importeren mpeg2 en mpeg 4 videobeelden lukt niet meer

yvovis schreef op 04.09.2013 om 13:37 uur

Hallo,

Mijn computer is van XP naar WIndows7 Home Premium geupdate (nwe schijven). Opnieuw Magix Video de Luxe MX, vs. 18 geinstalleerd, maar nu willen de foto's wel in een project binnenkomen, maar oude en nieuwe videobeelden, weer in de computer gezet, niet meer. Dan moet ik me opnieuw registreren en Quicktime downloaden, maar dat helpt allemaal niet, want ik ben al jaren geregistreerd. Met fout 11 verbreekt hij de connectie. Zo kom ik dus niet verder.

Wat nu?

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 04.09.2013 om 16:46 uur

Beste,

Even een vraagje zijn de filmbestanden met de extentie MOV? Zo niet dan heeft u Quicktime niet nodig.

Heeft u het programma bij MAGIX geregisteerd met het emailadres die u ook voorheen heeft gebruikt?

Wanneer dat allemaal in orde is en u heeft VDL De Luxe MX premium dan wordt codecs voor mpeg-2 / mpeg-4 automatisch, bij gebruik van de eerste keer, geregistreerd wanneer VDL opmerkt dat u Mpeg-2 / mpeg-4 voor het eerst gaat gebruiken.

Succes met het veelzijdige programma van VDL

Rob

yvovis schreef op 04.09.2013 om 22:09 uur

Hallo Rob,

De oudere fimlbeelden zijn bv. MOV001.MOD, de nieuwste bv. datum_133042.m2ts. Ik las dat ik bij de oudere Quicktime nodig had, maar ook al heb ik dat nu: het werkt niet. Ik heb VDL MX Plus, geen Premium, versie 18. Het kan zijn dat ik eerst met een ander emailadres inlogde, want ik heb al meerdere versies van Magix gehad, maar ik kon met geen van mijn andere adressen inloggen, dan wel met dit laatste. Het programma deed het prima met XP, maar nu met deze nieuwe WIndows 7 Home Premium-PC gaat het niet goed met mijn camcorderfilms. Op de Magix doos staat wel Windows 7 genoemd als geschikt.

Moet ik iets extra's downloaden?

Yvovis

Voormalige gebruiker schreef op 04.09.2013 om 23:14 uur

Hallo Rob,

De oudere fimlbeelden zijn bv. MOV001.MOD, de nieuwste bv. datum_133042.m2ts. Ik las dat ik bij de oudere Quicktime nodig had, maar ook al heb ik dat nu: het werkt niet. Ik heb VDL MX Plus, geen Premium, versie 18. Het kan zijn dat ik eerst met een ander emailadres inlogde, want ik heb al meerdere versies van Magix gehad, maar ik kon met geen van mijn andere adressen inloggen, dan wel met dit laatste. Het programma deed het prima met XP, maar nu met deze nieuwe WIndows 7 Home Premium-PC gaat het niet goed met mijn camcorderfilms. Op de Magix doos staat wel Windows 7 genoemd als geschikt.

Moet ik iets extra's downloaden?

Yvovis

Hallo Yvonis,

Ik had vroeger ook MOD bestanden en kon ze vanaf VDL 15 zonder problemen naar de tijdlijn slepen en bewerken. Wat betreft de M2ts bestanden daar heb je mpeg-4 codec nodig.  Volgens het boekje zou je naar:   Hulp  -> MPEG-4 activeren  moeten gaan.

Een aanvulling:

MOD bestanden zijn Mpeg bestanden. Probeer eens een filmshot de extentie te veranderen in MPG en deze naar de tijdlijn te slepen  

Succes

Rob