Als het MainConcept is geactiveerd en u exporteert een 4k (3840x2160) als een MP4 bestand, zet dan de bitrate ergens tussen de 80.000 en 100.000 (zie afbeelding). Standaard staat deze biterate ingesteld op 6000. Bij deze bitrate instelling wordt het beeld niet scherp weergeven. Ik zou zeggen, experimenteer eens met verschillende bitrate instelling. Let op!! Hoe hoger de bitrate instelling hoe langer de export duurt.
Ik was namenlijk aan het uitzoeken of het waard was om over stappen van Magix Video de luxe premium 2016 naar Magix Pro X12.
Met name deze antwoorden plus de trial versie van Magix Pro X12 hebben mij heel goed geholpen om voorlopig nog niet over te stappen naar Magix Pro X12.
Daar U vragen heeft gesteld over 2 verschillende MAGIX producten MAGIX vdl 2016 en MAGIX video Pro X 12 kwam dit bij mij als aparte Topics binnen, mijn Topic over vermoedelijk 2 licenties inmiddels verwijderd.
Succes met het verder gaan met voor U vertrouwde versie MAGIX vdl 2016
Hallo Kommer, ik ben zelf medewerker van een regionale omroep voor Noord Oost Friesland www.rtvnof.nl en daar verzorg ik het plannen van films die door reporters worden aangeleverd op ons TV kanaal en het systeem dat in de studio in de machinekamer zich bevind wil een niet grotere bitrate dan 4000 hebben, en dat geeft een een perfect beeld de instellingen voor dit systeem zijn verder 1080x720p Als ik een hogere waarde geef dan wordt het bestand niet geaccepteerd. Dit geeft als resultaat op TV een perfect scherp beeld. Ter info de aanduiding P of ook wel I betekent resp p is progressief dat wil zeggen dat elk beeld digitaal in één keer wordt geplaatst b.v. 25 of 50 x per seconde, i betekent interlace, dit is regel voor regel opbouw van het scherm en ook nog begint het met de oneven regels of met de even regels, dit interlace is nog uit de tijd van glazen beeldbuizen die naar mijn idee reeds de wereld uit zijn want de meeste kijkers hebben platte schermen
Ik ben het geheel eens met het verhaal van Kees. Alleen dit geeft bij een filminstelling van 1280x720p inderdaad een perfect beeld op HD TV.
U schrijft, dat u filmt op 4K (3840x2160), dan is de bitrate instelling van 4000kbit/s veel te laag. Als u deze met een bitrate van 4000kbit/s exporteer als MP4 en op uw 4K / HD TV afspeelt, dan wordt uw uw film niet scherp en goed weergegeven (blokjes). Daarom is mijn advies om de bitrate minimaal op 60.000kbit/s te zetten.