Reacties

FransS schreef op 24.07.2011 om 10:53 uur

Hoi Peter,

De JVC is dit een HD schijf of is dat met een SD kaartje?

Zowel met een HD als met een SD kaartje is het wat ingewikkelder om het in VdLux te bewerken dan met een tape,het format is namelijk ander dan van een tape,ik vind dar mat tape beter en je hebt geen verlies met een tape en met HD en SD moet je eerst de opnames converteren .

Grt. Frans S.

Polders schreef op 25.07.2011 om 10:08 uur

Beste Peter44nl, als aanvulling op het bericht van FransS kan ik doorgeven zelf een HD camera met een SD geheugen kaartje te hebben  (zoals ook de JV Everio). Het bij de camera geleverde software programma geïnstalleerd en alles werkt prima.

Bij een camera met 'bandjes' worden de opnamen  met een firewire kabeltje naar de PC overgebracht.

Met een SD kaartje  kunnen de filmbestanden met de bijgeleverde software + bijgeleverde kabels worden overgebracht. Afhankelijk van de kaartlezer van uw pc is het vaak ook mogelijk het SD kaartje rechtstreeks in de PC kaartlezer te doen om de bestanden over te zetten.

Een iets andere werkwijze 'meer van deze tijd' werkwijze. Veel sneller. Het afspoeltijdperk is voorbij. Bestanden worden overgezet.

Veel succes met uw aankoopbeslissing

Peter44nl schreef op 25.07.2011 om 13:36 uur

Okee, mooi! Bedankt voor uw antwoorden. Ik heb hem vanmorgen gekocht en ga ermee aan de slag. Alleen nog een vraag: Ik heb er een 8 gigh kaartje bij gekregen en heb de camera ingesteld op EP 3,30 uur opnametijd, of is het beter om op SP te zetten en dan 1,5 uur opslag? SP zal betere kwaliteit zijn,....toch?

FransS schreef op 25.07.2011 om 21:05 uur

Hoi Peter,

Natuurlijk is SP beter dan LP maar dat is wat je zelf wil .

Je kan er eens mee experimenteren ,ik weet alleen niet als je op het SD kaartje de instelling LP geeft en daarna SP of dat moeilijkheden geeft met weer opstarten van opname.

Bij een bandje moet ik de band eerst handmatig helemaal terug draaien,ik denk dat je bij verschillende instellingen het kaartje eerst moet formatteren en dan wel in de camera.

Suc6 en veel plezier met filmen en monteren . Grt. Frans S.

Polders schreef op 26.07.2011 om 12:06 uur

Beste Peter44nl, gefeliciteerd met uw aankoop beslissing. Als aanvulling op de berichten hieronder:

het kaartje hoeft niet te worden geformatteerd wanneer een andere opnamekwaliteit wordt gekozen. Het kaartje slaat bestanden op, van welke formaat dan ook.

Veel succes