klaperen beeld blijft bij exporteren

phobbel schreef op 15.03.2014 om 13:48 uur

ik ben een een beginnend gebruiker van magix video deluxe 2014 premium heb altijd pinnacle gebruikt dus het is nog even wennen.

als ik een film bestand op de tijdlijn zet blijft het beeld soms even hangen of wordt het een vage vlek. in de handleiding staat dat het geen punt is want met exporteren verdwijnt dit,alleen verdwijnt het bij mij niet.mijn vraag is staan alle styandard instellingen goed of moet ik deze nog wijzigen.met foto's heb ik geen problemen alleen met film bestanden gemaakt met mijn sony dcr-sr55.

speel ik de film bestanden af met media player of vlc zijn ze wel goed.

ik heb een intel core i5-3330 cpu

8 gb ram 64 bits

met een nividia geforce gt630

mijn filmbestanden zijn 720*576 25 frames

Reacties

mi-bo schreef op 23.03.2014 om 13:56 uur

Beste phobbel.
Welkom op het  MAGIX Forum.
Ik heb nooit Pinnacle gebruikt maar weet uit verhalen te vertellen dat als U projecten heeft gemaakt met Pinnacle, deze niet zonder problemen kunt exporteren in MAGIX vdl.
Pinnacle en MAGIX gebruiken namelijk verschillende codexen, dit is misschien de oorzaak van Uw probleem.
Ook kan het zijn dat Uw grafischekaart niet up to date is.
Maar alvast een tip als U in het programma ALT+R intoets en U gebruikt HD materiaal dan dit aanvinken.
Ook kunt U eens kijken op mijn site ,
http://www.magixvdlbijspijkeren.nl hier staan vele instructies die U wel aan zullen spreken.
Succes met het mooie MAGIX product en veel montage plezier.
MD

phobbel schreef op 12.04.2014 om 08:23 uur

Beste mi-bo

mijn grafische kaart en computer zijn up to date.

projecten die met pinnacle gemaakt zijn en opgeslagen als avi kan ik zonder problemen exporteren en samen voegen in magix om hier 1 dvd van te maken hier zit geen storing in.

het gaat om bestanden die van mijn film camera opgeslagen zijn op harde schijf als mpeg.

als ik deze bekijk op vlc of op media player zit er geen storing in.

als deze op de tijdlijn bij magix staan en ik ze bewerk zit er soms een klapering in 1 a 2 keer per 4 a 5 minuten film deze klapering verdwijnt met exporteren maar komen op een andere plek terug ben ik pas achter gekomen.

ik denk nu zelf aan programma's die op de achtergrond staan meee te draaien zoals b.v. virusscan uit te zetten of een of andere instelling bij magix bij exporteren.

we blijven zoeken en ik hoop op hulp want verder is het een fijn programma alleeen die klaperingen zijn echt storend

m.v.g.

Peter Hobbel

phobbel schreef op 16.05.2014 om 18:13 uur

Bij toeval ben ik waarschijnlijk achter het probleem gekomen.

Mijn geluid liep niet synchroon met de film na wat zoeken kwam ik op de oplossing.

Met de rechter muisknop op de film klikken en dan frametable (nieuw)aanmaken.dit bleek ook de oplossing voor het klaperen te zijn.

mi-bo schreef op 17.05.2014 om 08:51 uur

Beste phobbeel.

fijn dat Uw probleem is opgelost.en dat U het op het Forum heeft gezet nu kunnen andere bezoekers dit ook lezen, succes met het mooie MAGIX product

gr

mido