Importeren van HD-opnamen

martin1109 schreef op 13.07.2011 om 09:53 uur

Sinds enige tijd gebruik ik Video deluxe 16 voor het monteren van digitale opnamen (.avi).

Nu heb ik recent een HD-camera gekocht die werkt met het format .mts (AVCHD-video). Importeren met Video deluxe 16 lukt niet. Moet ik nu een update aanschaffen (als die er is) of volledig nieuwe software bv. Video deluxe 17 Plus die wel .mts extensies ondersteund. Graag advies in deze.

Met groet, Martin

 

Reacties

Polders schreef op 13.07.2011 om 12:50 uur

Beste Martin, check in het manual of VDL 16 AVCHD 'HD'- bestanden kan verwerken.

Indien 'ja', kopieer bestanden dan naar de PC. Start VDL 116, ga naar de Mediapool en sleep bestanden  naar de Tijdlijn.

Indien 'nee' is er geen upgrade mogelijk. Wel is het mogelijk gebruik te maken van de regelmatige aanbiedingen van Magix voor een geheel nieuw programma.

Veel succes

PS: op 13-7 adviseert Mi-Bo bij een andere vraag: 'als U de classic versie van vdl 16 heeft en U wilt via USB de bestanden inladen ( avchd-HDD) is dit helaas niet mogelijk, met versie Plus en met Premium wel. Er is een mogelijkheid om voor € 9,99 een upgrade te kopen, maar dan worden Uw film fragmenten omgezet naar mpeg2,