importeren met vdl 2013

jaap_zonneveld schreef op 25.07.2013 om 13:31 uur

Kan op mijn laptop met magix geen contact maken met mijn camera.

Camera:  Panasonic NV-GS500

mini DV-camera (tape 6,3mm)

USB uitgang

Laptop:    ASUS Windows 8 , zonder Firewire en/of PCI-slot maar wel USB 3.0 ingang

Windows ziet de camera wel en met het simpele Moviemaker gaat het importeren wel goed

Is dit een foutje van het nieuwe Magix 2013

En hoe lossen we dit dan op??

Jaap

Reacties

magixagent schreef op 26.07.2013 om 09:52 uur

Beste,
U heeft een dvd bij Uw camera gekregen, installeer de dvd en U zult zien dan via preview scherm MAGIX vdl 2013 Uw camera erkent,
geef wel aan na contact te hebben gemaakt  camera - pc dat Uw camera een harde schijf is.
Na openen van VDL klik op rode knop onder Preview scherm, klik daar avchd aan
dan worden al Uw opgenomen beelden ingeladen naar de Pc in een door U van te voren aangegeven map.
En kunt u na inladen in kleine preview scherm kijken en zoeken naar de goede opnamen en deze activeren en worden dan op de tijdlijn gezet om te kunnen bewerken.
succes met het mooie MAGIX product.

jaap_zonneveld schreef op 27.07.2013 om 14:51 uur

Het mooie MAGIX product.??

Monteren gaat inderdaad heel goed. Importeren NIET

Ik had het installatieschijfje  al op mijn PC staan en heb ook nog voor de zekerheid alle beschikbare

"VIDEO edit" updates van Panasonic binnen gehaald.

MAGIX kan nog steeds geen verbinding maken met de camera via USB

Als AVCHD-HDV-DV  komt er de mededeling ,

"Er kon geen verbinding worden gemaakt met het geselecteerde apparaat"

Alleen als ik "Video" aanklik zie ik bij "Video-stuurprogramma" , "Video-Edit(USB-DShow)" staan.

Laat ik dan de camera afspelen dan zie ik ook beeld in het venstertje.

Klik ik echter op de rode knop van opname,krijg ik de mededeling,

"Er kon geen verbinding gemaakt worden met het geselecteerde apparaat."

MAGIX mist volgens mij iets wat MovieMaker wel in zijn programma heeft!!!

Wat is hier nog aan te doen?

magixagent schreef op 28.07.2013 om 11:35 uur

Nog een optie:

Heeft U wel Quick-time player op Uw Pc staan.
start het vdl programma op als administrator. dan dient u als u contact heeft camera -PC wel aan geven dat de camera als harde schijf wordt gezien ( ken Uw camera of raadpleeg het instructie boekje, dan dient gezien het een Panasonic camera is de beveiliging worden uitgeschakeld
en dan werkt alles
succes.

jaap_zonneveld schreef op 29.07.2013 om 18:05 uur

Beste Magixagent,

Sorry voor de late reactie .  Beetje druk!

Ja ,ik heb quicktime op de PC staan.

Nou snap ik iets niet.

De camera is er een met minitapes niet met een harde schijf.

Toch aanmelden als zijnde een met harde schijf???

De beveiliging uitschakelen zegt u.  Welke beveiliging bedoelt u??

En nog ten overvloede!!

Ik heb bij de camera ook het videomontageprogramma "SweetMovieLive" gekregen

en ook daarmee gaat het importeren van beeldmateriaal prima

Dus camera doet het!

Met het meegeleverde "SweetMovieLive" gaat het prima

Zelfs met "MovieMaker" van windows geen probleem.

Dus de PC geeft geen problemen

Alleen met het "MagixVideodeLuxe" lukt het niet.

Moet dan toch wel in het ontbreken van software bij Magix  zitten??

Ik hoop dat u mij nog kan helpen.

Jaap

magixagent schreef op 30.07.2013 om 16:20 uur

Beste,

we hebben elkaar misschien op het verkeerde been gezet, als u spreekt over 8mm tape, zal U geen mogelijkheid hebben om het met Usb in te laden alleen met Fire- Wire,
daar zit dan het probleem, wel zichtbaar met andere mogelijkheden maar niet importeren,
gr

jaap_zonneveld schreef op 31.07.2013 om 16:47 uur

Beste magixagent.

Het kan toch niet waar zijn !!!

Koop ik voor veel geld de nieuwste "MagixVideode Luxe 2013" en word er gezegd dat je hier niet mee

kan importeren via USB ,  maar alleen via Firewire. (als je Mini DV camera heb).

Dit heb ik nergens in de Specificaties gelezen!!

Trouwens ik doe dit wel al tijden met Moviemaker en  "SweetMovieLive"

Ook vanuit USB naar USB in , dus het kan wel!   Dit is van de gekke!!

Nu moet ik via mijn oude programma's inladen deze daarna afsluiten , Magix opstarten en dan monteren.

Daar heb ik geen nieuw programma voor gekocht

Vraag:  Wat hebben mijn oude programma's nou wel , wat Magix niet heeft?

Vraag:  Kan Magix niet , via een update of servisepack ,  zorgen dat het wel werkt.

Wat mag als servise verwachten.

Toch niet alleen een antwoord als "Ja , het gaat niet" 

Jaap

chris.verheyt schreef op 02.08.2013 om 17:18 uur

Geachte Heer,

Ik denk dat je moet op zoek gaan naar een tweedehandstoestel waarmee je via een i-linkaansluiting de beelden eerst daar kunt in opladen om ze daarna via een usb-memoriestick over te zetten naar je nieuwe laptop.

Bezit U geen oude laptop in goede conditie die zoiets zou aankunnen?

Ik ben zelf eerder thuis in videoediting via het Casablancasysteem van Macrosystem. Mocht je vroeger ook dit systeem hebben gebruikt dan kan dit ook nuttig zijn als daar de thans  recentste software is op geïnstalleerd waarmee je de ingeladen beelden via een memoriestick kan overzetten naar je laptop. Of misschien heb je videovrienden die dit systeem gebruiken. Die kunnen je alvast verder helpen en goede raad geven.

Ik ben uit louter interesse voor het editeren via pc hier terecht gekomen. Want ik laat het Casablancasysteem absoluut niet vallen. Dat geniet nog altijd mijn voorkeur qua gebruiksvriendelijkheid. Het is alleen een grote financiële investering bij de aankoop van de hardware en de specifieke voor dit systeem bijhorende software.

Indien je meer uitleg wil kan je me bereiken via e-mail

Voormalige gebruiker schreef op 04.08.2013 om 14:42 uur

Beste Jaap,

Ik zou zeggen leest u mini DV bandjes in zoals u gewend bent en start dan VDL op en importeert deze in VDL. op de tijdlijn.

De opmerking dat dit een gebrek aan het programma is, is niet juist. Om te beginnen is VDL een montage programma, waar je hele mooie resultaten mee kan krijgen. Ik kan ook mij DV bandjes niet inlezen zonder Firewire. Deze lees ik in op mijn oude computer met Firewire.  

De videocamera's, die je tegenwoordig koopt, zijn of met een harde schijf of met geheugenkaartjes. Waarom moelijk doen als het via een omweg makkelijk gaat.

Ik wens u veel montage plezier met dit prachtige programma Video Deluxe 2013.

Succes

Rob

magixagent schreef op 05.08.2013 om 11:16 uur

Beste Jaap,

tijdens het weekeinde van een van onze video leden Uw type camera mogen gebruiken,

mooie tuin opnamen er mee gemaakt en via een fire-wire ( I-Link kabel) de beelden ingeladen op mijn Notebook in Windows8 ingeladen met  vdl 2013 Prem. een zeer goed resultaat.

ik ga er een oneshot opname van maken, 

Vermoedelijk zal op Uw Pc/notebook deze aansluiting niet zitten zoals Robvroe1 omschrijft en heeft U een probleem,( een optie als U een digitale camera heeft met de mogelijkheid input//output kunt u de camera als braekbox gebruiken) en niet het mooie MAGIX programma dat niet goed werkt, als U een Exclusief Adobe pakket zo bezitten( € 1400,00) dan kunt u zelfs met een I-link kabel niet meer importeren.

succes.

jaap_zonneveld schreef op 06.08.2013 om 12:28 uur

Beste Magixagent /Robvroe,

Ik begrijp het.

Wat ik wil gaat dus gewoon niet met MAGIX (Importeren via USB-aansluitingen)

Ik blijf het wel vreemd vinden dat andere programma,s dit wel kunnen maar ik zal het

er mee moeten doen.

In ieder geval iedereen bedankt voor de gedane reakties.

Vriendelijke groet,  Jaap

magixagent schreef op 06.08.2013 om 14:36 uur

Beste,

Wat U wilt doen gaat wel met MAGIX maar niet met Uw laptop, hier zit geen fire-wire/i-link aansluiting op.

of de connector in Uw camera is defect.

Dus een ASUS probleem

succes,

Voormalige gebruiker schreef op 06.08.2013 om 15:40 uur

Beste Magixagent /Robvroe,

Ik begrijp het.

Wat ik wil gaat dus gewoon niet met MAGIX (Importeren via USB-aansluitingen)

Ik blijf het wel vreemd vinden dat andere programma,s dit wel kunnen maar ik zal het

er mee moeten doen.

In ieder geval iedereen bedankt voor de gedane reakties.

Vriendelijke groet,  Jaap

Hallo Jaap,

Ik heb de handleiding van de Panasonic NV-GS500 gedownload en gelezen. Je heb echt een DV-kabel nodig ofwel Firewire (IEEE1394, 4pins). Met de USB kabel kan je volgens mij alleen de foto's die je op een kaartje heeft opgenomen naar de computer overzetten (zie geel gemarkeerde gedeelte). Mijn conclusie is dat welk Videomontage programma je ook heeft, je moet ten alle tijde het bandje via firewire kabel inlezen. Dit is dan volgens mij wel degelijk mogelijk met MAGIX. (zie foto's).

Succes,

Rob