kleur is paars na capture film in V.d.Lux 2013

FransS schreef op 01.10.2012 om 15:22 uur

Beste Videofanaten,

Als ik een film heb gecapturt in V.d.Lux 2013 is de hele film paars zie voorbeeld.

Na 2x opnieuw het programma te hebben geinstaleerd blijft dit het zelfde.

Nu heb ik de zelfde film gecapturt in V.d.Lux MX en wat zien ik de kleuren zijn perfect zoals het moet zijn,zie voorbeeld.

Heeft hier iemand ervaring mee en wat kan ik hier aan doen,het gaat om de download versie

En wat kan ik hier aan doen.Grt. Frans S

Reacties

lucky_me schreef op 01.10.2012 om 21:15 uur

Dag Frans

Ben je zeker dat er geen kleureffect toegepast werd? Ik denk eerst aan de secundaire kleurcorrectie. ik vind dat vooral de blauwe en groene kleur paars werd. Heb je dit probleem enkel in dit project?

mvg

Luc

FransS schreef op 01.10.2012 om 22:11 uur

Hoi Luc,

Het is de eerste film die ik capture in 2013 en heb veder niets gedaan..

Mijn schoonzoon heeft alleen de Demo's bekeken en hij zegt niets ver anderd te hebben en daar was ik bij maar was bezig op een andere computer, heb ook niet op gelet alleen af en toe eens gekeken.

Zal nog wel eens alles doorlopen of er iets veranderd is,je hoort nog hoe het afloopt.

Grt. Frans S.

Voormalige gebruiker schreef op 02.10.2012 om 15:01 uur

Hallo Frans,

Voordat je het programma opnieuw gaat installeren, zoals mi-bo voorsteld, kan je ook eerst proberen om de programma instelling terug te zetten door: bestand/instellingen/programma-instelling terugzetten op standaardwaarde.

succes

Rob

FransS schreef op 02.10.2012 om 15:21 uur

Dank voor het mee denken,maar ik had het al 2x opnieuw geinstaleerd.

Ben aan het zoeken geweest in de tabbladen en de Monitor en ja hoor heb het gevonden,

Anaglypenweergave stond aan gevinkt,heb het vinkje in de Monitor,weer op  2D gezet en moet het nogmaals capture om te kijken of het paarse nu weg is.

Dat is voor woensdag want ben nu bezig in V.d.Lux MX met de film.

Laatst gewijzigd door FransS op 02.10.2012, 15:22, in totaal 2 keer gewijzigd.

Reden: .

NTSC stands for “Never The Same Colour”,
SECAM stands for “Something Else Came Along Momentarily”
PAL stands for “Peace At Last”

Voormalige gebruiker schreef op 02.10.2012 om 15:43 uur

Dank voor het mee denken,maar ik had het al 2x opnieuw geinstaleerd.

Ben aan het zoeken geweest in de tabbladen en de Monitor en ja hoor heb het gevonden,

Anaglypenweergave stond aan gevinkt,heb het vinkje in de Monitor,weer op  2D gezet en moet het nogmaals capture om te kijken of het paarse nu weg is.

Dat is voor woensdag want ben nu bezig in V.d.Lux MX met de film.

Hallo Frans

Wanneer je de instelling op zijn standaarwaarde had teruggezet was het vinkje op weer op 2D gezet. (Dit heb ik net uitgeprobeerd) . Bij het opnieuw installeren denk ik dat  bepaalde instelling worden vastgehouden in het bestand Videodelux.ini. Dit bestand je vinden in de verborgen map:

C:/Users/naam users/AppData/Roaming/Magix/naam VDLversie/videodeluxe.ini.

Succes,

Rob

FransS schreef op 02.10.2012 om 16:05 uur

Rob,Bedankt,Tja waarom zal ik het makelijk doen als het moelijk ook gaat,ha,ha,ha,ha.

Maar had niet aan deze optie gedacht.Nogmaals dank

Frans S.