In- en uitpunten

Cinecor schreef op 14.08.2011 om 15:03 uur

Betreft: VdL17 HD

Via "programma instellingen" kan je instellen dat door dubbelklikken op een bestand in de mediapool dit bestand wordt weergegeven in de monitor en niet direct op de tijdlijn wordt geplaatst, letterlijk staat er: "bestanden worden naar de videomonitor geladen". Op de monitor kan dan een in- en out-punt worden aangegeven met de buttons { en } of met de toetsen "i" en "o".  Het dan geselecteerde gedeelte (blauw gekleurde balk) kan vanuit de monitor naar de tijdlijn worden gesleept. Voor een goede edit een uitstekende, bijna noodzakelijke optie voor het vooraf trimmen van de shots. Tot mijn grote verbazing blijkt dit echter niet te werken op de via scènedetectie verkregen en in de mediapool opgeslagen "takes"-bestanden. Het in-punt  is wel aan te brengen, maar de balk wordt niet blauw gekleurd en een uit-punt is niet te maken. Staat er iets foutief ingesteld of zijn takes geen "bestanden"?

 

 

Reacties

mi-bo schreef op 14.08.2011 om 20:00 uur

U heeft een stukje project wat u wilt bewerken zet dit op de tijdlijn activeer dit en via N of Shift N wordt uw vraag beantwoord, dit is ook voor de takes die u via scene detectie heeft verkregen,

succes met het mooie Magix product

Cinecor schreef op 15.08.2011 om 08:53 uur

 Nee, ik wil niet  "een stukje project bewerken", maar een "take" (geen shot dus) vanuit de mediapool van in- en uitpunten voorzien in de monitor. Er wordt wel een inpunt geplaatst maar geen uitpunt. Dit lukt wel met shots uit de footage. Een bewerking die dus dient te geschieden VOORDAT het bestand op de tijdlijn wordt gezet. Staat er bij mij iets verkeerd ingesteld of is het een bug in de software?