kan geen filmpjes exporteren naar youtube? HELP!

snowlona schreef op 10.02.2013 om 00:18 uur

hoi hoi,

In het begin kon ik geen filmpje uploaden naar youtube maar dit had te maken met dat ik een proef versie had van magix video de luxe.

Nu heb ik het progamma gekocht en heb 3 filmpjes naar youtube kunnen exporteren. Maar nu lukt het niet meer!

Het probleem: De filmpjes komen wel op youtube maar ze blijven naar een paar sec hangen. Het beeld blijft stil staan maar het geluid gaat gewoon door.. Ik heb van alles geprobeerd. Verschillende filmpjes. Ook heb ik het exporteren via helemaal rechts boven in EXPORTEREN gedaan en via Delen -> youtube/vimeo/facebook -> actuele film als video uploaden. Maar bij beide heb ik het zelfde probleem! Hoe kan dit nou? Ik ben al zo lang bezig om mijn filpjes op youtube te krijgen maar het wil maar niet lukken.. ik word hier een beetje verdrietig van.. Koop je een goed en duur progamma, lukt het nog niet!

Wie kan mij helpen?

alvast heel erg bedankt!

Reacties

Cinecor schreef op 10.02.2013 om 09:01 uur

De beste en vooral een goed "gecontroleerde" manier om een film op YouTube te zetten is om eerst je filmproject te exporteren (bijv naar Mpeg-4/H.264). Je kan het bestand dan eerst controleren en dan pas uploaden naar YouTube. Voor dat uploaden heb je dus geen NLEsoftware nodig, die is gemaakt om te editen.

Tip:  Zet je YT pagina mèt inlog bij je favorieten, je hoeft dan bij uploaden niet steeds in te loggen.

snowlona schreef op 10.02.2013 om 11:03 uur

Bedankt!! Ik ben het nu aan het proberen! Wel jammer is het dat het dan extra lang duurt om je filmpje te uploaden. Ook wel raar dat het progamme zich zelf promoot met dat je makkelijk je filmpjes op YouTube kan zetten terwijl dat dus helemaal niet werkt! Nou, nu eerst een eentje wachten tot het filmpje is geüpload! *duimen*

Cinecor schreef op 10.02.2013 om 13:30 uur

Bedankt!! Ik ben het nu aan het proberen! Wel jammer is het dat het dan extra lang duurt om je filmpje te uploaden. Ook wel raar dat het progamme zich zelf promoot met dat je makkelijk je filmpjes op YouTube kan zetten terwijl dat dus helemaal niet werkt! Nou, nu eerst een eentje wachten tot het filmpje is geüpload! *duimen*

Wat bedoel je met "extra lang"? De snelheid hangt natuurlijk in hoge mate af van de mogelijkheden die je bij je provider hebt. Een filmproject exporteren heeft nog een ander doel, dus dat mag geen tijdsverlies geneomd worden. Het is heel handig om van je filmproject een digitaal bestand te maken en dat te archiveren op een harde schijf. Een DVD is voor archiveren immers ongeschikt i.v.m. beperkte houdbaarheid. Bovendien is de tijd die daarmee gemoeid is maar een schijntje van alle tijd die nodig is om een goede film te maken. Voor een beetje film van een minuut of 15 ligt dat gemiddelde immers al gauw op zo'n 20 uur monteren voor één minuut film. Wie niet bereid is om er veel tijd in te steken zal natuurlijk nooit een optimaal resultaat behalen. De software is niets meer dan een stuk gereedschap.

snowlona schreef op 10.02.2013 om 18:20 uur

nou het is gelukt hoor! Bedankt!

Dat ik bedoel dat het extra tijd kost is omdat ik het nu eerst in een mpeg-4 moet uploaden ipv het filmpje meteen te kunnen exporteren naar Youtube. Ik gebruik het progamma alleen om filmpjes op youtube te kunnen zetten waardoor ik ze vervolgens weer op mijn facebook kan zetten. Ik heb een eigen studio (beauty salon) waar ik filmpjes van mijn werk maak. Dus niks ingewikkelds of mega films waat ik 20 voor moet monteren. Ik zit niet zo in die technische snufjes.

maar in ieder geval super bedankt!

Cinecor schreef op 11.02.2013 om 10:04 uur

nou het is gelukt hoor! Bedankt!

Dat ik bedoel dat het extra tijd kost is omdat ik het nu eerst in een mpeg-4 moet uploaden ipv het filmpje meteen te kunnen exporteren naar Youtube. Ik gebruik het progamma alleen om filmpjes op youtube te kunnen zetten waardoor ik ze vervolgens weer op mijn facebook kan zetten. Ik heb een eigen studio (beauty salon) waar ik filmpjes van mijn werk maak. Dus niks ingewikkelds of mega films waat ik 20 voor moet monteren. Ik zit niet zo in die technische snufjes.

maar in ieder geval super bedankt!

Ik neem aan dat je die films op YouTube plaatst als promotie voor je bedrijf. Dan moet het er toch "gelikt" uitzien en is een goede montage onontbeerlijk. Is dat niet het geval dan kan het wel eens averechts gaan werken. Vergeet niet dat een film altijd "een verhaal" zal moeten hebben om te kunnen boeien. Alleen maar registreren (op beeld vastleggen wat er gebeurt of wat er te zien is) is in dat verband niet van betekenis.