keyboard doet het niet

Spons schreef op 30.09.2008 om 14:09 uur
ik heb een yamaha psr e 313 keyboard
hier kan ik gewoon los op spelen maar als ik wil kan ik hem ook aansluiten op de pc om midi opnamen te maken. nu heb ik zelf mm producer edi. 08 en wilde het graag daar opnemen. nu krijg ik het voor geen mogelijkheid klaar om er muziek uit te krijgen. (in music maker, midi editor)

nu heb ik het volgende al eens geprobeerd;

(....
Ga daartoe als volgt te werk.
......)

dit werkt niet...

(... Bekijk ook de online workshop voor Music Maker, en eventueel algemenin info op het internet over midi, keyboard en hoe dat functioneert.)

heb ik gekeken niets wijzer geworden.

in de gebruiks handleiding gekeken van het keyboard zelf. alle instellingen geprobeerd en wat zou moeten werken werkt niet.

nu zit het keyboard aangesloten via een midi in en out andere kant van snoer is usb. (e- mu xmidi 1 x 1) dit zie ik ook staan in instellingen van musicmaker, tab midi.

op mijn pc s draait op de een xp en de ander vista.

heeft iemand een oplossing voor mij???

alvast bedankt

Reacties

magixagent schreef op 30.09.2008 om 15:00 uur
Beste, in eerste instantie dit gelezen,moet er geen instelling gewijzigd worden in het windows systeem, bij audio instellingen, geluidskaart, dit is een optie en avast een antwoord, succes.
Klaartje schreef op 23.10.2008 om 00:51 uur

Ik heb net hetzelfde probleem. En ik heb een keyboard dat enkel kan werken via een software. (Midistart 3). Ze werd samen verkocht met de Magix Edition, en aldus zeer vervelend dat het zelden werkt.

Het werkt dus soms heel even. En dan stopt het weer en krijg ik het niet terug met dezelfde instellingen.

Dus als iemand een antwoord heeft, is dit zeer welkom.

Mooniebug schreef op 29.10.2008 om 21:48 uur
Hoi

Als je een toets aanslaat op je keyboard, kun je dan zien of er een visuele midi impuls is? ( knopje knipert als je aanslaat?)

Zo nee, dan moet je het eens proberen te zoeken in de afstemming van je midikanaal. 1 - 16.

Laat me even weten?
Mooniebug schreef op 03.11.2008 om 21:04 uur
Hoi, een knipperend lampje als je een toets aanslaat wil zeggen dat je een midi impuls verzend. Dus er is wel midi alleen kan je compu het niet overzetten.
Ik weet niet wat voor een geluidskaart je gebruikt, maar daar moey de omzetting toch plaatsvinden.
Wat je kunt doen is kijk naar je geluidskaart en googlen maar.
Ik wil het ook wel voor je doen, maar mail me dan even prive. Anders wordt dit wel een erg lang verhaal.

Groeten

Mooniebug