Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 04.01.2016 om 14:28 uur

Hallo Ben,

Met F9 toets wordt in VDL 2016 plus de vensters op de orginele plaats en grootte gezet. Ik denk dat er het volgende aan de hand is. Het preview venster is te klein, daarom ziet u het jogwheel en shuttle niet meer. Door op de F9 toets te drukken wordt het preview-venster op de standaard grootte gezet. zie afbeeldingen,

Jogwheel niet zichtbaar (preview-venster te klein)

Jogwheel zichtbaar (preview-venster normaal)

BenKZB schreef op 04.01.2016 om 20:04 uur

Beste Robvroe1,

Bedankt voor je antwoord. Wat je zegt klopt, maar het jogwheel en de shuttle worden bij mij alleen zichtbaar bij een beeldvullende of te grote previewmonitor. En dan zie je de rest niet meer. Ik wil ze graag bij de "kleine" previewmonitor zien, zoals bijv. in Video de Luxe 2014. Omdat je dan alle gereedschappen bij elkaar hebt met zicht op de films. Het lukt niet met F9 of standaardvensterordening. Zodra je die gebruikt zijn jog en shuttle weg. Ook andere resolutieinstellingen werken niet goed. De previewmonitor is òf te groot met jog en shuttle òf te klein zonder. Ik blijf zoeken :)

BenKZB schreef op 04.01.2016 om 21:15 uur

Inmiddels heb ik een werkbare oplossing gevonden door met de linkermuisknop te trekken aan het previewscherm. Bij een bepaalde breedte komen jogwheel en shuttle tevoorschijn. Dat gaat helaas ten koste van de ruimte voor andere delen van het scherm en het is minder fraai dan bij VdL 2014 maar het werkt. Ik hoop dat anderen hier iets aan hebben.

mvg BenKZB

Voormalige gebruiker schreef op 04.01.2016 om 23:16 uur

Hallo Ben,

Het klopt, dat het previewvenster in VDL 2014 kleiner gezet kan worden dan in VDL 2016. De nieuwe layout is de boosdoener. In VDL 2014 zit het Jogwheel en shuttle onder de besturingsopties en in VDL 2016 links en rechts van de besturingsopties. zie afbeeldingen 1 en 2

In VDL 2014 kan je het Jogwheel niet in en uitschakelen, wat wel mogelijk is in VDL 2016

Als bij u de F9 of standaardvensterordening gebruikt en het jogwheel en shuttle weg is, dan is het VDL programma waarschijnlijk niet goed geinstalleerd, want als het Jogwheel / shuttle is aangevinkt moet deze altijd zichbaar worden.

Dus de enige oplossing is zo als je al heb beschreven. met de muis te verkleinen door op de rechterkant en de onderkant van het scherm te gaan staan en dan op grote te slepen.

afbeelding 1 (VDL 2014)

afbeelding 2 (VDL 2016)

Groet,

Rob

Kees-Haremaker schreef op 11.02.2016 om 23:47 uur

Hallo,

Ik heb de antwoorden op dit probleem ook uitgevoerd maar alles wat zichtbaar is maar geen Jogwheel en shuttle
Ik ben alle tabbladen langs geweest maar geen instellingen gevonden.
De layout van de randen en balken zijn in versie 2014 ook mooier en alles zit er in.

Vr gr. Kees

Voormalige gebruiker schreef op 12.02.2016 om 09:54 uur

Hallo Kees,

Ga naar: hulp/handboek.pdf blz. 39 en daar staat het volgende. zie afbeelding

Zie ook

Wat betreft de layout. Dit is een kwestie van smaak.

Groet,

Rob

Kees-Haremaker schreef op 12.02.2016 om 18:10 uur

Hallo Rob,

Gevonden bedankt ik weet nu dat het preview venster dus een bepaalde breedte moet hebben

Een goed weekend gewenst

Gr Kees