knippen lukt niet

fofies schreef op 30.09.2008 om 15:26 uur
hallo,
ik heb op uw advies magix red uw video aangeschaft en pinnacle afgeschaft. maarrr het is onmogelijk om stukken er uit te knippen. ik heb een oude videoband opgenomen. in de tijdlijnmodes krijg ik maar 1 afbeelding te zien. als ik wil knippen in de storyboardmodus werk is volgens de handleiding opgegeven t toets. al 3  weken heb ik uw programma in mijn bezit, zo af en toe heb ik de moed om het weer es te proberen...het lukt niet. ik knip , delete schuif vervolgens de rest van de film tegen het begin aan en hoppa...nog steeds het stuk film erin. in een onlangs aangeschaft boek  magix video de luxe hebben ze het over een rode lijn..ook die zie ik niet, ik neem aan dat dit de gele moet zijn. en wat betekend het alles de tijdlijn geel is?? zucht.....al 2 jaar heb ik getobt met pinnacle en hoopte dat magix mijn reddende engel zou zijn.
graag uw advies

Reacties

VanderKaart schreef op 02.10.2008 om 09:57 uur
Het klinkt zo alsof u nog in het Opnemen deel van het programma bent, en niet in het Bewerken deel. Bovenin ziet u Opnemen, Bewerken en Branden staan. U kunt alleen knippen in het Bewerken deel.....
Schakel daar ook over naar de Tijdlijnmodus (meerdere malen de TAB toets van uw toetsenbord drukken). Zet dan de rode startlijn daar waar u wilt knippen en toets dan T op het toetsenbord....
wvdleek schreef op 03.10.2008 om 10:39 uur
Volgens mij maak je een grote fout door in de tijdlijnmodus de scenes tegen elkaar aan te schuiven. Dan komt inderdaad de weggeknipte scene weer tevoorschijn.
In de tijdlijnmodus, zet de startlijn (S) bij het begin van het stuk dat weggeknipt moet worden, druk op T, ga dan naar het eind van de weg te knippen scene, druk weer op T. Selecteer de weg te knippen scene en druk op delete. Ga dan naar de storyboardmodus, dan zie je dat de overgang een zwart stuk heeft. Je kunt dan twee dingen doen, ofwel de scenes hard aan elkaar plakken, of de tijdsduur van de overgang terugbrengen naar b.v. 1 sec.
mi-bo schreef op 03.10.2008 om 14:04 uur
Beste de antwoorden hieronder zijn juist.
Als U de tijdlijn curser beweegt ziet u een lijn heen en weer gaan, als u nu het stukje dat verwijderd moet worden daar de tijd lijn curser zet en de toets T indrukt is het gesplits ga verder naar het het geen U verder op wil splitsen en druk weer op T dan met de linker muis op tussen stuk klikken de kleur veranderd en kunt op delete of rode kruis klikken en het tussen stuk is verwijderd, ga in het middenstaan van rechter stuk project en sleep het naar links,of ga naar story board modus en doe zoals wvdleek het omschriijf, en anders mail naar
en ik help u verder, succes.