kan VDL 2016 niet meer te (be)sturen

plagge schreef op 31.01.2016 om 10:50 uur

Wie weet raad?
Ik ben bezig met het monteren van een film in VDL 2016. Helaas loopt telkens de film op de tijdlijn vast zodat een fatsoenlijke montage nagenoeg onmogelijk is. Ik heb het programma al gede-installeerd en weer opnieuw geïnstalleerd. Resultaat 0. Opnieuw laten herstellen ook geen resultaat. Als ik dan probeer (na het afsluiten van 2016) met 2015 aan de slag te gaan krijg ik de melding dat 2016 nog actief is of ik toch door wil gaan.
Verder valt mij op de onderaan de CPU vaak 100% aangeeft, terwijl de film (AVCHD) nauwelijks effecten heeft. ook krijg ik soms een groen beeld in het previewvenster. Ook valt op dat na de opening van het programma het een paar seconden duurt voordat er beeld komt en de tijdlijn zich in beweging zet. 
Dan maar een ander project project proberen. Daar een stuk scene ingekort en ondanks dat dat stukje niet meer op de tijdlijn is te zien wordt het wel nog afgespeeld. Ra, ra hoe kan dat. Ik heb ook nog met een ander programma de computer laten controleren op virussen en malware maar ook daar niets gevonden. Voor zover ik kan zien is met de originele beelden niets mis.
Groet,
Geertjan

Reacties

magixagent schreef op 31.01.2016 om 10:52 uur

hallo Geertjan.
even in Uw archief gekeken ( vraag – antwoord) u heeft veel problemen met het mooie MAGIX product.
zou het niet beter zijn als U via MAGIX een systeem check laat uit voeren, dan weet U precies met welke programma’s uw MAGIX  producten een conflict hebben
gr
Harry

Voormalige gebruiker schreef op 31.01.2016 om 12:12 uur

Hallo Geertjan,

Je vraag:  "Als ik dan probeer (na het afsluiten van 2016) met 2015 aan de slag te gaan krijg ik de melding dat 2016 nog actief is of ik toch door wil gaan".

Dit komt omdat je te snel VDL 2015 opstart nadat je VDL 2016 afsluit. Je moet de computer de tijd geven om de vorige VDL versie goed af te laten sluiten.

Ik heb deze fout bewust opgeroepen om je te laten zien hoe je deze oplost.

Druk op Ctrl+Shift+Esc en zoek dan VDL 2015 of 2016 om deze te beëindigen.

Je kan natuurlijk ook je PC op nieuw opstarten.

Voor de andere vraagstelling. Probeer het weer eens met het verwijderen van het videodeluxe.ini

Voor VDL 2015 ga je naar: C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe21_premium

Voor VDL 2016 ga je naar: C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe22_premium

Succes,

Rob

plagge schreef op 31.01.2016 om 19:36 uur

Dank je wel Rob voor de tip. Ik heb jouw voorstel toch nog maar een keer uitgevoerd maar helaas er veranderd niets. Het lijkt wel of alles van het programma door elkaar gehusseld is en daarbij ook nog 2015 heeft besmet. Ik he er zelfs nog een foutcode bijgekregen. Het geluid zou niet goed zijn en vandaar de code : 

Leesfout in bestand  Aangevraagd: 11404 Actueek: -1 Na het wegklikken ging het renderen overigens gewoon door. Maar de gerenderde film bestaat ook uit horten en stoten. Zo erg heb ik het nog niet meegemaakt. 

Ik heb ondertussen maar een supportverzoek naar Magix gestuurd. 

Jij en ook Harry bedankt voor het meedenken. 

Groet, 

Geertjan 

Voormalige gebruiker schreef op 31.01.2016 om 23:36 uur

Hallo Geertjan,

Het is vervelend dat je het probleem niet kan oplossen. Wat je nog zou kunnen proberen, is om een herstelpunt van Windows terug te zetten. Neem een datum voor dat je problemen zich voordeden. zie afbeelding

Wanneer dit geen uitkomst brengt en Magix Support geen oplossing heeft, adviseer ik je om Windows en alle programma's opnieuw te installeren. Ik heb het vermoeden dat er meer aan de hand is. Wanneer je onvoldoende computerkennis heeft, zoek dan iemand in je omgeving die je kan helpen.

Succes,

Rob   

plagge schreef op 01.02.2016 om 09:15 uur

Hallo Rob, Ik ben het met je eens dat er meer aan de hand moet zijn. 

Een herstelpunt maken had ik ook al een paar keer geprobeerd maar ook dat krijg ik niet meer voor elkaar door een foutmelding. Ik ben bang dat ik inderdaad de hele handel eraf mag gooien en windows opnieuw moet installeren. 

Bedankt in ieder geval voor het meedenken en als Magix support toch nog iets kan betekenen laat ik het wel horen. 

Groet, 

Geertjan 

RiViS schreef op 01.02.2016 om 09:53 uur

Hallo Geertjan,

Doe je wel eens een register cleaning, bv met CCleaner of Glary Utilities (beide gratis)?

groet,

Rijk

plagge schreef op 01.02.2016 om 10:33 uur

Dank je wel Rijk dat je ook meedenkt. Maar ik clean de hele handel bijna dagelijks met de genoemde programma's. Daar zie ik ook geen problemen verschijnen. 

Groet, 

Geertjan 

plagge schreef op 05.02.2016 om 09:14 uur

Even een uup-date. Dankzij de snelle hulp van Magix Support ben ik er denk ik wel uit. Zij hebben namelijk kunnen constateren dankzij Syscheck dat een HD (één jaar oud) niet goed functioneert. Deze schijf heeft leesproblemen en sloeg de gerenderde gegevens dus niet strak op. Ook waren er nog een aantal programma's die misschien VDL negatief kunnen beinvloeden dus die heb ik ook maar uit het opstartprogramma gehaald. 

Kortom we weten nu wat er aan de hand is nu nog kijken hoe ik 1,1 TB aan data op een andere schijf krijg als de leessnelheid soms maar 120 KB is. We zien wel.

Groet, 

Geertjan 

magixagent schreef op 05.02.2016 om 10:30 uur

hallo Geertjan,

fijn dat het vermoedelijk is opgelost en het antwoord op het Forum heb gezet van MAGIX supprot nu kan je straks weer verder kan met je mooie Hobby

gr

Harry

Voormalige gebruiker schreef op 05.02.2016 om 11:01 uur

Hallo Geertjan,

Fijn om te horen dat de Syscheck bepaalde problemen aan het licht hebben gebracht.

Het hoeft nog niet zo te zijn dat je harde schijf van ca. 1 jaar kapot is. Heb je al eens de schijf op fouten gecontroleerd. Het kan zijn dat er fouten in FAT (File Alllocation Table) zitten. Dit kan je controleren door naar de eigenschappen van de harde schijf te gaan en op het tabblad Extra te klikken en op Controleren te klikken. zie afbeelding.

Succes,

Rob

PS.  Ook zou je kunnen proberen om de schijf te optimaliseren en te defragmenteren.