Ik werk met video de lux 2013 en besturing windows 8.1 . Tot voor kort waren er geen problemen.
Als ik nu een wmv bestand laad krijg ik wel het beedl maar niet het geluid?????
Al sik het betsand met moviemaker doet heb ik geen porblemen.
Dit geld triuwens ook voor mijn versie van 2015.
Wat is er aan de hand????
.
Voormalige gebruiker
schreef op 26.05.2015 om 18:45 uur
Beste,
Dit is waarschijnlijk een windows probleem. U schrijf dat dit probleem sinds kort voordoet. Wat u zou kunnen doen is om een herstelpunt van windows terug te zetten. Ga naar: configuratiescherm / herstel. klik op: Systeemherstel starten / volgende en kies de een hersteldatum toen alles nog goed was.
in de programma instellingen (tapblad video-audio) moet een vinkje staan bij audio samen met video importeren. is dat nog zo?
mvg
Luc
Voormalige gebruiker
schreef op 27.05.2015 om 09:32 uur
Beste,
Wat Lucky_me beschrijft klopt. Echter, omdat het zowel in VDL 2013 als in VDL 2015 denk ik dat het probleem dieper zit, of je hebt de vinkjes, in alle beide VDL programma's, weggehaald. (druk op de letter: " Y ")
Magix vidoe de luxe 17 werkt prima op mijn PC met windows 8.1.
Waar ik sinds kort last mee heb is als ik meen wmv bestadn inlees het geluidsspoor is verdwenen.
Al sik het bestand afspeel in Movimaker dan is het geluid er wel????
Maar ik wil graag in magix monteren zoals ik dat al jaren doe.
Voormalige gebruiker
schreef op 28.05.2015 om 14:50 uur
Beste,
Als het een windows probleem is, zal u dit waarschijnlijk ook hebben met een andere filmprogramma. Heb je al een herstelpunt terug gezet, zoals ik eerder vermeld heb? Je zou ook nog eerst je computer kunnen opschonen. Ik gebruik hiervoor CCleaner en Glary Utilitiies (beide freeware en van het internet te downloaden.)
Mijn advies, zoek in u directe omgeving iemand op, die verstand heeft van computers. Wij als Magix gebruikers proberen de gebruikers te helpen, maar verwachten wel dat de gebruiker ook de nodige kennis in huis heeft.