Reacties

magixagent schreef op 26.10.2017 om 15:22 uur

Toona.

Niet wetend welk MAGIX vdl versie U heeft,

kijk naar dit voorbeeld.

met roteren kan het beeld horizontaal gezet worden

gr

MGXagent

Voormalige gebruiker schreef op 26.10.2017 om 15:30 uur

Hallo Toona,

Vraagje, hoe zijn de beelden opgenomen? Bv. Met een telefoon. Zijn het filmfragmenten of foto's?

Ik verneem wel van u.

Groet,

Rob / Magix-gebruiker

toona.h.-kluitmans schreef op 26.10.2017 om 15:38 uur

Via de iphone

toona.h.-kluitmans schreef op 26.10.2017 om 15:39 uur

Het is een filmpje

Voormalige gebruiker schreef op 26.10.2017 om 15:44 uur

Dus het zijn staande beelden, die u horizontaal wilt maken? Zonder beeldverlies zou dit niet gaan. U kunt het beste met een telefoon horizontaal filmen niet verticaal. U kunt uw beelden wel recht opzetten, maar dan krijgt u links en rechts een zwarte balk.

toona.h.-kluitmans schreef op 26.10.2017 om 15:50 uur

Het is een filmpje

toona.h.-kluitmans schreef op 26.10.2017 om 15:54 uur

Nee , als je film kijk zie je dat gewoon dat je loopt ( verticaal) maar als ik de film wil importeren naar video delux worden de beelden horizontaal geprojecteerd .😩

Voormalige gebruiker schreef op 26.10.2017 om 15:57 uur

Hallo Toona,

Sorry, dat ik uw vraagstelling niet goed gelezen heb. U kunt liggende beelden 90 graden draaien, zodat ze rechtop komen te staan, maar wel met aan de rechter en linkerkant een zwarte balk.

Klik op Effecten / rotatie/spiegelen en daarna op roteren. rechts of linksom

Groet,.

Rob

magixagent schreef op 26.10.2017 om 16:11 uur

Toona,

gezien er geen oplossing kan worden geboden,

met welk MAGIX pakket werkt U en is het pakket up -to -date

gr

MGXagent

Voormalige gebruiker schreef op 26.10.2017 om 16:50 uur

Hallo Toona,

Zelf heb ik het ook. Een filmpje verticaal opgenomen met een telefoon wordt horizontaal (liggend) geïmporteerd op de tijdlijn van Video deluxe. De oplossing is uw filmpje 90 graden draaien, zodat hij weer verticaal (staand) op de tijdlijn komt te staan.

Succes,

Panter

Voormalige gebruiker schreef op 26.10.2017 om 18:09 uur

Hallo Toona,

Volgens bedoelt u dit. zie filmpje

Wanneer dat zo is, dan kunt u alle filmfragmenten in een keer rechtop zetten. U moet deze filmfragmenten op de tijdlijn selecteren met Ctrl+A en dan naar: "Effecten / rotatie/spiegelen en daarna op roteren. rechts of linksom" gaan.

Succes,

Rob

toona.h.-kluitmans schreef op 27.10.2017 om 00:00 uur

Ja dat is het dat ga ik morgen proberen u hoort nog van me . Rob

Kees-Haremaker schreef op 27.10.2017 om 11:22 uur

Hallo ik heb een aantal plaatjes waarin aangegeven hoe je dat kan doen in VDL 2018

Laad de film in de arranger en ontkoppel het audio van het beeld

Draai de film 90 graden

Zoek in Sjablonen naar Edge Effects en sleep de gewenste bewerking naar de film

Dan zie je het resultaat dat je kan exporteren of gewoon monteren in de uiteindelijke film
succes
Mvg Kees

magixagent schreef op 29.10.2017 om 14:06 uur

Hallo Toona,

Gezien U niet reageert op de vraag welk MAGIX product gebruikt U,26-10-2017 om 16.11 uur

is er een PB bericht gestuurd met de zelfde vraag,

Uw antwoord hierop is (Ik ben er misschien al uit door Rob, ).

Hier hebben MAGIX Freaken niets van mee gekregen,

cjhharemaker,steek veel energie in Uw probleem, het zou fijn zijn, als U dit ook bekend maakt op het Forum, wat de oplossing is.jammer geen reactie van U

gr

MGXagent

toona.h.-kluitmans schreef op 30.10.2017 om 18:37 uur

Sorry meneer de agent , ik wist niet dat je kwaad werdt. Maar nu zit ik weer achter de computer en ik ben er weer voor het eerst mee bezig met video deluxe . Nog geen tijd gehad voorheen . Maar de oplossing van Cees die werkt het best dus Cees hartstikke bedank voor u advies en ook de andere die daar aan hebben bij gedragen . Ik zou zeggen tegen het panel ga zo door. Bvd

magixagent schreef op 31.10.2017 om 09:53 uur

Hallo Toona,

Ik was eerder bezorgt dan boos,

Fijn te lezen dat het advies van Cees voor U de juiste oplossing is.

veel montage plezier met het mooi MAGIX Video Deluxe product

gr

MGXagent

mulderfh schreef op 08.11.2017 om 10:37 uur

Ik kan nergens vinden waar ik mijn vraag kan stellen daarom doe ik het maar hier misschien kunt u mij doorsturen

als ik een video wil wegschrijven naar IPHONE zet die het bestand naar een map die ik niet wil.

Waar kan ik dit veranderen naar een plaats die ik daarvoor bestemd heb

Kees-Haremaker schreef op 08.11.2017 om 11:45 uur

Hallo Mulder, als je een montageproject wilt exporteren doe je dat binnen Magix naar een EXPORT map binnen je project
zie plaatje

daarna kan je met b.v. Itunes als je een Iphone hebt het bestand verplaatsen naar je telefoon

Mvg Kees

RiViS schreef op 08.11.2017 om 13:41 uur

Ik kan nergens vinden waar ik mijn vraag kan stellen daarom doe ik het maar hier misschien kunt u mij doorsturen

Hallo MulderFH,

Als je vraag betrekking heeft op VideoDeluxe, staat hij hier al wel onder het juiste hoofdstuk, maar omdat hij niet direct verband heeft met de vragen in deze bijdrage, kun je het beste een nieuwe bijdrage beginnen. Daarvoor klik je op de blauwe knop rechts boven met de tekst "NIEUWE BIJDRAGE" , die verschijnt nadat je de keuze voor het hoofdstuk hebt gemaakt (in dit geval Forum/ Video/ VideoDeluxe). Omdat je vraag al beantwoord is door Kees, hoef je dat nu niet opnieuw te doen. Volgende keer graag wel...

groet,

Rijk (moderator)

mulderfh schreef op 08.11.2017 om 13:58 uur

Hallo MulderFH,

Als je vraag betrekking heeft op VideoDeluxe, staat hij hier al wel onder het juiste hoofdstuk, maar omdat hij niet direct verband heeft met de vragen in deze bijdrage, kun je het beste een nieuwe bijdrage beginnen. Daarvoor klik je op de blauwe knop rechts boven met de tekst "NIEUWE BIJDRAGE" , die verschijnt nadat je de keuze voor het hoofdstuk hebt gemaakt (in dit geval Forum/ Video/ VideoDeluxe). Omdat je vraag al beantwoord is door Kees, hoef je dat nu niet opnieuw te doen. Volgende keer graag wel...

groet,

Rijk (moderator)

mulderfh schreef op 19.11.2019 om 19:46 uur

Als ik mijn project heb opgeslagen wil ik het weg schrijven voor de Iphone,echter ik kan nergens vinden waar de map staat.

Naar lang zoeken vindt ik de map willigkeurig in en videomap.

Als ik bij programma instellingen Ëxporten de map wijzig bv naar D/video/iphone .komt de video daar niet te staan

Kees-Haremaker schreef op 20.11.2019 om 12:33 uur

Hallo Mulder, om een project op een Iphone te zetten eerst exporteren naar een EXPORT map zie plaatje

Daarna volgens eerder antwoord je Iphone koppelen aan je computer m.b.v. voedingskabeltje in een USB poort, dan Itunes opstarten en Iphone koppelen, dan kan je joufilm.mp4 bestand kopieëren naar je Iphone
Mvg Kees