kopieren en plakken

jakjakobs schreef op 01.02.2012 om 10:39 uur

Waarom kan ik binnen Magix MX Premium niet kopieren. Bijvoorbeeld delen van tekst in office words naar de tekstgenertator van Magix. Er wordt steeds aangegeven dat het klembord leeg is. Ook kopieren van delen in een project naar een ander project gaat niet.

Videogroetjes

Sjaak Jakobs

Reacties

RiViS schreef op 01.02.2012 om 13:49 uur

Hallo Sjaak,

Dat heb ik natuurlijk meteen even gecheckt: tekstje uit word gemarkeerd, Ctrl C, dubbelklik op de titel in VdL, Ctrl V.

Aanvankelijk leek het of er geen tekst was gecopiëerd, maar toen ik het fragment afspeelde stond er een (uiteraard) zwarte tekst. Dat is nl de default kleur in Word. Remedie: in de titeleditor de kleur even veranderen naar de gewenste.

Ook het copiëren binnen het project werkt bij mij normaal, ook na toevoegen van nieuw project. Ik doe dat altijd met de sneltoetsen Ctr C en Ctrl V (wel eerst het te copiëren stukje markeren).

groet,

Rijk

jakjakobs schreef op 02.02.2012 om 17:42 uur

Rijk,

 

Bedankt voor de tip m.b.t. kopieren van words tekst naar de titelgenerator. Het werkt zoals het hoort alleen echter met Ctrl C en V. Het blijkt (m.i.) dat dit de enigste manier is van Magix video. WEER IETS GELEERD

Maar om nu deze gemaakte tekst van het ene project te kopieren naar een ander project gaat niet (Je (ik) krijg het bericht "het klembord is leeg".

RiViS schreef op 02.02.2012 om 19:05 uur

Maar om nu deze gemaakte tekst van het ene project te kopieren naar een ander project gaat niet (Je (ik) krijg het bericht "het klembord is leeg".

Ook niet als je beide projecten geopend hebt in VdL? Volgens mij kun je dan gewoon zowel  de complete titel, als delen er van, op de zelfde manier copieren.

Het werkt overigens ook als je eerst het ene project opent, de tekst copieert (Ctrl C), daarna een nieuw (of ander) project opent en het eerste sluit en dan met Ctrl V de tekst in de titel brengt...(net nog geprobeerd).

NB: Vergeet niet om de tekst die je wilt copieren eerst met de muis te markeren (hij wordt dan blauw) voordat je Ctrl C toetst.

groet,

Rijk

jakjakobs schreef op 09.02.2012 om 13:01 uur

Rijk,

 

Verklaar is nader "Ook niet als je beide projecten geopend hebt in VdL?"

Wat is Vdl? Ik neem aan dat je binnen Magix Video maar 1 project kunt openen.

 

groetjes,

Sjaak

RiViS schreef op 09.02.2012 om 22:43 uur

Verklaar is nader "Ook niet als je beide projecten geopend hebt in VdL?"

Wat is Vdl? Ik neem aan dat je binnen Magix Video maar 1 project kunt openen.

VdL is Video deLuxe, zo heet het programma. MX is de versie.

Als je een tweede project wilt openen vraagt VdL of het eerste project moet worden gesloten òf dat het nieuwe project moet worden toegevoegd. Kies je voor het laatste, dan verschijnt het nieuwe project als een aparte film binnen het openstaande project. Nu kun je gemakkelijk tussen de twee films schakelen en copiëren. Later kun je dan weer (als je wilt) een film uit het project verwijderen.

groet,

Rijk