Zover mijn kennis gaat is dit alleen mogelijk als er met afzonderlijke richt microfoons is opgenomen.
ook een mogelijkheid:
Camera 1 neemt totaal op,
camera 2 neemt alles van de linkerzijde op.
camera 3 neemt alles van de rechterzijde op. op de montage tafel wordt met multicam modus de beelden synchroon onder elkaar gezet. daarna worden de beelden van camera 2 & 3 verwijderd, en kan met opstarten, geluidmixer worden geactiveerd,FX aanklikken, niet auto en vandaar uit dient te worden gewerkt
Ga naar instellingen (of y toets) in het menu bestand. Kies film en ga naar video/audio. Bij tijdlijn moet het vinkje weg bij audio/video op 1 spoor. Bij import moet het vinkje staan op golfvorm automatische aanmaken.
Voormalige gebruiker
schreef op 05.02.2017 om 14:43 uur
@Tomarja: Hiermee zet je het stereo / mono geluidspoor op spoor 2 onder het filmfragment. De vraag was echter hoe kan je in Pro X6 het geluid op spoor 2 onderverdelen in een spoor met het linker geluidkanaal en een spoor met het rechter geluidskanaal. Dus bv linker geluidskanaal op spoor 2 en het rechter geluidkanaal op spoor 3.
@Mi-Bo: Helaas heb je de vraag niet goed gelezen. Zie uitleg aan Tomarja. Lucholvoet heeft een opname met geluid gemaakt met een camera. Deze wil hij splitsen en bewerken in een linker en een rechter geluidskanaal.
@Lucholvoet: Laat het mij weten of je het gewenste resultaat heeft verkregen.
Voormalige gebruiker
schreef op 08.02.2017 om 14:57 uur
Hallo Lucas,
Ik weet niet hoe het kom dat je de wavevorm niet meer ziet. Ik kan het niet reconstrueren. Misschien heb je hier wat aan. Klik met de rechtermuisknop op het geluidskanaal, om wave in een extern programma te kunnen bewerken. zie