD branden.

Succes

Rob