Is schokkerig preview beeld te voorkomen?

wverschoor schreef op 15.01.2013 om 16:29 uur

Een vraag waarop ik een eerlijk antwoord hoop te krijgen:

Is de schokkerigheid van het preview beeld in VDL MX+ te voorkomen?

Ik werk sinds driekwart jaar met dit programma op mijn werk om tutorials te maken. Dit moet in 1920x1080 50p.

Aanvankelijk dachten we dat er iets aan de hardware fout was, maar na diverse configuraties geprobeerd te hebben blijkt eigenlijk niets tot een beter resultaat te leiden. Hierover heeft onze systeembeheerder al eerder (onder mijn naam) vragen gesteld in dit forum. Ook de aangegeven tips (lagere resolutie preview enz.) helpen niet.

Zodra ik maar iets van kleurcorrectie oid aanzet is er eigenlijk niet meer fatsoenlijk te werken met dit programma. Het preview beeld begint te schokken. Vooral als er meerdere sporen tegelijk aan staan (b.v. met beeld in beeld e.d.)

Hierdoor is het erg lastig exacte punten te vinden voor knipjes enzo.

Dat ik voor dit programma gekozen heb is omdat ik al jaren met Samplitude (ook van Magix) gewerkt heb om CD produkties te draaien. Daar ben ik bekend mee en heel veel functies in VDL MX+ zijn identiek, dus ik was snel thuis in het programma.

Maar nu een eerlijk antwoord graag: Mag ik verwachten van dit programma dat er 'smooth' mee gewerkt kan worden, of moet ik het als een amateur programma'tje zien en overstappen op een Mac met Final Cut Pro ofzo?

Ik weet het echt niet meer, en werken zoals het nu is geeft elke keer veel ergenis. Ik ben bang dat Magix geen programma heeft om dit werk te doen.

O ja, Magix heeft ook een 'Performance Check'. Hierin scoort mijn systeem 98% (59037 punten). Als je met 98% performance nog geen vloeiend beeld kunt bekijken, wat doe ik dan fout?

Reacties

magixagent schreef op 15.01.2013 om 17:17 uur

Beste,
hier een eerlijk antwoord,
kunt u ook aangeven welke videokaart in Uw PC zit, heeft u alle upload via hulp online activeren, geüpload.