Is schokkerig preview beeld te voorkomen?

wverschoor schreef op 15.01.2013 om 16:29 uur

Een vraag waarop ik een eerlijk antwoord hoop te krijgen:

Is de schokkerigheid van het preview beeld in VDL MX+ te voorkomen?

Ik werk sinds driekwart jaar met dit programma op mijn werk om tutorials te maken. Dit moet in 1920x1080 50p.

Aanvankelijk dachten we dat er iets aan de hardware fout was, maar na diverse configuraties geprobeerd te hebben blijkt eigenlijk niets tot een beter resultaat te leiden. Hierover heeft onze systeembeheerder al eerder (onder mijn naam) vragen gesteld in dit forum. Ook de aangegeven tips (lagere resolutie preview enz.) helpen niet.

Zodra ik maar iets van kleurcorrectie oid aanzet is er eigenlijk niet meer fatsoenlijk te werken met dit programma. Het preview beeld begint te schokken. Vooral als er meerdere sporen tegelijk aan staan (b.v. met beeld in beeld e.d.)

Hierdoor is het erg lastig exacte punten te vinden voor knipjes enzo.

Dat ik voor dit programma gekozen heb is omdat ik al jaren met Samplitude (ook van Magix) gewerkt heb om CD produkties te draaien. Daar ben ik bekend mee en heel veel functies in VDL MX+ zijn identiek, dus ik was snel thuis in het programma.

Maar nu een eerlijk antwoord graag: Mag ik verwachten van dit programma dat er 'smooth' mee gewerkt kan worden, of moet ik het als een amateur programma'tje zien en overstappen op een Mac met Final Cut Pro ofzo?

Ik weet het echt niet meer, en werken zoals het nu is geeft elke keer veel ergenis. Ik ben bang dat Magix geen programma heeft om dit werk te doen.

O ja, Magix heeft ook een 'Performance Check'. Hierin scoort mijn systeem 98% (59037 punten). Als je met 98% performance nog geen vloeiend beeld kunt bekijken, wat doe ik dan fout?

Reacties

magixagent schreef op 15.01.2013 om 17:17 uur

Beste,
hier een eerlijk antwoord,
kunt u ook aangeven welke videokaart in Uw PC zit, heeft u alle upload via hulp online activeren, geüpload.
Om nog eerlijker te zijn, Mac is stabiel maar trek wel Uw knip, want het is ook niet alles makend, en Final cut Pro koopt U niet voor € 130,00 inclusief een dure PC
Werkt U veel met kleuren, download  MAGIX pro X 4 en Uw vragen worden beantwoord.
succes met het mooie MAGIX product.

emilelucienne schreef op 15.01.2013 om 18:12 uur

Ja Het is te verhelpen. Ga naar BESTAND. Open Instellingen dan krijg je een nieuw tabblad. Neem dan

VIDEO/AUDIO ( derde item) . Filmweergave (aan linker zijde) en zet op halve resolutie . Dan moet het probleem

opgelost zijn. Succes

wverschoor schreef op 16.01.2013 om 08:26 uur

Beste Magixagent,

bedankt voor je antwoord. De spec's van mijn pc zijn:

Intel core I5 2500
16GB werkgeheugen
GTX560TI 1GB
Crucial m4 SSD - 128 GB

Van Magix Pro heb ik onlangs een trial gedownload en geprobeerd, echter met dezelfde resultaten.

Beste Emilelucienne,

bedankt voor je antwoord. Je tip is stellig. Maar zoals ik al in mijn vraag aangaf; dit heb ik al geprobeerd, en geeft geen enkele verbetering.

RiViS schreef op 16.01.2013 om 11:42 uur

De I5 processor is, zeker voor 50p, aan de magere kant (zoals ook al opgemerkt bij je vorige posting), I7 zal betere resultaten geven, maar 50p blijft lastig, zeker in combinatie met correcties en meer sporen.

Je zou eens serieus kunnen kijken of het perse 50p moet zijn. Ik denk dan aan een vergelijking met bv mpeg2HD50i, dat loopt in VdL een stuk vloeiender. Volgens mij is bij bewegende beelden het verschil in het eindresultaat nauwelijks waarneembaar, bij statische beelden (en dat is bij een presentatie dikwijls het geval) zul je misschien hier en daar verschil kunnen zien. Wees je er bij vergelijkende tests van bewust dat wij van nature geneigd zijn om ons "vooroordeel" als beter te beoordelen, je zou dus "blind" moeten testen:  de beoordeelaars weten niet naar welke versie ze kijken!

Verder heeft op deze site Vanderkaart eens een zeer uitvoerig antwooord gegeven met diverse tips, die zou je ook eens kunnen uitproberen, kijk hier: http://www.magix.info/nl/schokkerig-beeld-na-aanschaf-panasonic-digitale-video-camera.knowledge.455573.html

groet,

Rijk