Reacties

mi-bo schreef op 09.10.2012 om 10:58 uur

Beste U kunt de muziek vrij gebruiken, maar dan wel de MAGIX logo in Uw project zetten..

succes,

Cinecor schreef op 09.10.2012 om 17:57 uur

Beste U kunt de muziek vrij gebruiken, maar dan wel de MAGIX logo in Uw project zetten..

succes,

Zijn dat voorwaarden die door Magix worden gesteld? Zo ja waar kan ik die "zwart op wit'" vinden?

Als je die vermelding in je filmproject niet doet, wat kan er dan misgaan? En hoe wordt dat dan "ontdekt"?

lucky_me schreef op 10.10.2012 om 03:23 uur

succes,

Zijn dat voorwaarden die door Magix worden gesteld? Zo ja waar kan ik die "zwart op wit'" vinden?

Als je die vermelding in je filmproject niet doet, wat kan er dan misgaan? En hoe wordt dat dan "ontdekt"?

De licentie voorwaarden zijn terug te vinden via de hulp in het programma. Voor wat betreft het gebruik van muziek vond ik het volgende terug

6. GEBRUIK VAN DE MUZIEK-, VIDEO- EN FOTOBESTANDEN:
De in MAGIX-producten meegeleverde muziek- of video-/fotobestanden mogen in principe in het kader van daarmee gecreëerde eigen werken alleen voor niet-commerciële doeleinden worden gebruikt. Dat geldt ook voor die muziek- video- of fotobestanden, die door of via het product van MAGIX worden verkregen. Het betreft een commercieel doel wanneer met de bestanden direct of indirect financiële voordelen nagestreefd worden (bv. door verkoop, licenties, reclamebanners etc.). Dit geldt voor de producten "Web Designer", "Web Designer Premium" en "Photo & Graphic Designer", meegeleverde muziek-, video- en fotobestanden met inachtneming dat deze bestanden in het kader van een eigen commerciële website of voor het maken/bewerken van eigen foto's en afbeeldingen gebruikt mogen worden. Het doorgeven aan derden voor commerciële doeleinden is niet toegestaan. Het te gelde maken van de muziek-, video- of fotobestanden op zich, dat wil zeggen, onafhankelijk van daarmee gemaakte werken, is niet toegestaan.

Of het meedoen aan een wedstrijd gelijk gesteld wordt aan een commerciële handeling weet ik niet, ik denk dat je om dit zeker te weten beter een mailtje stuurt naar Magix zelf.

https://support2.magix.com/customer/nl/magix_contact

Over het moeten plaatsen van het magix logo vond ik niets terug, misschien kan mibo aangeven waar dit terug te vinden is.

mvg

Luc

Cinecor schreef op 10.10.2012 om 12:16 uur

succes,

De licentie voorwaarden zijn terug te vinden via de hulp in het programma. Voor wat betreft het gebruik van muziek vond ik het volgende terug

6. GEBRUIK VAN DE MUZIEK-, VIDEO- EN FOTOBESTANDEN:
De in MAGIX-producten meegeleverde muziek- of video-/fotobestanden mogen in principe in het kader van daarmee gecreëerde eigen werken alleen voor niet-commerciële doeleinden worden gebruikt. Dat geldt ook voor die muziek- video- of fotobestanden, die door of via het product van MAGIX worden verkregen. Het betreft een commercieel doel wanneer met de bestanden direct of indirect financiële voordelen nagestreefd worden (bv. door verkoop, licenties, reclamebanners etc.). Dit geldt voor de producten "Web Designer", "Web Designer Premium" en "Photo & Graphic Designer", meegeleverde muziek-, video- en fotobestanden met inachtneming dat deze bestanden in het kader van een eigen commerciële website of voor het maken/bewerken van eigen foto's en afbeeldingen gebruikt mogen worden. Het doorgeven aan derden voor commerciële doeleinden is niet toegestaan. Het te gelde maken van de muziek-, video- of fotobestanden op zich, dat wil zeggen, onafhankelijk van daarmee gemaakte werken, is niet toegestaan.

Of het meedoen aan een wedstrijd gelijk gesteld wordt aan een commerciële handeling weet ik niet, ik denk dat je om dit zeker te weten beter een mailtje stuurt naar Magix zelf.

https://support2.magix.com/customer/nl/magix_contact

Over het moeten plaatsen van het magix logo vond ik niets terug, misschien kan mibo aangeven waar dit terug te vinden is.

mvg

Luc

Hallo Luc,

Bedankt voor je "graafwerk". Maar die bepalingen kende ik natuurlijk al. Maar dat van het verplichte logo kan ik nergens vinden. Ik wacht even op de toeliching van mi-bo. Dit betreft dan de bepalingen tussen Magix en de gebruiker. Veel belangrijker is natuurlijk de vraag of bedoelde muziek e.d. vrij is van Buma/Stemra rechten voor Nederland en, voor zover van toepassing  bij de overeenkomstige instanties en bepalingen in andere landen, bijv in België.  Ook het begrip "commercieel" kan tot onaangename verrassingen leiden. Als je een filmproject maatk en je krijgt een onkostenvergoeding voor reiskosten, materiaalgebruik, e.d. ben ik dan commercieel bezig? Anders gezegd : Hoever gaat  "financieel voordeel"?

mi-bo schreef op 13.10.2012 om 12:21 uur

Beste, hier een omschrijving van MAGIX licentie

5. GEBRUIK VAN DE MUZIEK- EN VIDEOBESTANDEN:
De bij de MAGIX-producten ontvangen muziek- c.q. videobestanden mogen uitsluitend voor niet-commerciële doeleinden (alleen voor privé-gebruik) worden gebruikt. Elk commercieel gebruik van de software en/of muziek-/videobestanden is alleen met uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van MAGIX toegestaan. Ieder beroepsmatig gebruik van zowel de originele bestanden als de aangepaste bestanden of nieuwe werken die uit de MAGIX-muziekbestanden zijn samengesteld, of een beroepsmatig gebruik uit een ander oogpunt is uitdrukkelijk verboden, tenzij het betreffende MAGIX-product (c.q. de verpakking) uitdrukkelijk van de opdruk "royalty-free" is voorzien.
Alle muziekbestanden van de met "royalty-free" gekenmerkte MAGIX-producten kunnen zonder licentievergoedingen voor commerciële of persoonlijke doeleinden onder die voorwaarde worden gebruikt, dat de daarmee vervaardigde werken zichtbaar het merkteken (incl. logo) "MAGIX CREATION" dragen. U vindt het betreffende merkteken incl. logo op onze internetpagina "http://www.magix.com". Wanneer u geen toegang tot internet heeft, kunt u contact opnemen met MAGIX, om het merkteken inclusief het logo per post te ontvangen.
Voor vervaardigde werken die met de producten "MAGIX music maker professional", "MAGIX @udio & video office", "MAGIX @udio & video office premium" of "Samplitude 5.9 en volgende versies" en de bijbehorende muziekbestanden zijn gemaakt, is het aanbrengen van de vermelding inclusief het logo niet verplicht.

mi-bo

jodesmedt schreef op 16.10.2012 om 11:18 uur

Hallo,

In verband met dat merkteken of logo voor een magix creation vind ik niets terug op jullie site (zal wel mijn fout zijn )

Kun je iets duidelijker zijn, waar deze te vinden.

Bij de muziek in  mijn progr.VDL17 ,onder "slideschow muziek"vind ik trouwens nergens een logo of merkteken