Kan geen verbinding maken onder Windows 8

Darkie schreef op 26.10.2013 om 22:16 uur

Software: Video de Luxe 2006

Hardware: Dell Intel(R) Core(TM) i5-3330 Geheugen 6,00 GB

64-bits besturingssysteem Windows 8

Probleem:

Sinds ik op Windows 8 ben overgegaan krijg ik de foutmelding dat er geen verbinding gemaakt kan worden met mijn camara. Bij Windows XP had ik hier geen last van. Aansluiting is via iLink hetzelfde evenals de verbindingskabel. 

Reacties

RiViS schreef op 26.10.2013 om 23:28 uur

VdL 2006 werkt niet onder windows 8. Mogelijke oplossingen:

1) terug naar XP, of:

2) schaf VdL2014 aan

mijn advies: optie 2) dan kun je weer jaren vooruit

groet,

Rijk

Darkie schreef op 28.10.2013 om 11:23 uur

Om mijn nauwelijks 6 jaar oude MVdL nu al in de prullebak te gooien vind ik wat te ver gaan. Voor andere software die problemen hadden met W8 heb ik een (gratis) update ontvangen. Dus zo'n toer is dat kennelijk niet. Heeft U ook niet zoiets? Dit te meer omdat ze op mijn filmclub vertellen dat de meerwaarde van VdL2014 ten opzichte van VdL2006 niet al te indrukwekkend is.
Alvast bedankt voor antwoord.

RiViS schreef op 28.10.2013 om 14:40 uur

Om mijn nauwelijks 6 jaar oude MVdL nu al in de prullebak te gooien vind ik wat te ver gaan. Voor andere software die problemen hadden met W8 heb ik een (gratis) update ontvangen. Dus zo'n toer is dat kennelijk niet. Heeft U ook niet zoiets? Dit te meer omdat ze op mijn filmclub vertellen dat de meerwaarde van VdL2014 ten opzichte van VdL2006 niet al te indrukwekkend is.
Alvast bedankt voor antwoord.

Eerst even dit: Op deze site worden vragen beantwoord door (meestal) ervaren mede-amateurs. Je spreekt hier dus niet Magix aan, dat kan wel via Magix Support.

VdL2006 verscheen eind 2005 en het ontwerp is nu dus 8 jaar oud, in die tijd was er nog geen sprake van windows 8. Voor een gecompliceerd prgramma als VdL is het blijkbaar niet eenvoudig mogelijk om die steeds aan nieuwe besturingssystemen aan te passen. Op de Magix site kun je zien welke programma's wel onder Windows 8 draaien.

Het is zoals het is. Wanneer je geld besteedt om je systeem te upgraden dan heeft dat soms ook consequenties voor de software. De opmerkingen van de filmclubleden over VdL2014 kan ik niet delen. Tenzij je het pakket alleen gebruikt voor het monteren van zeer eenvoudige filmpjes in lage definitie en zonder correcties of  effecten e.d.  Maar dan volstaat Windows Movie Maker ook...

groet,

Rijk