Kopieren en plakken

jakjakobs schreef op 26.07.2018 om 19:17 uur

Ik werk momenteel met Magix Video de Luxe Premium 2017. Eigenlijk naar volle tevredenheid. Probleem is om delen van het ene project naar een ander project te kunnen "kopiëren" en te "plakken". Ik weet dat "opslaan als takes" daarvoor is uitgevonden maar dat werkt verre van optimaal. Wie weet er een betere oplossing?

Reacties

mi-bo schreef op 26.07.2018 om 19:36 uur

Jakjakobs.

Het stukje project exporteren via bestand video als magix video dan wordt er een mxv bestand van gemaakt.

Dit kan later naar een ander project worden gekopieerd

Mvg

Michael

Bol schreef op 26.07.2018 om 19:52 uur

@jakjakobs,

Mijn vraag is, hoe wil je de delen van een project kopiëren en plakken. Als je een deel van je project bv. als een MVX bestand of als een MP4 bestand opslaat, dan kan je deze bestanden later weer opnieuw gebruiken in een ander project, echter je kan dan geen teksten, overgangen e.d. meer aanpassen of verwijderen.

Als ik jouw vraag goed lees, is dit niet de bedoeling. Klopt dit? Ik hoor het wel,

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jakjakobs schreef op 26.07.2018 om 20:17 uur

Eerst exporteren naar MP4 is m.i. een omweg. Gaat ten koste van kwaliteit Rob. Ik wil een projectje van ca 2 minuten Kopieren en dan plakken in een ander, bestaand project, Dat is de normale weg. In alle montage programma's werkt dat zo. Ben op moment met het advies van Michael bezig.

Dankje alvast.

jakjakobs schreef op 26.07.2018 om 20:24 uur

Jakjakobs.

Het stukje project exporteren via bestand video als magix video dan wordt er een mxv bestand van gemaakt.

Dit kan later naar een ander project worden gekopieerd

Mvg

Michael

Michael,

Dank voor je advies. Heb je advies gevolgd echter:

Het te kopiëren project bestaat uit ca 15 clipjes. Ik exporteer via Film exporteren > Magix video.

Werkt prima.

Als ik dat MVX bestand in het andere project binnenhaal is het een film en dien ik de clipjes weer allemaal te knippen en ze. Het is de bedoeling dat ik deze in het nieuwe project weer als clipjes kan behandelen.

mi-bo schreef op 26.07.2018 om 20:40 uur

Jakjakobs.

Er is uiteraard een mogelijkheid om het stukje clip dat U nodig heeft te exporteren als mxv i.p.v.de gehele clip.

Mvg

Michael

jakjakobs schreef op 26.07.2018 om 20:56 uur

Jakjakobs.

Er is uiteraard een mogelijkheid om het stukje clip dat U nodig heeft te exporteren als mxv i.p.v.de gehele clip.

Mvg

Michael

Jakjakobs.

Mvg

Michael

Ja dat klopt Michael. Maar da's veel extra werk. Het is in ieder geval iets voor Magix om dat allemaal wat makkelijker te maken dan nu.

mi-bo schreef op 26.07.2018 om 21:28 uur

Jakjacobs.

Een mogelijkheid. zet het project waaruit moet worden gekopieerd op de tijdlijn.

kopieer het gedeelte en zet het op de volgende tijdlijn pagina

zet het project waar U mee bezig bent op tijdlijn 3.

maak met T een splitsing en haal het bestand stukje van uit tijdlijn 2 en plak het in tijdlijn 3.

Mvg

Michael

jakjakobs schreef op 26.07.2018 om 22:07 uur

Jakjacobs.

Een mogelijkheid. zet het project waaruit moet worden gekopieerd op de tijdlijn.

kopieer het gedeelte en zet het op de volgende tijdlijn pagina

zet het project waar U mee bezig bent op tijdlijn 3.

maak met T een splitsing en haal het bestand stukje van uit tijdlijn 2 en plak het in tijdlijn 3.

Mvg

Michael

Ik heb het nu opgelost voor dit project. Ga dit wel proberen bij een ander project maar dat wordt pas volgende week.

Dank alvast voor het bijstaan.

Groet,

Sjaak

mi-bo schreef op 26.07.2018 om 22:12 uur

Sjaak.

Graag gedaan.

Mvg

Michael

Bol schreef op 26.07.2018 om 22:19 uur

@jakjakobs,

Ik vind het jammer, dat u mijn antwoord niet goed gelezen heeft, dan was het u duidelijk geworden, dat ik geen voorstander ben / was om de clips eerst te exporteren naar een MXV bestand of MP4 bestand.

Voor zover ik weet, is er geen mogelijkheid om eerst de clips naar het klembord te kopiëren en daarna deze weer in een ander project te plakken.

Zelf doe ik het wel eens als volgt.

1. selecteer de clips, die er gekopieerd moet worden
  2. druk dan op Ctrl+C (kopiëren)
  3. klik dan op het plusteken en maak een nieuwe film aan
  4. druk nu op Ctrl+V en plak de gekopieerde clips in de nieuwe film
  5. klik met de rechtermuisknop op de film waar de gekopieerde clips staan
  6. klik op film exporteren en sla deze op als "naam.MVD"
  7. sluit het huidige project en start het project op waar de clips naar toe gekopieerd moeten worden
  8. klik nu met de rechtermuisknop op de film
  9. kies nu voor importeren en ga naar de map waar je naam.mvd bestand hebt opgeslagen en open dit bestand
  10. uw filmbestand is succesvol geladen en klik op "OK"
  11. nu wordt het bestand weer als film, in de vorm van clips toegevoegd, aan uw project
  12. nu kunt u de clips, die u nodig heeft met kopiëren en plakken toevoegen aan uw filmproject
  13. als u klaar ben met uw hoofdfilm / project, kunt u de hulpfilm weer verwijderen

Het voordeel is, dat je ten aller tijden het MVD bestand kan invoegen in welk project dan ook..

succes,
Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jakjakobs schreef op 26.07.2018 om 22:37 uur

@jakjakobs,

Ik vind het jammer, dat u mijn antwoord niet goed gelezen heeft, dan was het u duidelijk geworden, dat ik geen voorstander ben / was om de clips eerst te exporteren naar een MXV bestand of MP4 bestand.

Voor zover ik weet, is er geen mogelijkheid om eerst de clips naar het klembord te kopiëren en daarna deze weer in een ander project te plakken.

Zelf doe ik het wel eens als volgt.

1. selecteer de clips, die er gekopieerd moet worden
  2. druk dan op Ctrl+C (kopiëren)
  3. klik dan op het plusteken en maak een nieuwe film aan
  4. druk nu op Ctrl+V en plak de gekopieerde clips in de nieuwe film
  5. klik met de rechtermuisknop op de film waar de gekopieerde clips staan
  6. klik op film exporteren en sla deze op als "naam.MVD"
  7. sluit het huidige project en start het project op waar de clips naar toe gekopieerd moeten worden
  8. klik nu met de rechtermuisknop op de film
  9. kies nu voor importeren en ga naar de map waar je naam.mvd bestand hebt opgeslagen en open dit bestand
  10. uw filmbestand is succesvol geladen en klik op "OK"
  11. nu wordt het bestand weer als film, in de vorm van clips toegevoegd, aan uw project
  12. nu kunt u de clips, die u nodig heeft met kopiëren en plakken toevoegen aan uw filmproject
  13. als u klaar ben met uw hoofdfilm / project, kunt u de hulpfilm weer verwijderen

Het voordeel is, dat je ten aller tijden het MVD bestand kan invoegen in welk project dan ook..

succes,
Rob

Heb dit al geprobeerd Rob maar is verre van ideaal. Wat ik wil staat in mijn eerste vraag. Alleen die mogelijkheid is er niet. Taak voor Magix om dat makkelijker te maken.

Bol schreef op 26.07.2018 om 23:15 uur

@jakjakobs

Voor mij en andere Magix gebruikers, die ik ken, is dit wel een van de ideale oplossing. Dat u een andere mening bent toegedaan, daar kan ik meeleven. U kunt het beste zelf eens contact opnemen met Magix Support https://www.magix.info/nl/contact/ om daar uw probleem voor te leggen.

Ik wens u heel veel succes naar het zoeken van een juiste oplossing, die wel aan uw wensen voldoet.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 27.07.2018, 09:09, in totaal 2 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Kees-Haremaker schreef op 27.07.2018 om 13:29 uur

Beste Jacobs, er is nog een mogelijkheid kijk maar eens naar deze drie plaatjes, deze gebruik ik altijd
Clips selecteren in dit geval b.v. drie stuks van de vele

Met de boven blauwe lijn begin en eind op de plaats schuiven

En dan met de toetsaanslag <CTRL>+<ALT>+G krijg je het exportwindow en instellingen controleren en bestand een naam geven en OK klikken dan wordt er een export bestand in .mp4 gemaakt die je ergens anders weer kan gebruiken

Succes
Mvg Kees

jakjakobs schreef op 27.07.2018 om 13:44 uur

Dank Kees. Wat hier gebeurde is een film maken met een aantal geselecteerde clips. Deze film (een MP4) moet jen dan als film in een ander project binnenhalen en je moet dan er weer opnieuw clipjes van maken. Ik wil n.l. in het andere project de clipjes op diverse plaatsen gebruiken.

Kees-Haremaker schreef op 27.07.2018 om 14:41 uur

Hallo Jacobs, dat kan toch met deze oplossing dan doe je dit per clip, of zelfs in een hele lange clip zorg je voor de blauwe lijn boven het gebied wat je copiëren wil, b.v. een clip van 30 minuten zorg je voor een lengte van de blauwe en daar waar je het wil.b.v. 30 seconden lengte dan krijg je ook een export van 30seconden
Die blauwe lijn geeft het gebied aan dat geexporteerd wordt.
Deze handeling en geef deze natuurlijk afzonderlijke namen en kopieer ze dan in een ander project daar waar je ze hebben wil.
een .mp4 bestand kan altijd worden geimporteerd in de tijdlijn in een spoor. eventueel met of zonder geluid.

Mvg Kees