Wie weet raad?
Ik ben bezig met het monteren van een film in VDL 2016. Helaas loopt telkens de film op de tijdlijn vast zodat een fatsoenlijke montage nagenoeg onmogelijk is. Ik heb het programma al gede-installeerd en weer opnieuw geïnstalleerd. Resultaat 0. Opnieuw laten herstellen ook geen resultaat. Als ik dan probeer (na het afsluiten van 2016) met 2015 aan de slag te gaan krijg ik de melding dat 2016 nog actief is of ik toch door wil gaan.
Verder valt mij op de onderaan de CPU vaak 100% aangeeft, terwijl de film (AVCHD) nauwelijks effecten heeft. ook krijg ik soms een groen beeld in het previewvenster. Ook valt op dat na de opening van het programma het een paar seconden duurt voordat er beeld komt en de tijdlijn zich in beweging zet.
Dan maar een ander project project proberen. Daar een stuk scene ingekort en ondanks dat dat stukje niet meer op de tijdlijn is te zien wordt het wel nog afgespeeld. Ra, ra hoe kan dat. Ik heb ook nog met een ander programma de computer laten controleren op virussen en malware maar ook daar niets gevonden. Voor zover ik kan zien is met de originele beelden niets mis.
Groet,
Geertjan