Instelling Video de luxe

Henricus schreef op 10.01.2013 om 11:56 uur

Ik heb een ACER 7720G en heb video deluxe 2013 geinstalleerd alles gaat goed met het programma maar ik krijg met het branden op DVD geen volle beeld op mijn TV .Ik heb altijd boven en onder een zwarte streep,dus niet het volle beeld.De film die ik heb gebrand op DVD is primma alleen dat volle beeld.

Wat doe ik fout volgens mij is het gewoon een instelling.Ik doe gewoon branden op 16:9 gewone TV met twee sterren, dus niet op HD.

Ik heb een Panasonic DVD DMR-DH57 met HDMI aansluiting naar de TV  loewe  ART 37 SL

Op de ACER heb ik Windows Vista 

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 10.01.2013 om 13:09 uur

Beste,

Kijk eens of uw DVD speler op de weergave 16:9 is ingesteld.

succes,

Rob  

Henricus schreef op 10.01.2013 om 13:35 uur

Beste Robvroe,

Mijn DVD recorder is goed ingesteld zeker weten,ik denk dat het eerder een instelling van het film programma

moet zijn.

MVRGR,   Henricus

Voormalige gebruiker schreef op 10.01.2013 om 14:08 uur

Beste Robvroe,

Mijn DVD recorder is goed ingesteld zeker weten,ik denk dat het eerder een instelling van het film programma

moet zijn.

MVRGR,   Henricus

Het kan ook liggen aan uw TV instellingen.

Henricus schreef op 11.01.2013 om 11:11 uur

Beste,

Ik ben bezig met alle instellingen nog eens te controleren,ook met het programma zelf.

Film zit goed op de tijdlijn met titels en muziek,nu alles eens uitproberen.

Ben bezig met Pal HDV1 720p  16;9    (1280-720;25fps

(1440-1080

(1920-1080)      Enz.

Doe ik iets fout hoor ik het wel????????

Voormalige gebruiker schreef op 11.01.2013 om 13:59 uur

Beste,

Ik ben bezig met alle instellingen nog eens te controleren,ook met het programma zelf.

Film zit goed op de tijdlijn met titels en muziek,nu alles eens uitproberen.

Ben bezig met Pal HDV1 720p  16;9    (1280-720;25fps

(1440-1080

(1920-1080)      Enz.

Doe ik iets fout hoor ik het wel????????

Een vraagje. Als je een DVD gebrand heeft speelt deze dan goed af in Mediaplayer van Windows zonder de zwarte strepen? 

U kunt op de Panasonic DVD DMR-DH57 alleen DVD's afspelen, geen HDV1 enz. zie foto

Heeft u de juiste instelling gebruikt bij het branden? zie foto

succes

Rob

Henricus schreef op 11.01.2013 om 18:44 uur

Beste Rob,

DVD is ingesteld op 61:9 dit is goed,de rest ben ik nog mee bezig.

Een andere vraag als ik een titel heb geplaatst in de

tijdlijn op bijv 6 sec en deze tekort vindt na een branding op DVD en ik wil deze langer maken waarom krijg ik dat niet meer opgeslagen in hetprogramma van de eerste film?

Ik verander de titel in bijv 8 sec doe hem daarna opslaan,en dan wacht ik 5 minuten,maar deze tijd blijft het zelfde op 6 sec.

Wat doe ik fout????????

Henricus schreef op 15.01.2013 om 15:01 uur

Hallo Rob,

Ik heb alles gecrontroleerd en de instellingen veranderd bij het branden,en heb resultaat.

Alleen moet ik andere DVD gaan halen ik heb nu van 120 min  4 gb moet nu zeker van

4 uur hebben dan wordt het DVD branden niet automatisch ingekort.

Ik heb nu nog onduidelijk beeld doordat het is aangepast.

GRT,   Henricus. 

Voormalige gebruiker schreef op 19.01.2013 om 11:35 uur

Hallo Rob,

Ik heb alles gecrontroleerd en de instellingen veranderd bij het branden,en heb resultaat.

Alleen moet ik andere DVD gaan halen ik heb nu van 120 min  4 gb moet nu zeker van

4 uur hebben dan wordt het DVD branden niet automatisch ingekort.

Ik heb nu nog onduidelijk beeld doordat het is aangepast.

GRT,   Henricus. 

Hallo Henricus,

Fijn om te horen dat je probleem is opgelost. Om op een DVD van 4,7gb. toch 120min te kunnen branden zou je de bitrate kunnen aanpassen (klik op bitrate aanpassen). Ik doe dit ook wel eens en zie haast geen verschil.

Hoe zie de foto die reeds op 11-01-2013 om 11:11uur heeft bijgevoegdt.

Succes,

Rob

Henricus schreef op 19.01.2013 om 12:07 uur

Hallo Rob,

Ik heb de film aan gepast inderdaad zoals je zij met britage.De film is 57 min lang op een DVD van 4,7 gb 120 min

en nu past hij der net op maar met onder en boven zwarte balken.De instelling bij resolutie-presets staat op           Pal half 16:9  (512x288)   als ik nu

Pal volledig 16:9  (1024x576)   instel wat gebeurd er dan ?

GRT  Henricus.