In VdL MX Premium staat geen stuurpogramma geselecteerd bij het DV opname scherm. Hoe kan ik dat handmatig instellen?

Peter1950 schreef op 25.01.2012 om 21:22 uur

Ik maak gebruik van Windows7 en heb Video de Luxe MX Premium geinstalleerd. Bij het opnemen vanaf een Firewire aangesloten DV camera (Panasonic NV-GS500) krijg ik een foutboodschap dat er "geen verbinding kan worden gemaakt met het geselecteerde apparaat". In het "DV Opname" scherm zie ik dat er geen stuurprogramma staat ingevuld.  (VIA 1394 OHCI Compliant Host controller is mijn stuurprogramma.)

Kan ik dit stuurprogramma alsnog in VdL ergens handmatig instellen?

Reacties

mi-bo schreef op 26.01.2012 om 11:10 uur

Als u connectie gemaakt heeft camera-PC hoort u dan een Windows  gong,
zo niet kan er iets mis zijn met Uw kabel.
onder preview scherm ziet u een rode knop, druk deze in ga naar optie DV camera er gaat een scherm open, en deze geeft aan dat de camera zichtbaar is.

succes.

Peter1950 schreef op 26.01.2012 om 14:38 uur

Bedankt voor het snelle antwoord. Ik hoor inderdaad het Windows geluid. Het probleem zit `m erin dat wanneer ik op die rode knop druk er inderdaad een scherm opent waarion ik de DV camera selecteer. Vervolgens opent zich een nieuw DV-opname scherm (wat u beschrijft) maar tegelijkertijd ook het foutmeldingsschermpje zoals ik eerder beschreven heb. Het enige wat nog kan, is dit foutmeldingsschermpje afsluiten, maar dan sluit gelijktijdig ook het achterliggende scherm af. (Waarin ik zo graag dat stuurprogramma wil selecteren). Kip en Ei verhaal? Hoe nu verder?

mi-bo schreef op 26.01.2012 om 16:46 uur

stuur een mail naar zij kunnen zien wat er niet goed is geinstalleerd.

succes.

Cinecor schreef op 27.01.2012 om 10:01 uur

Heeft het voordien wèl goed gewerkt?

Alles in de juiste volgorde aangesloten en aangezet?

Stuurprogramma van de camera geïnstalleerd?

Al eens geprobeerd om te capturen met een ander programma?

Camera c.q. firewirekabel al eens op een andere pc geprobeerd?

 

 

 

Peter1950 schreef op 02.02.2012 om 21:29 uur

Ik heb inmiddels heel veel uitgeprobeerd: Opnieuw ge-installeerd (geen succes) , De volgorde van aansluiten op verschillende manieren geprobeerd. (geen succes) , het stuurprogramma verwijderd en opnieuw ge-installeerd ( geen succes), een ander programma geprobeerd. Ook hier was de camera niet zichtbaar, dus heb ik bij de hardwareprofielen wat rondgezocht en op een gegeven moment deed ie `t . Ik weet niet wat de oorzaak was. Maar resultaat helpt. Bedankt allemaal.

pe1dnn schreef op 08.02.2012 om 23:51 uur

Ik had met mijn Sony camcorder via DV geen beeld en geluid (maar kon de camcorder wel besturen). Toen ik Video Deluxe MX liet lopen met Administrator rechten (rechts klikken, run as administrator) werkte het wel. Zou dat ook voor dit probleem kunnen helpen?

P.S. Weet iemand hoe ik het met standaard rechten aan de praat zou kunnen krijgen?