Kan het videoband beeld wel zien maar geen geluid

Erin schreef op 27.08.2011 om 19:13 uur

Ik heb Magix Terratec Deluxe Edition laatst gekocht en wilde al mijn oude videobanden van vroeger op dvd overzetten.

Nu heb ik het apparaat aan de videorecorder aangesloten (JVC,) en via usb aan de laptop.

Nu heb ik van alles geprobeerd om de stekkers te wisselen van audio in - out , maar nog steeds heb ik geen geluid bij het opnemen.

Ik heb volgens mij niets meer op mute staan, en alle muziek speelt hij af, behalve dit niet.

 

Wie o Wie zou mij hiermee kunnen helpen?

Bij voorbaat mijn dank.

 

Groetjes, Erin

Reacties

lucky_me schreef op 29.08.2011 om 06:05 uur

Dag Erin

ik vermoed dat het ligt aan de instellingen van je geluidskaart. Rechts onder, op je taakbalk, staat een icoon van een luidsprekertje.  wanneer je daarop rechtsklikt krijg je een snelmenu. Kies voor opnameapparaten. In het venstertje dat verschijnt opnieuw rechtsklikken. kiezen voor "uitgeschakelde apparaten weergeven". Met je Magix Terratec Deluxe Edition aangesloten op je USB poort zou je in deze lijst een ingang moeten zien met "USB" in de naam(geen microfoon). Zet deze standaard. Mogelijks moet je nog eens heropstarten en ik denk dat het dan zou moeten lukken. Laat je me weten of het gelukt is?

Succes

Luc

Erin schreef op 30.08.2011 om 21:07 uur

Dag Luc!

 

Ontzettend bedankt voor je reactie!
Nu heb ik precies gedaan wat je had uitgelegd, maar er staat alleen cd- audio en daaronder stereo-mix. allebei uitgeschakeld.

Als ik die cd audio inschakel doet hij niets, maar als ik stereo-mix inschakel dan kraakt en piept hij alleen maar.

 

Verder staat er niets van usb of iets dergelijks......

Weet jij wat er aan de hand is?

 

Groetjes, Erin

Erin schreef op 30.08.2011 om 21:14 uur

Ohja ik ben zelf eventjes gaan zoeken bij apparaten op configuratiescherm

En de usb audio van Terratec werkt niet geeft hij aan zie ik nu.

Oplossingen zoeken helpt niet, moet ik het programma nu helemaal opnieuw installeren, is dat misschien een idee?

 

Groetjes, Erin

lucky_me schreef op 01.09.2011 om 00:55 uur

dag Erin

ik heb even gegoogeld en ik heb gevonden dat magix werkt met een toestelletje dat "Grabster AV 450 MX" heet. Is dit het toestelletje dat jij ook hebt?

ik zag ook dat daar een software en driver dvd bijzit. heb je die gebruikt om je grabster te installeren? Zolang je toestel niet goed geïnstalleerd is zal het natuurlijk niet werken.

succes

Luc

 

Erin schreef op 01.09.2011 om 22:59 uur

Hoi Luc!

 

Ik heb ze nu allemaal geinstalleerd maar helaas nog steeds geen tekentje bij opnamestuurprogramma's van een usb.

Beeld, alles doet het perfect, maar het geluid wil steeds maar niet.....

 

Wat moet ik nu?

 

Groetjes, Erin

Bedankt voor al je hulp...