Importeren AVI bestanden

jabitex schreef op 10.12.2018 om 17:27 uur

Met Videodeluxe 17 Plus Speciale Editie gemaakte videofilms als AVI bestand kunnen geïmporteerd worden in Video easy Red uw video's maar niet in de nieuwe Video deluxe Plus 2019. Waarom niet?  In het import menu vind ik ze zelfs niet terug. Vermits ik ze ook nog als MVP bestanden staan heb probeerde ik ze zo te importeren voor verdere bewerking, maar ook dat lukte niet. Ik krijg ze wel in het importmenu te zien (klein beeldje met schijfje errond) maar importeren lukt niet. Ik krijg dan een pop-up bericht " Een DV-video bestand kon niet gevonden worden. Om dit te herstellen kunt u de camcorder aan de PC aansluiten en, in VCR-modus, inschakelen. Doe de cassette met het originele materiaal erin en kies vervolgens "Terugzetten". Dit kan echter niet meer want de camcorder is stuk. Daarom had ik die films indertijd als AVI bewaard. En nu met het nieuwe programma kan ik die AVI's niet importeren.

Misschien alles eerst in Video easy Red uw video's importeren, daarin bewerken en dan op DVD branden? Of kent iemand een betere manier om dit direct in de nieuwe versie van VDL+ te krijgen?

Dank bij voorbaat.

Reacties

mi-bo schreef op 10.12.2018 om 19:02 uur

@jabitex

Beste Jabitex,

Als U het project in MAGIX Red Uw Video zet, daarna exporteren als mpeg2, dan kunt U het wel inladen in MAGIX vdl plus 2019 en bewerken ( er Takes van maken en monteren ).

Via een You -Tube convertor is het ook mogelijk, (Avi - Mpeg2 )

Mvg

Michael

wijziging aangebracht i.v.m meer info

Bol schreef op 11.12.2018 om 00:08 uur

Beste Jabitex,

U heeft ooit een filmproject gemaakt met VDL 17 plus en daarna geëxporteerd als een AVI bestand. Klopt dit?

Als dat zo, staat dit AVI bestand dan ook in een map op uw PC?

Even voor de goede orde, MVP bestanden, die zijn gemaakt met VDL 17 kunt u niet op de tijdlijn van VDL 2019 plaatsen. De rede hiervan is dat deze alleen maar uit verwijzingen bestaan.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jabitex schreef op 11.12.2018 om 10:51 uur

@mi-bo  Bedankt voor uw snelle reactie en bruikbare tip.

@Bol Ook bedankt voor uw snelle reactie; de AVI bestanden staan idd in een map op mijn PC.

Bol schreef op 11.12.2018 om 12:47 uur

Hallo Jabitex,

Het doet mij deugd om te lezen, dat het antwoord van Mi-Bo voor u een bruikbare tip is, maar volgens mij moet u de AVI bestanden rechtstreeks op de tijdlijn van VDL 2019 kunnen plaatsen (importeren), gezien het ook kan met Video Easy.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jabitex schreef op 12.12.2018 om 10:54 uur

Hallo Rob,

Dank voor je bericht van gisteren. Ik heb ondertussen op alle volgens mij mogelijke manieren gepoogd om die AVI's direct binnen te halen in VDL 2019, maar zonder succes. In Red uw video's geen probleem, alle AVI' komen direct in beeld en kunnen als nieuw project bewerkt worden. Graag geef ik zo kort mogelijk de handelingen weer:

In Video Easy: - Nieuw videoproject aanmaken - Bestanden op computer selecteren en dit opent meteen de map waarin alle video's staan.

In VDL 2019: -tab IMPORT - opent automatisch bestaand project laden - klik op project aanmaken - toont nu alle MVP's gemaakt met VDL17 (waarvan we ondertussen weten dat die hier niet zonder tussenkomst van de camcorder kunnen ingeladen worden). - Klik nu op Mijn Media - dan Mijn Video's - toont nu o.a. de map waarin de AVI's zich bevinden - Submap My Records toont geen AVI's enkel submap My TV en die is ook leeg.

Bij wijze van proef heb ik dan eens op de PC een van de AVI films vanuit de map My Records naar de map My TV gekopiëerd, maar het resultaat bleef hetzelfde VDL2019 vind de map My TV, maar die blijft leeg.

Raar maar waar; ik snap het ook niet. De compatibiliteit tussen de diverse VDL versies lijkt mij dus niet optimaal.

Gegroet,

Jackl

mi-bo schreef op 12.12.2018 om 14:09 uur

@jabitex

Beste Jackl,

een goed bericht dat U weer verder kan met uw mooie hobby, en dit kenbaar heeft gemaakt op het Forum.

Mvg

Michael

Kees-Haremaker schreef op 31.12.2018 om 15:12 uur

Hallo ik heb zojuist met behulp van de windows verkenner een .avi bestand op mijn pc gevonden en als ik die met de linker muisknop beetpak en sleep naar de aranger van VDL dan wordt het perfect geïmporteerd
Mvg Kees