Uw vraag is duidelijk en het antwoord is dat de ruis waar u het over heeft het gevolg is van te weinig licht tijdens de opname. Daar is weinig meer aan te doen. In de meeste Magix programmas voor foto en video bewerking is correctie op te donkere opnames binnen grenzen aan te passen.
Uw probleem denk ik helaas niet, het advies dat het huidige PRO X6 programma dit ondersteunt vind ik een gevaarlijke uitspraak, maar wat niet is kan komen en de techniek staat niet stil.
speel je af met dezelfde instellingen als die waarmee je opnam? ik bedoel, indien je opnam in dv kwaliteit en je wil afspelen in hd kwaliteit kan je dergelijk resultaat krijgen. dit omdat het programma probeert pixels voor te stellen doe er niet zijn.
Nog een poging. Ik begrijp je uitleg maar is meer als geluidruis. In het film jargon spreekt men ook over beeldruis dat ontstaat met te weinig licht tijdens het opnemen. Om toch met weinig licht te kunnen filmen zijn er cameras op de markt gebracht met het z.g. nightshot opnemen.Dit is alleen geen veel gebruikte opname methode geworden.
Je kunt de zaak wel een klein beetje verbeteren via het Effect: Helderheid/contrast (onder Video-effecten.
Zet de schuifregelaar voor contrast wat naar links, bv op 40 of 35 en pas daarna de schuif bij Helderheid aan (ook naar links) tot je weer een beetje acceptabel plaatje hebt.. Het is wel wat fletser geworden maar de ruis is wel minder. Even uitproberen wat het beste resultaat geeft.
Wat ook nog een beetje helpt is door in het effect Scherpte de regelaar bij Scherpstellen wat naar links te zetten. Uiteraard wordt de scherpte nu slechter, maar de ruis wordt weer iets minder.....