Inladen filmbestanden vanaf Panasonic HDC-TM300

Santor19 schreef op 13.02.2011 om 17:06 uur

Ik heb onlangs een nieuwe camera gekocht, een Panasonic, type HDC-TM300. Hier zit een videobewerkingsprogramma van Panasonic bij (HD writer AE 1.0), maar ik wil mijn vertrouwde Magix-programma gebruiken.

Echter , ik kan de film nog vanaf de harde schijf van de camera, noch vanaf de SDHC-kaart van de camera inladen, Magix geeft aan geen contact te kunnen maken met de camera. Dit terwijl terwijl Video de Luxe 15 plus geschikt zou moeten zijn voor HDV -AVCHD.

Is dit een herkenbaar probleem of kan het in de wijze (en wellicht instellingen) die ik hanteer zitten?

 

Ik heb het bewerkingprogramma van panasonic wel op de PC geinstalleerd. Zou daar een verklaringsgrond kunnen zitten?

 

Gaarne jullie hulp / reactie.......

Wordt er een beetje moedeloos van.

 

Erwin

Reacties

RiViS schreef op 13.02.2011 om 17:30 uur

Hallo Erwin,

 

Je moet HD Writer gebruiken om de files vanuit je camera naar de PC te importeren.

Daarna kun je ze in Magix VdL eenvoudig vanuit de mediapool naar de tijdlijn slepen.

 

Als het goed is wordt HD Writer al automatisch geopend zodra je de camera hebt aangesloten op de PC.

 

groet,

Rijk

mi-bo schreef op 13.02.2011 om 17:30 uur

Beste,

niet te snel de moed laten zakken.

U heeft het installatie programma van Panasonic op de Pc gezet.

Als u de  camera aansluit op de Pc met een usb kabel, zal er een functie op de camera zichtbaar worden, data overdragen.

dit klikt u aan dan wordt de camera als harde schijf gezien, op dat moment moet u aangeven waar u de beelden wilt opslaan, dan importeer u de beelden van de camera, en kunt u daarna de beelden inladen naar de tijdlijn van het magix vdl 15 + programma.

met welk brandt programma heeft u het eerste filmpje gebrandt buiten magix om, het kan zijn dat het een conflict heeft met het magix brandt programma.

( u heeft het magix programma wel geactiveerd en geregistreerd anders werkt het magix brandt programma ook niet)

gr

mi-bo

Santor19 schreef op 20.02.2011 om 17:57 uur

Hartelijk dank voor je reactie.

Intussen heb ik mijn film in kunnen laden via AE Writer , dat als bewerkingsprogramma bij de camera is geleverd. Daarna heb ik Magix  geopend en via de mediapool de film in kunnen laden en kunnen bewerken. Intussen is er een mooie vakantiefilm ontstaan , mede dankzij je hulp/reactie! Thanks !!

 

Alles dus toch nog goed gekomen?  Bijna !

 

Het volgende problemen dienen zich daarna aan:

Probleem 1:

Bij het branden kan Magix geen brander vinden. Dat is heel vreemd, want ik kan bijvoorbeeld via AE Writer wel een filmpje branden, daarna op DVD af te spelen. De brander functioneer dus wel (AE Writer kan hem (automatisch) vinden), maar Magix vindt hem niet.  Nog tips hoe ik dit kan oplossen?

 

Probleem 2:

Een pop-up geeft aan: DVDmaker.ddl heeft versieconflict vastgesteld. Wend u tot magix.support

De programmaversie heeft DLLAV32.DDL versie 6.1.124 of hofer nodig.

Laad de update voor de brandroutine om dit probleem op te lossen uuit het downloadgedeelte van de supportpagina http;//support.magix.net

Deze optie heb ik bekeken en de Versie 8.6.0.17 (45.12 MB) voor Magix Video 15 Plus kunnen downloaden, maar nog zonder positief gevolg.

 

Probleem 3:

Overigens: De gebrande DVD met het filmpje is vreemd genoeg niet afspeelbaar op PC zelf !  (?) De videobestanden worden geopend in verkenner, maar opent niet (automatisch) in een afspeelmodus/mediaplayer.

Vreemd genoeg wordt er ook geen mogelijkheid geboden via "openen met>"

Wellicht heeft het niet direct een relatie (of juist wel?), maar het feit dat Windows Media Player is zijn geheel niet functioneert gaat mijn verstand te boven.

(Uiteraard kan ik de bewerkte film in Magix wel gewoon op de PC afspelen)

 

Kortom:

Met de tips al een stuk verder, maar nog wel jullie tips nodig om het probeem rond het branden (en afspelen op de PC) op te lossen.

Wie kan mij verder helpen?

 

Groet,

Erwin