Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 24.08.2010 om 11:19 uur

Omdat ik nog niet eerder dit effect hebt gebruikt, heb ik de proef op de som genomen: in VDL16 een intro geplaatst aan het begin van een project en dit daarna (met cursor aan begin van de tijdlijn) opgeslagen.

Daarna, zonder problemen, geopend.

Loop dus even na of je alle handelingen correct hebt uitgevoerd.

Pieter62 schreef op 25.08.2010 om 19:02 uur

Bij mij werkt het ook. Alleen als ik de film opslaat en later, bv een dag, weer laad dan gebeurt er wat ik omschreven heb. Mijn vraag is nu blijf het bij jou wel werken.

Ik ben nog maar een beginner, wat is VDL16?

Voormalige gebruiker schreef op 25.08.2010 om 19:22 uur

Hallo Pieter,

Zeker beginners verdienen het geholpen te worden. Videofilmen is een leuke hobby en Video de Luxe
een prima programma. (voor de goede orde: ik ben een Magix-gebruiker, geen medewerker).

Ik zal vanavond opnieuw een testje doen: intro maken-opslaan-morgen opnieuw openen. Uiteraard hou ik je op de hoogte.

VDL16 is mijn afkorting voor Video de Luxe 16.

Tot morgen.

Voormalige gebruiker schreef op 26.08.2010 om 09:27 uur

Pieter,

Zojuist het testfilmpje met (intro) opnieuw ingeladen. Zoals ik al verwachtte, wordt het hele project geheel weergegeven. Intro bestaat uit het gebruik van drie sporen: animatie, geluid en titel.

Het geheel als project opgeslagen en daarna in de modus "Bewerken" ingeladen.

Loop nog eens deze eenvoudige stappen door. Ik kan namelijk geen instelling ontdekken waardoor
VDL de intro niet opslaat of weergeeft.

Pieter62 schreef op 26.08.2010 om 17:25 uur

Hr Houtkoek,

Hartelijk dank voor de moeite die je voor mij heb gedaan. Ik heb nog een vraag. Sleep de de intro tot op de eerste scene, of plaats je deze ergens anders.

Ik heb hem op de eerste scene geplaatst en daarna de tekst aangepast.

Het gekke is dat na het wegschrijven en opnieuw weer laden de intro wel werkt als ik met mijn muis de rode loper bediend, maar niet meer als ik op afspelen klik.

Ik zal nog het een en ander gaan proberen. Helaas is er in Magix volgens mij geen omschrijving hoe je zoiets precies moet doen.

Voormalige gebruiker schreef op 26.08.2010 om 19:53 uur

Hallo Pieter,

Nu is het mijn beurt om te vragen wat je bedoelt met:

"met de muis bedienen van de rode loper" of "klik op afspelen".

Ik werk meestal met de spatiebalk voor weergave/stoppen en soms ook met de weergaveknop
onder de monitor.

 

Het effect intro sleep ik van de Mediapool naar de scene waar ik het effect op wil plaatsen: een intro inderdaad op de eerste scene. Je ziet dan in de tijdlijn de drie sporen die samen het effect vormen.

Als je, na opslag en weer openen, de tijdlijn bekijkt moet het effect/drie sporen zichtbaar aanwezig zijn.

Afspelen moet dan mogelijk zijn met de twee eerder aangegeven opties.

Laat dat even weten of je verder komt.

Pieter62 schreef op 26.08.2010 om 21:15 uur

Hr Houtkoek,

Laat ik eerst vertellen dat ik werk met VDL2008. Eerst heb ik mijn film gemonteerd, knippen, plakken, overgangen enz. Dan sleep ik de intro, bv de bioscoop, naar de eerste scene. Vervolgens zet ik er een eigentekst in en bewerk deze. Op de tijdlijn zijn 3 sporen bezet. Bij het afspelen door onder de monitor op afspelen te klikken, werkt het perfect. Na opslaan en weer openen en opnieuw afspelen werkt het niet meer. Het beeld blijft zefs soms zwart. Op de tijdlijn zie ik nog steeds 3 sporen waarvan de 3e geel is. Als ik met mijn muis op de rode tijdslijn gaat staan en deze zelf met de hand voort beweeg, werkt de intro en film wel. Die rode lijn had ik de loper genoemd.

Pieter

Voormalige gebruiker schreef op 31.08.2010 om 13:10 uur

Hallo Pieter,

Zie nu pas dat je hebt gereageerd op mijn laatste reactie.

(Normaal geeft deze website altijd een berichtje door als er antwoorden zijn gepost).

 

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat je de sporen (met een slotje aan het begin van elk spoor)

kunt "blokkeren". Dat wil zeggen: bij afspelen, wordt dat spoor niet weergegeven.

Uiteraard wordt het wel opgeslagen. Hoewel ik denk dat ook bij pré-view geen weergave plaatsvindt,
lijkt me controle nuttig. Je kunt niet weten!

Pieter62 schreef op 02.09.2010 om 18:15 uur

Hr Houtkoek,

Na lang experimenteren heb ik het volgende gedaan.

Ik heb de gehele film vanaf mijn camera opnieuw geladen en met frisse moed weer aan de gang gegaan.

Tot mijn grote vreugde werkt de intro nu wel.

Vermoedelijk heb ik de eerste keer iets fout gedaan dat niet meer gecorrigeerd kon worden.

Mag ik je hartelijk danken voor het meedenken en zoeken naar een oplossing.

 

PS, Ik heb bij de kringloopwinkel een boekje gevonden over het werken met VDL van Erwin Olij. Het heeft mij veel nuttige tips opgeleverd.